محسن پاک‌آیین در مطلب جدید خود که در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین منتشر شده، چند نکته را درباره تصمیم ترامپ برای ریاست نشست شورای امنیت عنوان کرده است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نوشته است: رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد با سوءاستفاده از ریاست دوره‌ای بر شورای امنیت، اذهان عمومی و افکار جمعی را از رسوایی‌های خود منحرف کرده و آب رفته را به جوی برگرداند. به طور طبیعی حضور رئیس‌جمهور ایران در شورای امنیت و رودررو شدن با ترامپ، حتی با هدف پاسخ‌گویی به اتهامات وی، کمک به رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از وضعیت منفعل فعلی است.

او افزوده است: طبق اعلام نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد ماه جاری میلادی (سپتامبر) ریاست نشست شورای امنیت با موضوع آن چه را «نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران» خوانده شده بر عهده بگیرد. هدف دونالد ترامپ از حضور در شورای امنیت این است تا کشورهای جهان را برای اتخاذ رویکردی شدیدتر علیه ایران تحت فشار قرار دهد. نیکی هیلی، در این رابطه به خبرنگاران گفت که رییس‌جمهور آمریکا ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل را برای رسیدگی به نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران و بی‌ثبات‌سازی منطقه خاورمیانه بر عهده خواهد داشت.

متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =