مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان به مواردی طنز از کمک خواستن مردم از این سازمان اشاره کرد و گفت: مشاهده موش در خانه، گیرافتادن گربه در زیر ماشین، ورود جوجه اردک به میانه حوض از تماس‌های شهروندان با سامانه 135 است که به واقع وقت و نیروی زیادی از ما تلف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن گلابی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: در کل کشور چهار هزار نفر قرار است جذب آتش نشانی شوند که بیش از 300 نفر سهم استان و 179 نفر سهم آتش نشانی شهر اصفهان است.

گلابی با بیان اینکه پس از نیروی انسانی، موضوع مدرن کردن تجهیزات مطرح است، ابراز داشت: از کارهای مدنظر ما در این ارتباط ایجاد بخشی در سازمان با عنوان مرکز تحقیقات و پژوهش و آمورش آتش نشانان است.

وی ادامه داد: اگر نیروی انسانی پرتوان داشته باشیم و به شکل میدانی تمامی ساختمان‌هایی که از قبل وجود داشته است و اماکن عمومی و مراکز کسب و کار را بررسی و موارد ایمن سازی را اطلاع دهیم نوید آینده خوشی برای ما خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ارتباط با آماری از ساختمان‌های ناایمن استان اصفهان از جمله ساختمان مجتمع مطبوعاتی که بارها توسط کارشناسانی که برای تعمیرات در ساختمان حضور یافتند، نا ایمن ارزیابی شده است، ابراز داشت: نمی‌توان آمار تمام ساختمان‌های نا ایمن را در اختیار داشته باشیم، گرفتن پایان کار نشانه‌ای از رعایت موارد ایمنی نیست چراکه در زمان نقل و انتقال بعدی نیازمند بازدید مجدد است.

وی اضافه کرد: بازدید دوره‌ای از دیگر مواردی است که درخواستی درباره آن وجود ندارد، باید ساختاری تعریف کنیم که ساختمان‌های ما ستاره‌بندی داشته باشد تا پس از فروش یا تغییر باید استعلام از سازمان آتش نشانی و بازدید مجدد انجام شود.

گلابی تاکید کرد: اگر کسی ساختمان بدون پایان کار را خریداری کرد چه می‌توان کرد، باید این فرهنگ را جا بیندازیم که تا پایان کار صادر نشده ساختمانی را خریداری نکنید.

مجتمع مطبوعاتی اصفهان نا ایمن و هیئت مدیره مسئول هر اتفاقی است

در این ارتباط معاون آموزش و پیشگیری آتش‌ نشانی اصفهان ضمن تایید نا ایمن بودن مجتمع مطبوعاتی اصفهان اظهار داشت: برای ساختمان مجتمع مطبوعاتی اصفهان طرح ایمنی اراده شده است و هر کس به شما خبرنگاران اجازه داده در این محل فعالیت کنید متخلف است. 

وی افزود: اکر در میان افراد رسانه حاضر در این جمع فردی از هیأت مدیره هست باید بداند که اگر اتفاقی در این ساختمان افتاد شما مسئول هستید و باید در دادگاه جوابگو باشید.

در ادامه مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در زمینه فعالیت آتش نشانان زن گفت: آتش نشانان بانو در آتش‌نشانی اصفهان حضور دارند و بر این اساس از آنها خواستیم با هماهنگی سایر استان‌ها پروپوزالی تهیه کنند تا در زمینه استخدام آتش‌نشانان زن نیز اقدام کنیم.

وجود آتش نشانان بانو از نظر شرعی، حقوقی و انسانی لازم است

وی با تصریح بر اینکه از نظر شرعی حقوقی و انسانی وجود یک آتش نشان بانو در آتش نشانی لازم است، اظهار داشت: آتش نشانان ما قسم خورده هستند اما بحران های پساحادثه و روانشناسی و حوادث لحظه‌ای در زمان نجات مانند به خطر انداختن جان برای نجات فرزند توسط مادر وجود آتش نشانان بانو را الزامی می‌کند.

گلابی ابراز داشت: از سویی بانوان چیزی از آقایان در زمینه امداد و نجاتی کم ندارند همانگونه که در ورزش‌های رزمی پیشتاز هستند.

محبوس شدن روزانه 80 نفر در آسانسور در زمان قطعی برق

در ادامه مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در پاسخ به سالی درباره آمار افراد محبوس در آسانسور با قطعی برق در ماه‌های اخیر تصریح کرد: با توجه به قطع برق افراد محبوس در آسانسور افزایش یافت به نوعی که در برخی روزها آمار ما در روز به 80 نفر نیز رسید.

وی بیان داشت: 650 مورد گیر افتادن در آسانسور در زمان قطعی برق داشتیم که در این موارد یک تا هفت نفر محبوس شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به مواردی طنز از کمک خواستن مردم اشاره گفت: مشاهده موش در خانه، گیرافتادن گربه در زیر ماشین، ورود جوجه اردک به میانه حوض از تماس‌های شهروندان با سامانه 135 است که به واقع وقت و نیروی زیادی از ما تلف کرده و تازه برخی شهروندان شاکی نیز هستند.

دلیل جالب بر لزوم وجود آینه در آسانسور

وی به لزوم وجود آینه در آسانسور اشاره و ابراز داشت: اگر زمانی که بخش دیجیتال آسانسور دچار مشکل شود و فرمان اشتباه موجب باقی ماندن آسانسور در طبقه سه و اعلام طبقه همکف شود امکان افتادن فرد در چاله آسانسور وجود دارد که این امر را با وجود نداشتن آینه می‌توان متوجه شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =