اصغر فرهادی کارگردان صاحب نام سینمای ایران، جایزه ویژنری جشنواره ۲۰۱۸ استکهلم (Visionary Award) را دریافت می‌کند. همچنین «همه می دانند» تازه ترین ساخته او در این جشنواره به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره فیلم استکهلم با اعلام این خبر در نشست مطبوعاتی این جشنواره، از حضور اصغر فرهادی در این جشنواره برای دریافت این جایزه که یک اسب برنزی است، خبر داد.

جشنواره فیلم استکهلم در خبر اهدای این جایزه به فرهادی نوشته است: «این جایزه به اصغر فرهادی تعلق می‌گیرد زیرا او یکی از اساتید برجسته سینما در دنیاست. او به شکل پیوسته مسائل معاصر و روزمره را در فیلم‌هایش بررسی می‌کند و تاثیر آن‌ها را در روابط نزدیک آدم‌ها نشان می‌دهد. داستان‌های او به شکلی ظریف بین روشنفکری و رازآلودی در حرکت‌اند؛ این حرکت به قدری طبیعی‌ست که برای هیچ‌کس دیگری قابل تقلید نیست. اصغر فرهادی بدون شک برای نسل جدید فیلمسازی در ایران بسیار ارزشمند است و به همان‌ میزان برای دوستداران سینما در سرتاسر جهان. بنابراین افتخار بزرگی‌ست که جایزه ویژنری ۲۰۱۸ استکهلم به او تقدیم شود.»

اصغر فرهادی

جایزه ویژنری استکهلم از سال ۲۰۰۴ در جشنواره فیلم استکهلم به نوآوران سینما داده می‌شود. پیش از این وس اندرسون، پابلو لارین، آلخاندرو گونزالس ایناریتو داده شده است.

جشنواره فیلم استکهلم از هفتم و هجدهم نوامبر (شانزده تا بیست و هفتم آبان ماه) در سوئد برگزار خواهد شد. فیلم «همه می‌دانند» نیز در این جشنواره نمایش داده خواهد شد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =