ایسنا نوشت: چنانچه لایحه جدید کمک‌های امنیتی آمریکا برای رژیم صهیونیستی به تصویب برسد، میزان کمک‌های واشنگتن به تل آویو به بیش از ۳.۸ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

براساس گزارش وبسایت مینت پرس نیوز، سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را به تصویب رساندند که راه را برای کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی که احتمالا از ۳.۸ میلیارد دلار فراتر می‌رود، هموار می‌کند. این سند در پی امضای یادداشت تفاهمی در حوزه کمک امنیتی میان واشنگتن و تل آویو در سال ۲۰۱۶ تایید شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لایحه پیشنهادی "قانون اختیار کمک امنیتی ایالات متحده-اسرائیل" برای سال ۲۰۱۸، ۳.۳ میلیارد دلار کمک نظامی و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بودجه برای دفاع موشکی برای این رژیم در ۱۲ ماه آتی فراهم می‌کند. این پیشنهاد همچنین یک میلیارد دلار دیگر برای هزینه در بخش ذخایر تسلیحات آمریکا در اسرائیل در نظر گرفته است.

چنانچه این لایحه در رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا تایید شود و به امضای دونالد ترامپ برسد، به بزرگترین بسته کمک نظامی در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد. این لایحه ماحصل یادداشت تفاهم سال ۲۰۱۶ میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی است در امور کمک امنیتی است. این تفاهم‌نامه تصریح می‌کند واشنگتن طی ده سال آتی به صورت سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی اختصاص دهد. این میزان برای هر خانواده اسرائیلی حدود ۲۳ هزار دلار در هر سال می‌شود.

هاآرتص به نقل از کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا گزارش داد، قانون مذکور به دنبال آن است که "اطمینان حاصل کند اسرائیل ابزارهای دفاع از خود را علیه تهدیدهای رو به رشد و نوظهور در اختیار دارد." آمریکا در چند سال گذشته کمک نظامی خود به رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.3

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =