برای اولین بار طرح جامع آموزشی محیط زیست در چهارمحال‌وبختیاری تدوین می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از تدوین طرح جامع آموزش محیط زیست برای اولین بار در استان خبر داد.

  شهرام احمدی درگفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی اسلامی و تصریح اصل پنجاهم قانون اساسی در حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی که همگانی بودن آن را در ضمیر خود نهفته دارد و نیز با توجه به اینکه آموزش یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر توسعه هر کشور است، انجام اقداماتی وسیع، همه‌جانبه، مستمر و فراگیر در جهت افزایش آگاهی‌های زیست محیطی جامع ضروری می‌باشد.

وی در ادامه افزود: این طرح جهت ارتقای آگاهی های عمومی و به منظور حفظ محیط زیست با تأکید بر گروه های اثرگذار و اولویت دار است. احمدی گفت: گروه های هدف این طرح محیط بانان، دانش آموزان، کارشناسان ، مدیران، گردشگران و شهرداران و دهیاران و سایر اقشار مؤثر می باشد.

وی عنوان کرد: این طرح شامل انتخاب مخاطبان، انتخاب مدرسان، تعامل و همکاری با مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی و استفاده از توان علمی این مراکز، انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی می باشد، همچنین در این طرح برنامه زمان بندی دوره ها، ارزشیابی قبل و پس از هر دوره و طرح درس نیز تهیه و تدوین می شود.

وی در پایان تصریح کرد: امید است این برنامه بتواند نیازهای آموزشی بخشهای مختلف استان را در زمینه ارتقای سطح دانش زیست محیطی در امر حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار مرتفع نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =