۱ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰
به مسلخ بردن عادل فردوسی‌پور

این روزها شایعه‌ تعطیلی برنامه پربیننده «نود» جدی‌تر از گذشته به گوش می‌رسد.

اگرچه تعطیل شدن برنامه پربیننده و جذاب «نود» اتفاقی ناگوار به ویژه برای فوتبالدوستان محسوب می‌شود، اما مسیری که تلویزیون در این سال‌ها پیموده این ماجرا را قابل پیش‌بینی کرده است. در تمام این سال‌ها و در مقاطع مختلف بارها زمزمه تعطیلی برنامه و حذف عادل فردوسی‌پور به گوش رسیده، اما با حمایت بعضی چهره‌های بانفوذ سازمان این اتفاق به تاخیر افتاده است، این بار گویا ماجرا جدی‌تر از قبل است. دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و «نود» به خاطر ویژگی‌های مجری‌اش به محاق خواهد رفت. همان طور که فریدون جیرانی از «هفت» کنار گذاشته شد و برنامه‌اش، همانی شد که صدا و سیما می‌خواست، تریبون یک نوع نگاه، خنثی و بی‌هویت. عادل فردوسی‌پور، فریدون جیرانی، جهانگیر کوثری، منصور ضابطیان و چند نام دیگر، جدا از امتیازها و نقاط ضعفشان همانی نیستند که سازمان بزرگ صدا و سیما از یک مجری انتظار دارد. مهران مدیری گزینه بهتری برای صدا و سیماست، هنرمندی که می‌تواند سخنگوی یک جریان خاص باشد و زیر بار هم نرود که «دورهمی» فرصتی برای تاختن به چه کسانی بوده و بابت این هزینه کردن از محبوبیت و شهرت، چه منافعی نصیبش شده.

در این سال‌ها، مجری و برنامه ساز بودن در تلویزیون اصولی داشته، برای این که فرصت داشته باشید از این برنامه به آن برنامه بروید، ماه‌ها روی آنتن زنده باشید، لازم نیست سواد، تسلط یا دانش ویژه داشته باشید. مهم این است الفبای کار در رسانه ملی را بدانید. بر اساس این معیارها تعداد چهره‌هایی که طبق مقررات و قواعد صدا و سیما، طراز مجری بودن را به دست می‌آورند بسیار اندک و محدود هستند. حذف قدیمی‌ترها فضای دیده شدن نورسیده‌ها را باز می‌کند. تلویزیون در ساختن چهره و ستاره استاد است، هر وقت هم کارش با این چهره‌ها تمام شد، آنها را از داشتن یک برنامه تاثیرگذار محروم می‌کند.

حاصل سیاست گذاری چندین ساله، در کاهش کیفیت برنامه‌ها و جنس سریال‌ها و اجرای مجری‌ها مشهود است. با وجود افزایش تعداد شبکه‌ها، بسیاری از مخاطبان این رسانه همچنان بهترین‌ها را در گذشته جستجو می‌کنند. به همین دلیل شبکه آی‌فیلم، یکی از پر بیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیون است.

در تعطیلی برنامه «نود» خیر و برکتی برای تلویزیون و شبکه سه وجود ندارد، حتی با حساب سرانگشتی هم می‌توان فهمید که بخش قابل توجهی از آگهی‌ها و پولی که به سازمان سرازیر می‌شود، قطع خواهد شد. بخش دیگر، بینندگان میلیونی این برنامه هستند که البته برای سازمان اهمیتی ندارند، اما پس از عادل، به تماشای برنامه مجری دیگری نخواهند نشست و جذب شبکه‌های دیگر تلویزیون نخواهند شد. بسیاری از ایرانیان تنها از تلویزیون، «نود» را می‌بینند، و پس از فردوسی‌پور ترجیح خواهند داد همان چند ساعت را پای رسانه‌های دیگر بگذرانند. بدون این مجری و برنامه‌ساز، کمبودی در صدا و سیما برای مدیران حس نمی‌شود. در این سال‌ها و با وجود انتقاد رسانه‌های مختلف، حذف انبوهی از برنامه‌سازان، مجری‌ها و تهیه‌کننده‌ها برای مدیران رادیو و تلویزیون اهمیتی نداشته. آنها دلخوش به کپی‌برداری نازل از سریال‌های ترکیه با مضمون خیانت، قتل و مثلث‌های عاشقانه هستند. گروهی از برنامه‌سازان و مدیران منتسب به یک جریان، با بودجه‌های هنگفت در همه شبکه‌ها مشغول به کارند، اما رضا عطاران نمی‌تواند برای تلویزیون سریال بسازد. حاصل این سیاست گذاری چندین ساله، در کاهش کیفیت برنامه‌ها و جنس سریال‌ها و اجرای مجری‌ها مشهود است. با وجود افزایش تعداد شبکه‌ها، بسیاری از مخاطبان این رسانه همچنان بهترین‌ها را در گذشته جستجو می‌کنند. به همین دلیل شبکه آی‌فیلم، یکی از پر بیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیون است.

مجری مطلوب صدا و سیما چه ویژگی‌هایی دارد؟

تعطیلی «نود» مانند تعطیلی «هفت» جیرانی نشان دهنده تسلط یک نگاه و تفکر در برنامه‌سازی تلویزیون است. گویا مجری نباید صاحب سلیقه و هویت باشد، مهم نیست یک برنامه گاف بدهد، بیننده را گمراه کند یا دکانی برای جذب اسپانسر باشد. مهم نیست برای خنداندن مردم به شوخی‌های سطح پایین و سبک رو بیاورند. مهم نیست که از تریبون تلویزیون برای پروژه‌های شخصی هزینه و تبلیغ شود. این‌ها برای مدیران بالادستی در تلویزیون اهمیت ندارد. اما یک مجری نباید صدای مردم سرزمینش باشد. عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش ضعف‌ها و مشکلاتی دارند و داشته‌اند اما او معمولا تلاش کرده کنار مردم بایستد، کنار اصول و قانون. در بزنگاههای اجتماعی منفعل و ساکت نبوده و با شادی مردم خندیده و با اندوه آنها، سوگوار شده. تلاش کرده فساد و بی‌قانونی در فوتبال را نقد کند و از مدیران بانفوذ ورزشی نترسیده. تلویزیون بابت هزینه‌ای که داده تا عادل، آزمون و خطا و رشد کند، به محبوبیت و شهرت برسد و وزنه‌ای مقابل رشد فساد و خطا در سیستم فوتبال باشد، دلواپسی ندارد. حتی به دنبال حفظ این سرمایه نیست.

حیات حرفه‌ای فردوسی‌پور با حذف «نود» تمام نمی‌شود. اگرچه او عمرش را پای این برنامه گذاشته، ولی جهان محدود به صدا و سیما نیست و فردوسی‌پور فضاهای دیگری برای ادامه مسیری که با «نود» شروع کرده، دارد. این بار هم شکست خورده بازی، مدیرانی هستند که خودی و ناخودی می‌کنند و با حذف چهره‌های موثر، آنها را به تاریخ و به قلب مردم می‌سپارند. جایی که قضاوت درباره عملکرد افراد، شامل مصلحت اندیشی و بخشنامه و آیین‌نامه نیست. 

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    207 8
    از وقتي اين دكون پر درامد شده سرقفليش بالا رفته
    • ساسان فرهادی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      بدون کوچکترین شبهه ای عادل یگانه چهره پر مخلطب صدا و سیما در شرایط فعلی است برنامه های جذاب و پر مخاطبی چون نود و فوتبال 120 تنها و تنها با عادل معنا پیدا میکند به حرات می توان گفت در شرایط فعلی فقط و فقط عادل ومهران مدیری مورد اقبال عمومی هستند.
    • بی نام TR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      از یک رسانه کاملا میلی و ورشکسته بیش از این انتظار نمی رود
    • حسن GB ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      حالا کی تلوزیون نگاه میکنه ....
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      قربانگاه کجا بود ؟ این خود طرف است که با برنامه اش آبرو و حیثیت برخی اهالی فوتبال را می برد و عیب طرف را مخفی و مکتوم نگاه نمی دارد آنطور که بزرگان دینی به آن سفارش موکد فرموده اند .
  • همشهری A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    وای بر مسئولین صدا وسیما که هزاران میلیارد بیت المال این مردم را به راحتی به سطل آشغال میریزند با ۲۰ کانال فشل و بی خاصیت. و مردم چنین در مشکلات اقتصادی دست و پا میزنند.
  • عرشیا A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    روزی روزگاری نه چندان دور مسئولین و روسای سازمان عریض و طویل ولی بی خاصیت سیمای میلی جواب این دهن کجیها به ملت رو میپردازند ،شک نکنید...
  • محمد A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    سلام این نظر شماست به نظر من علت اصلی فساد در فوتبال همین برنامه نود و باند بازی آن می‌باشد
    • مسعود A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
      27 8
      و البته از تعداد آرای مثبت و منفی بالای هر نظر میشه فهمید مردم چقدر با نظر شما موافق یا مخالف هستند
    • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
      7 1
      واقعا که چه نظر کوبنده و متقنی کار را تمام کردی با این منطق محکم
  • ی. الف DE ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    با سلام. متن بسیار جذاب و خواندنی و منطقی بود. و زیباترین جمله جهان محدود به صدا و سیما نیست مدیرانی که به بلوغ فکری نرسیده اند، فکر میکنند افراد حرفه ای و متخصص بدنبالشان می دوند و التماسشان می کنند برای کار. و مردم هم که چاره ای ندارند الی تلویزیون خودمان. ولی نمی دانند که مردم در کوچکترین مناطق ایران صادقانه می گویند که نگاه نمی کنیم و چقدر شنیدن این جمله برای دست اندرکاران، سخت و عذاب آور است.
  • مردم IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    بالاخره علی ... و قلعه نویی به اهدافشمون رسیدن
  • رضاا IT ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    من خودم چند سالی هست که نود رو درست و حسابی نگاه نمی کنم چون خیلی دیگه برام جذاب نیست و تکراری شده ولی به نظرم صدا و سیما ضرر هنگفتی بابت حذف این برنامه میکنه کلی مخاطب از دست میده
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    عادل در قلب مردم است پس حذف شدني نيست. چون چاپلوس نيست به دنبال حذفش هستند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      65 23
      چرا از طرف مردم حرف می زنی فردوسی پور هم مثل تمام مجریان و بازیگران صداو سیما خودی هست . اصلا اگر خودی نباشی از درب نگهبانی صداو سیما راهت نمیدن چه برسه بهت 15 برنامه زنده بدهند. فقط الان مسئولان نیاز شدیدی دارند به اپوزوسیون قلابی و فیک و جنجال سازی الکی تا مردم گمراه بشوند. تمام این دعواها و پست گذاشتن های سلبیرتی ها و کارهای صحبت های سیاسیون ازبالا بهشون دیکته میشه تا قشنگ مردم حواس شون پرت بشه تمام وجود داری چاپ کن
  • کریم IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    179 9
    مدیران ... صدا و سیما هیچ وقت به فکر مردم نبودند
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    139 9
    کاملا درست و به جا بود ،خانه از پای بست ویرااااااااااان است
  • عموعبداله RO ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    92 3
    مطمئنا صدا و سیما در مورد نود، هر برنامه ای داشته باشد اجرا می کند و گوشش به این حرفها بدهکار نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    77 97
    همين فردوسي پور هم اگر در يك بازار رسانه اي رقابتي بود، جايگاهي كه امروز دارد، نداشت.
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    74 79
    توی این ۱۵ ۲۰ سال عادل هم خیلی کاری برای مردم نکرد.منتهی انقدر برنامه کم بود که مجبور بودیم به همین دل خوش کنیم. فوتبال و فرهنگ فوتبال توی این مدت بدتر شد که بهتر نشد. اگه ۲۰ سال دیگه هم میموند کاری نمیکرد.
  • آریو IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    118 8
    حرکت زیبایی داشت این عادل فردوسی پور ، در مورد باشگاه پاس که با انتقال به همدان نابود شد و در این مورد مصاحبه تلفنی عادل با حاج بابایی خیلی جالب بود
  • محمد A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    مثل اینکه مدیر جدید شبکه سه خودش یا اطرافیانش تو فوتبال دستی دارند می خواند با خیال راحت هرکاری خواستند بکنند کسی هم متوجه نشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    61 8
    سلام چه میکنه این عادل؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    عجب... مدیری سخنگوی جریان خاصه؟؟؟ اون برنامه های سیاسی و اظهار نظر جناب فردوسی پور در خصوص مسایل سیاسی رو ندیذین؟؟؟ برنامه ساختمان پلاسکو را ندیدین؟؟؟ یا خاموشی ایشون در فاجعه سانچی رو؟؟؟ معیارتون برای حرفهاتون چیه؟؟؟ بر چه اساسی یک نفر را جناحی و دیگری را غیر جناحی میدونین؟؟؟؟ واقعا یه خورده به شعور دیگران احترام بدارین
  • حمید IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    سلام به گونه ای از فردوسی پور به عنوان فردی قانون گرا و همراه مرد نگاشته شده که انگار از یک امام زاده دارد صحبت می شود. ایشان نه تنها قانونگرا نیست که قانون گریز است اگر هر دستگاهی قرار باشد برای امورات خود از دیگران تبعیت کند که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. ایشان از یک ماشین ژیان به گرانترین خودروی خارجی رسیده؟ لابد براساس قانونگرایی این همه درآمد کسب کرده. ایشان حتی به ابتدایی ترین اصول انقلاب و دین پایبند نیست چه رسد به و مردم. مردم برای ایشان و امثال ایشان فقط وسیله ترقی است. شماها هم دفاع تان نه برای یک حق که برای جذب مخاطب برای 1400 است. تو خود بخوان از این مجمل حدیث مفصل
  • بی نام EE ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    86 6
    رب خیلی گرون شده قهر و دعوای فردوسی پور جوابگوش نیست
  • محسن A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    45 5
    مشکل آگاهی رساندنه برنامه های بدون مغز و محتوا برای مدیران رسانه و گروهای حامیش جذاب تره تا کسی تو کارشون دخالت نکنه و صرفا بجای آگاه سازی در مسیر سرگرمی مردم اقدام کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    94 15
    آقای ضرغامی از دوستان آقای علی عسگری پارسال در برنامه جهان آرا گفتند که کل شبکه ماهواره ای فارسی زبان نتونستند برنامه ای به تاثیرگذاری و پر بینندگی نود بسازند . همین بدون شرح
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      27 10
      خیلی خوب بود
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      40 16
      خودت را گول نزن صدا و سیما سالهاست مقبولیت عمومی ندارد و این ذات فوتبال است که بیننده جذب میکند نه فرد و برنامه خاص
  • قلی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    20 5
    ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود نی نام زما و نی‌نشان خواهد بود زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل زین پس چو نباشیم همان خواهد بود
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    64 89
    نود الان کجاش "پر بیننده و جذاب" هست؟؟
    • رضا A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      27 10
      پس نه به خانه برمیگردیم پربینندس با 20:30
  • بی نام DE ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    33 11
    خبرآنلاین عدالت و بی طرفی رسانه ای را رعایت کن و نظرات موافق و مخالف {هر دو} را منتشر کن و قضاوت را به افکارعمومی بسپار و دست از سانسور و گزینشی عمل کردن بردار .
  • محمد A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    41 19
    خیلی از همین مدیرها اومدن و نتونستند فردوسی پور را حذف کنند بلکه خودشون حذف شدند چون فردوسی پور پشتوانه مردمی داره و مردم ادم سالم و پاک را با ادم فاسد تشخیص میدن. اگر فردوسی پور ضعف یا آتویی داشت برنامه اش اینقدر طولانی و محبوب نمیشد.
    • بی نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      7 7
      اتفقا برعکس،چون با مسوولین و مدیران همسو بود برنامه اش طولانی شد.هر کسی وارد صدا وو سیما میشه باید خودش رو برای آقایون ثابت کنه.
  • محسن A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    33 10
    واسه بعضی خوب میشه که امثال فردوسی پور نباشند ..
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    40 11
    حیف تو که تو این مملکت موندی ...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    55 6
    من کلا تلویزیون ایران رو 3ساله نگاه نمیکنم بخدا اعصابم خیلی بهتر شده دیگه نه خبر از دروغ هاش دارم نه از تبلیغات دروغش نه از اخبار جنگ و جنایت نه از مسابقه ها و شوهای تقلیدی و بی مزه
    • سارا A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      38 8
      منم برنامه های صدا و سیما رو نگاه نمی کنم ولی برنامه های ماهواره هم دیگه جذاب نیست .کلا همه چی تکراری و مزخرف شده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    44 8
    ای بابا مگه شماها هنوز تلوزیون صدا وسیما را میبینید.مگه ایران خودرو و سایپاست که حتما باید مجبورباشی از اونا گهواره ی مرگ با قیمت خدا تمنی بخری.ولش کن بابا..تمام قرعه کشی ها .جایزها یی که ازطریق سیمای ایران داده میشه افسانه است.کلا تمام سیمای ایران افسانه است.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    12 3
    این دیگه چه تیتر بدی هست که زدین اونم تو این روزها که همش خبر از قتل و وحشی گریه ......
  • کوشا A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    26 7
    ببینیم میتونین عادل رو فراری بدین از این مملکت. اگر فردا روزی سر از جم و من و تو دراورد رگ غیرتتون باد نکنه. خودتون هلش دادین اون ور. آدم با این هوش و استعداد رو رو هوا میزنن.
  • بی نام RO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    37 7
    عاقبت پاچه خار نبودن سالم بودن و اعتراض همینه فردوسی پور عیب هم داره معصوم که نیست در نظر دادن سرخ و آبی نباشید . رفتن فردوسی پور یعنی پرده روی عیوب کل فوتبال ایران .
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    33 9
    از کل برنامه های صدا و سیما من فقط برنامه 90 رو میبینم که با حذف احتمالی این برنامه خیالم راحت میشه و امکان بیرون انداختن آنتن تلویزیون از پشت بام میسر.
  • یاسر A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    21 29
    فردوسی پور هم از چنس خودشونه که بیست سال دووم اورده
    • سوپاپ برتی شناس A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      16 3
      فردوسی پور ،مهران مدیری ،قلعه نوعی ،رامبد، پرستویی ،کیانیان مهناز افشار ، باران کوثری، علی دایی، نوید محمدزاده، بهاره رهنما و... اینها همه شون سوپاپ اطمینان هستند و اسم اینها " سوپاپ برتی" هست
  • تیمورقهرمانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    15 49
    اتفاقا حیات حرفه ای فردوسی پور با نود به اتمام میرسد.ایشان عامل فساد وباند بازی در فوتباله .من نمی دانم خبر آنلاین چرا از ایشان دفاع میکند؟ نکنه کاسه ای زیر نیم کاسه است .فردوسی پور تمام شد ورفت شما خودتان وخراب نکنید.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    8 19
    همیشه برام سوال بوده چرا خبرآنلاین از فردوسی پور حمایت میکنه از خیابانی نه از کیروش حمایت می کند از برانکو نه از علی دایی حمایت میکنه از کریمی نه ..............
  • داریوش A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    12 5
    بادورود همه میدانیم که دکتر واقعیفردوسی پور باهشیاری در مقابل چندین مافیا مقاومت میکند مافیای استادیوم سازها مافیای دلال های فوتبال مافیای مدیریتی فوتبالی مافیای تقابل با موفقیت فوتبال وتخریب تیم ملی وازهمه مهمتر مافیای بیسوادی میخواهد جایگزین فهم وشعور کند مدرک علم ودانش دکتر عادل برای همه روشن هست خواهش میکنم مدیران صدا وسیما مدارک واقعی خود را اعلام کنند تا بگویم دلیل این ناملایمات نسبت به این شخص چیست اواگر تا کنون موسفید ومقاومت کرده بخاطرعشقش فوتبال هست ...
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    3 3
    طنز رضا عطاران خیلی سنگینه؟ که میگی تلویزیون ظنز سبک میسازه؟
  • علیرضا A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    3 5
    حذف کردن برنامه 90 بدون کار کارشناسی از بین رفتن منابع ملی است و باید درباره این برنامه پر بیننده کارشناسان محترم صدا و سیما با احتباط تصمیم بگیرند که باعث دلخوری مردم از رسانه ملی نشود.
  • سعید A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    11 7
    بهترین کوچ دهنده مردم بطرف شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، صدا و سیمای میلی هست،،، و صد حیف به هزاران میلیاردی که خرج آن میشود که میتواند مشکل میلیون ها ایرانی را برطرف کند
  • عباس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    7 5
    به نظرم اسم برنامه نود را عوض کنند و بزارند برنامه در حاشیه .................
  • شاهين شفيعي IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    10 11
    آقاي فردوسي پور خيلي وقت پيش بايد دکانش بسته ميشد.ايشان تظاهر به قانون مندي مينمايند چه کسي هست که نداند در مقابل پخش بازي ها و پولي که صدا و سيما بايد پرداخت کند و نميکند هميشه سکوت کرده است ..ايشون چند سالي ميشود که رام شده است و ديگر از آن برنامه هاي جنجالي خبري نيست بخاطر همين هم است که بينندگان خودش را از دست داده است..
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    9 4
    مدیران صدا وسیما این صندلی ها وفا نداره
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    9 13
    فردوسی پور بسشه به اندازه کافی چاق شده
  • مجید A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    6 9
    لطفا جهانگیر کوثری را با اون عقبه قوی بازی در تیمهای مطرح فوتبال در دهه پنجاه و همسر بانو بنی اعتماد و پدر باران و یک تهیه کننده مستقل در سینما که زمانی هم گزارش گری فوتبال انجام می داد را یا فردوسی پور مقایسه نکنید . فردوسی پور در بهترین حالت به دلیل هوش بالا و توانایی در زبان انگلیسی از هم رده های خودش قطعا یک سرو وگردن بالاتر است ولی شخصا هیچ نگاه مستقل و جهانبینی شاخصی همچون کوثری در اون سراغ ندارم بجز ایجاد حواشی در فوتبال و بالا بردن جذابیت برنامه نود از این حواشی و برند سازی برای خودش و برنامه اش که البته کلی سود هم به جیب صدا سیما تا حالا ریخته .شاید هم الان همه این سرو صدا ها را داره خودش از پشت پرده هدایت می کنه تا نرخش را بالاتر ببره.
  • بنده خدا A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    6 6
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز، مرده آنست که نامش به نکویی نبرند. کسی که در قلب مردم جا دارد را هرگز نمی توان به مسلخ برد. این افراد جاویدان می شوند. طرفی که سالهاست به مسلخ رفته سدا و صیما است که در نزد مردم حتی جایگاه حداقلی ندارد و به مجرد ورود انگشت شمار کانال ماهواره ای کم محتوا عرصه رقابت را از مدتها پیش باخته بود.
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    8 13
    از عادل دفاع كنيد اما راه دفاع داز او كوبيدن مهران نيست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    13 14
    فردوسی پور خیلی تکراری شده یکی با فکر و ایده جدید بیاد خیلی بهتره
    • احمد A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
      7 2
      جای کسی رو تنگ که نکرده... به غیر از دو شنبه ها کل هفته چهره های جدید فرصت دارن بیان و برنامه بسازن و شما از چهره جدیدشون لذت ببری
  • A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    4 1
    بابا برگشت چی می گین واسه خودتون؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    8 5
    لازم نیست نگران فردوسی پور باشید، ایشان به اندازه کافی پشتش محکم هست ، برنامه آش هم قطع نشده، بازارگرمی نکنید.
  • فردین A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    11 1
    رب ۱۴هزار تومن...
  • جهان..روشن A1 ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    4 4
    خداوکیلی با احساس مردم بازی نکنید..ما تنها دل خوشی که از صدا وسیما داریم همین برنامه نود تنها برنامه ای که از تلویزیون نگاه میکنم همین نود .بخدا اگه نود جم بشه تلویزیون خونه را جم میکنم نکنید تو را خدا تصمیم درست بگیرین بخدا عادل فوتبال ایران را داره سر سامان میده ...اقای مربی که خودت میدونی کی هستی تو هم تیمت را قهرمان کن ببین عادل چطور دعوتت نمیکنه برنامه یا اقای فلان بازیکن قشنگ بازی کن ببین عادل چطور ازت تعریف نمیکنه وبه تیم ملی با سر صدا هم که باشه دعوتت نمیکنه بابا طرز افکارتون درست کنید...مسولین تو را خدا تصمیم درست بگیرین اگر بیکارین الکی با احساس مردم بازی نکنید...
  • شهروند GB ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    5 6
    درود به عادل عزیز و محبوب و تحصیلکرده .
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    3 4
    عادل فردوسی پور بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان هست . دوستان کمی فکر کنید . خیلی خیلی از ایشون پایین ترا در این پستها بودن . . .
  • داود A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    8 3
    اتفاقا من دلم خنک می شه حال این فردوسی پور پرادعا رو بگیرن، کسی که از زمین و زمان انتقاد می کنه، همه رو تخریب می کنه و طاقت یه جمله شنیدن رو هم نداره، یادم می اد یه دفعه یکی از این اقایون فوتبالی با 4 تا کلمه حسابی داشت ازش انتقاد می کرد کم مونده بود گریه کنه و فقط یه جمله داشت بگه، ما قضاوت رو می سپاریم به بینندگان ولی این همه سال برنامه ساخته یکبار جایی و فضایی برای بینندگان باز نکرده بود، هر ورزشگاهی دوربینش رفته فقط اون چیزایی رو که دلش می خواد نشون می ده نه واقعیت ها رو، طوری برنامه پخش می کنه که یه عده رو بکوبه تا اونایی که ساپورتش می کنند رو بکشونه بالا، بعد از اون قضیه ای که تو ورزشگاه یادگار بهش بد و بیراه گفتن یک جمله علیه تراکتور نمی گه ولی تا دلتون بخواد تیمای خوزستانی رو می کوبه
  • رامین A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    6 0
    مردم نون ندارند بخورند تیتر یک همه رسانه ها شده عادل فردوسی پور و قتل خاشقچی یکی هم فکری به حال این ملت بدبخت نمیکنه
  • علی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    0 3
    حقد و کینه در این نوشته موج میزنه،متنی بی بی سی گونه، وی او ای مانند و من و تو گرا،ایشان نویسنده خوبی برای آنها خواهد بود.مثل بقیه دوستانشان
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    8 7
    برنامه نود با عادل فردوسیپور معنامیده چونکه نه چاپلوسی مینه ونه خطاکاری مسئولین را مخفی میکنه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    2 0
    دم صدا وسیما گرم ...... همه ازش خسته شده بودیم .صداوسیما دوست داریم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    2 0
    سلام.خیلی یک طرفه به قاضی رفته اید جناب خبر آنلاین