نظر مردم درباره برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان

کاربران خبرآنلاین، برگزاری کنسرت خیابانی را اقدامی مثبت دانستند و موافقت خود را با برگزاری آن اعلام کردند، برخی نیز برگزاری چنین رویدادی را نیازمند فراهم شدن امکاناتی دانستند که شاید در حال حاضر میسر نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بحث برگزاری کنسرت خیابانی حسابی داغ شده است و نقل هر جمع و محفلی است که با فرهنگ و موسیقی ارتباط دارد. ماجرای برگزاری کنسرت خیابانی این بار با پیشنهاد همایون شجریان خواننده نام آشنا آغاز شد.

همایون شجریان که مدتی پیش برگزاری فصل دوم کنسرت نمایش «سی» را به دلیل فضای نه چندان شاداب جامعه و مشکلات مردم لغو کرده بود (اینجا) پس از مدتی با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از آمادگی‌اش برای برگزاری کنسرت خیابانی برای شاد کردن مردم نوشت. (اینجا)

اقدام همایون شجریان خیلی زود فراگیر شد و واکنش‌های متعددی را در بین اهالی موسیقی و مردم جامعه در پی داشت که از این میان سیروان خسروی خواننده پاپ سروصدای زیادی به پا کرد.

این خواننده نام آشنا که پیشتر کنسرت خود را به دلیل مشکلات مردم لغو کرد، بلافاصله از پیشنهاد همایون شجریان استقبال کرده و آمادگی خود را برای برگزاری کنسرت خیابانی اعلام کرد (اینجا) اما مدت کوتاهی نگذشت که پستی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و برگزاری کنسرت خیابانی را اقدامی بی‌فایده دانست. (آینجا)

حمید هیراد دیگر خواننده پاپ که این روزها حواشی زیادی را به پا کرده است هم با انتشار فیلمی از خود دراینستاگرام از آمادگی‌اش برای برپایی کنسرت خیابانی خبر داد.

در این میان شهرام ناظری خواننده پیشکسوت در مصاحبه‌ای، ضمن استقبال از هر اقدامی که موجب خوشحالی مردم می‌شود، نظر خود را درباره برگزاری کنسرت خیابانی با طرح یک سوال بیان کرد: «برگزاری کنسرت خیابانی به ارزان شدن دلار کمک می کند؟» او همچنین تاکید کرد که در صورت نتیجه بخش بودن کنسرت جوانان او هم حاضر به برگزاری چنین رویدادی خواهد بود.

در همین ارتباط خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربرانش خواست تا موافقت یا مخالفت خود را درباره برگزاری کنسرت خیابانی مطرح کنند و بگویند که نظرشان درباره کنسرت خیابانی خوانندگان مطرح چیست و برگزاری چنین رویداد موسیقیایی را چطور ارزیابی می‌کنند؟

در مجموع 147 نفر با شرکت در نظرخواهی به این پرسش پاسخ های متعدد و متنوعی دادند، برخی هم نظر خاصی درباره برگزاری چنین رویداد هنری نداشتند.

عاملی برای فراموشی مشکلات حتی برای چند ساعت

اکثریت قابل توجه کاربرانی که در نظرخواهی شرکت کرده بودند، موافق برگزاری کنسرت خیابانی بودند و این اقدام را مسکنی برای فراموشی دردهای چند وقت اخیر دانستند تا حال‌شان را حتی شده برای ساعاتی بهتر کند. این تعداد از کاربران خواهان گستردگی این اقدام هنری در مناطق دیگر کشور و همچنین توسط خوانندگان دیگر پاپ بودند.

به عنوان مثال کاربری با نام روشنک ضمن اعلام موافقت با برگزاری کنسرت خیابانی اینطور نوشت: «بسیار عالیست قطعا در هر شرایطی موسیقی بخصوص سنتی ایران موجب شادی مردم میشه حالا نه به خاطر شرایط کنونی موافقم، دوست دارم بدونم کی و کجاست که برم.»

برخی از کاربران هم معتقد بودند که این فرصت باید در اختیار خوانندگان جوان قرار بگیرد تا بتوانند خودشان را به مخاطبان معرفی کنند مانند کاربری که نوشت: «با کنسرت های خیابانی صد در صد موافقم ولی اینکه خوانندگان معروف حتمی اجرا کنند را الزامی نمی دانم. جوانانی که علاقه دارند می توانند کار خود را در خیابان به سمع و نظر مردم برسانند و خود را محک بزنند.»

کاربری هم با نام محسن خواهان صدور مجوز برای همایون شجریان بود و اینطور نوشت: «شما به همایون خان اجازه بدید، چیکار دارید بقیه خواننده ها مخالفن؟ مگه مثلا پرسپولیس بخواد بازی خیریه برگزار کنه، حتما باید استقلال موافق باشه؟ همایون خان وظیفه فردی احساس کرده اجازه بدید به وظیفه اش عمل کنه. می خواست اختلاس کنه تا حالا انجام شده بود.»

اقدامی بیهوده که افکار مردم را منحرف می‌کند

در این میان تعدادی از کاربران نیز مخالف برگزاری چنین برنامه‌های هنری بودند و کنسرت خیابانی را اقدامی بیهوده دانستند که تنها باعث می‌شود تا افکار مردم از مقوله گرانی ارز و سکه منحرف شود. مانند کاربری که درباره کنسرت‌های خیابانی نوشت: «یعنی الان مشکل اصلی ما اینه این حواشی رو تموم کنید به اصل بچسبید که اوضاع اسفناک اقتصادی مردمه این شجریان امثالهم هم همه دیگه میدونن سطح رفاه و زندگیشون چیه و از داستان ها دنبال مقاصد خودشونن نه شادی مردم...»

از دیگر مخالفان برگزاری کنسرت خیابانی، انگشت اتهام را به سمت همایون شجریان گرفته و این اقدام او را تنها از سر خودنمایی دانستند و معتقد بودند که او به بهانه شرایط مردم در فکر سود خود است، مانند کاربری که اینطور نوشت: «شجریان‌ها استاد سواستفاده از موقعیت‌ها هستن، اگر قراره کنسرت خیابانی برگزار کنید بهتره از طرف یه خواننده بیطرف باشه آقازاده هم نباشه.»

تعدادی اندکی از کاربران مخالف هم این اقدام را یک رویداد سیاسی دانسته و به سابقه خانواده شجریان اشاره کرده بودند مانند کاربری که نوشت: « با توجه به سوابق سیاسی این خانواده اجرای کنسرت خیابانی توسط شجریان بیشتر بازارگرمی سیاسی به نظر میرسه نه مردمی بودن.»

همایون شجریان و برادران پورناظری

برخی هم معتقد بودند که برگزاری یک کنسرت هیچ نقشی در شادی جامعه ندارد مانند کاربری که نوشت: «با این کار چند نفر کنسرت رو می بینن ؟ 100 هزار تا ؟ 200 هزار تا؟ ... و در ضمن با یک کنسرت چند ساعت شاد میشن؟ یک ساعت، دو ساعت ، یک روز؟ با یک کنسرت نمیشه جامعه رو شاد کرد»

اولویت با امنیت و رفاه مردم در کنسرت خیابانی

در میان کاربرانی که در نظرخواهی شرکت کردند، تعدادی با وجود آنکه مشکلی با برگزاری کنسرت خیابانی نداشتند، بر دیگر مسایل و موضوعات مرتبط با این رویداد هنری تاکید کردند.

امکانات برگزاری کنسرت از جمله، مکان مناسب، امنیت و کیفیت برگزاری از مواردی بودند که در کامنت‌های این دسته از کاربران مطرح شده بود، مانند کاربری که نوشت: «بنظر من مشکل میشه مسئله امنیتی کنسرت خیابانی را حل کرد کی می تونه تعهد بدهد اتفاقی یا سر و صدایی از نوع ... پیش نمی اد اونوقت دودش به چشم جامعه موسیقی و هنری که دیوارشون از همه کوتاه‌تره میرود کنسرت مجانی بدهید بهتر از خیابانی است»

کاربر دیگری هم با اشاره به مکان برگزاری کنسرت خیابانی نوشت: «خیلی خوبه. فقط فکری هم به حال امنیت و رفاه و نظم این مراسم هم بکنید. تا با حضور قریب به یقین ده‌ها هزار نفری مردم خدای نکرده کسی آسیب نبینه. شاید برگزاری کنسرت در مکان‌های بزرگی مثل پارک ملت یا دیگر پارک‌ها یا فضای باز استادیوم آزادی بهتر باشه. همایون که کارهاش حرف نداره.»

تعدادی از کاربران هم مشکلی با برگزاری کنسرت خیابانی نداشتند ولی معتقد بودند که اگر قرار است این اقدام در جهت شادی مردم باشد پس بهتر است که در مناطقی برگزار شود که مردم با مشکلات اقتصادی بیشتر دست و پنجه نرم می‌کنند و نوسانات بازار تاثیر محسوسی بر زندگی‌شان دارد مانند کاربری که نوشت: «همایون خان میتونه کنسرت بده و مخاطبانش هم کلی شاد بشن ولی لطفا کنسرت رو از چهار راه ولی عصر پایین تر برگزار کنه حداقل کارایی اش برای محرومین واقعی باشه نه یک عده کافه نشین مرکز شهر مثل خودم»

مقامات سیاسی مسئول حل مشکلات کشور هستند

در این میان کاربرانی هم بودند که نظر خاصی درباره برگزاری کنسرت خیابانی توسط همایون شجریان و یا هر خواننده دیگری نداشتند، بلکه بر این مسئله تاکید داشتند که وظیفه حل مشکلات بر عهده هنرمندان از جمله همایون شجریان نیست و مسئولان باید در صدد حل و فصل مشکلات باشند.

این دسته از کاربران ضمن انتقاد از تفکر ایجاد شده مبنی بر حل مشکلات کشور با برگزاری کنسرت خواهان رسیدگی مسئولان به معضلات کشور شدند مانند کاربری که نوشت: «اصلا چه ربطی دارد. وزرا و ریس جمهور و نمایندگان مجلس باید مشکل کارگر رو حل کنند نه یک هنرمند که هدفش تزریق شادی به جامعه است.»

کاربر دیگری هم در این باره نوشت: «حالا اصلا همایون شجریان هم کنسرت برگزار کنه، مگه وظیفه اونه که با کنسرتش مشکلات رو برگزار کنه. اون می خواد فقط از امکانی که داره استفاده کنه برای خدمت به مردم.»

جمع‌بندی

حال و براساس برآیند نظر کاربران اینطور به نظر می رسد که مردم با برگزاری کنسرت خیابانی موافق هستند ولی برگزاری چنین رویدادی نیازمند امکانات خاصی است که شاید در شرایط فعلی فراهم سازی اش میسر نشود. حال باید دید که سرنوشت برگزاری کنسرت خیابانی چطور رقم خواهد خورد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    5 1
    به نظرمن هرچیزی که مردم روخوشحال میکنه باید درآن هیچ تعللی نکردماهمه در یه کشتی نشسته ایم اگردریه شهری ازایران کنسرتی برگزار میشه ومردم اون شهر خوشحال میشن وشادی میکنن بقیه مردم کشور هم باید ازخوشحالی مردم اون شهر خوشحال باشند