۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵

اتفاقات اخیر فلسطین بار دیگر بهانه ای فراهم آورد تا ملت غیور دوقطبی پرور در مقابل یکدیگر صف آرایی کنند.

این طرفی ها آن طرفی ها را متهم می کنند چرا در مقابل کشته شدگان پاریس پستان به تنور آزادی می چسباندند و در چنین هنگامه ای خفقان مرگ گرفته اند؟

آیا مردمان نوار غزه و کرانه باختری مردم نیستند؟ آیا فقط سفید پوستان و چشم رنگی های آمریکایی و اروپایی مستحق همدردی و تسلیتند؟ آن طرفی ها هم می گویند: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، شمایی که دعوی ظلم ستیزی دارید چرا در مقابل کشته شدن ستار بهشتی مهر بر لب زده و خاموش ماندید؟ اگر راست می گویید و حقیقتا به فکر مردم مظلومید ابتدا مظلومان و محرومان سرزمین خود را دریابید!

این داستان ظاهرا حالا حالا ها ادامه دارد. هر دو طرف گوش هایشان را بسته اند و دهان هایشان را باز کرده اند و بیش از آن که در پی حقیقتی باشند فقط و فقط به فکر ضایع کردن طرف مقابلند. درست مثل کری خوانی های معمول و مرسومی که بین فوتبال دوستان و طرفداران تیم های مشهور وجود دارد. دو قطبی بازی و کری خوانی خیلی هم چیز بدی نیست. موجبات سرگرمی خلق الله را فراهم می آورد و چند صباحی آنان را از مصیبت های ریز و درشتی که در آن ها گرفتار آمده اند می رهاندشان.

فقط مشکل این جاست که اسباب این دو قطبی بازی نه تیم های فوتبال و احزاب سیاسی که خون است. خون بی گناهانی که توسط لشگر جهل و جنون در این جا و آن جای این کره آسفالت بر زمین می ریزد. سخن حکیمانه آلبرکامو را از یاد نبریم که فرمود: هیچ جلادی از جلاد دیگر بر تر نیست. جلاد جلاد است چه با شعار ترویج دموکراسی به میدان بیاید و چه با شعار اشاعه دین خدا. برای دو قطبی بازی و سرگرم شدن بهانه های زیادی در این جهان وجود دارد. به جای بازی با خون بی گناهان پاریس و غزه بهتر است به همان هیاهوی بسیار بر سر هیچ آبی و قرمز دلخوش باشیم و کاری به کار کشته شدگان نداشته باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    22 1
    درست گفتی.