۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

ایلنا نوشت:‌دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه نقش ائمه جمعه در ایجاد فضای وحدت و همدلی در بین آحاد مردم را بی‌بدیل دانست و تأکید کرد: باید به فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در میان مردم اولویت بخشید و اقدامات نظام جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم را تبیین و به ایجاد روحیه امید و خودباوری در میان مردم پرداخت.

 آیت‌الله مقتدایی، در دیدار حجت‌الاسلام رنجبری امام جمعه شهر ماکو، ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت های امام جمعه ماکو به جایگاه مردم آذربایجان در ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری اشاره کرد و گفت: آذربایجان سرزمینی است که همواره علمای بزرگی به عالم تشیع و حوزه‌های علمیه تقدیم کرده است و ما هرگز مجاهدت‌های علمای بزرگ این دیار را در طول تاریخ تشیع فراموش نمی‌کنیم.

وی بر لزوم توسعه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در نقاط مختلف کشور به‌خصوص سرزمین مستعد آذربایجان تأکید کرد و گفت: آذربایجان غربی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و روحانیت این منطقه باید با هوشیاری و بصیرت مراقب توطئه‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب در ایجاد تفرقه در صفوف مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین نقش ائمه جمعه در ایجاد فضای وحدت و همدلی در بین آحاد مردم را بی‌بدیل دانست و تأکید کرد: باید به فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در میان مردم اولویت بخشید و اقدامات نظام جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم را تبیین و به ایجاد روحیه امید و خودباوری در میان مردم پرداخت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی خود در منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای خدمت‌رسانی به مردم ولایت‌مدار منطقه، حوزه علمیه خواهران و برادران را در این منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو ضمن تقدیر از خدمات آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امیدواریم با مساعدت مرکز مدیربت حوزه‌های علمیه ، یک حوزه علمیه بین‌المللی در این منطقه راه‌اندازی کنیم زیرا استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق هم‌مرز است و مناطق مرزی این کشورها نیز شیعه‌نشین هستند.

وی یادآور شد: بین علما و روحانیون منطقه حس همدلی و مشارکت موج می‌زند و همگی در خدمت به مردم و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا و آماده تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری هستند.

 

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =