نشست تخصصی کتابخوان با عنوان ادبیات پایداری در سنندج برگزار می شود

نشست تخصصی کتاب خوان با عنوان «ادبیات پایداری» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در سنندج برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در گفتگو با خبرآنلاین گفت: این نشست تخصصی کتاب خوان با همکاری کتابخانه های عمومی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و کمیته بانوان دبیرخانه یادواره کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان روز سه شنبه یکم خرداد، راس ساعت ۱۰ در سالن شهدای گمنام اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این نشست با موضوع ادبیات پایداری بزرگداشت یاد و خاطره شهدای کردستان و همچنین ایثارگرانی است که تا پای جان در راه دفاع از کشور ایستادگی کرده اند.

احمدی با بیان اینکه برنامه مذکور نخستین نشست تخصصی کتاب خوان در سال جاری است، افزود: از علاقمندان به مطالعه و کتاب خوانی دعوت به عمل می آید که در این مراسم فرهنگی حضور به هم رسانند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه در این نشست کتاب خوان پنج نفر به ارائه و معرفی کتاب با موضوع ادبیات پایداری می پردازند، عنوان کرد: ارائه دهنده ممکن است نویسنده کتاب باشد و یا کتاب مورد علاقه خود را معرفی کند.

احمدی عنوان کرد: برگزاری این گونه نشست ها می تواند سبب جلب توجه عمومی به کتاب و کتابخوانی و در نتیجه ارتقای سرانه مطالعه شود.

وی بیان کرد: کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود.

احمدی با اشاره به اینکه این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد، افزود: افق نشست کتاب خوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشددهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه منجر شود.

وی آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم و بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی را از سیاست های اجرای این طرح برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از اهداف اجرای این برنامه است.

احمدی اضافه کرد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه ای حوزه کتاب، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان می توانند برای حضور در این نشست ها ثبت نام به عمل آورند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =