مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج سید ابوالفضل میرعلی متولد ۳ مرداد ۱۳۴۳ در سبزوار است. از سوابق وی ریاست بر مجتمع کشت و صنعت دامپروری محبان امام رضا (ع) و ریاست هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری "غدیر کوثر" ذکر شده است.

براساس آگهی روزنامه رسمی مورخ 1380/4/4، «شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج دانش‌آموختگان سبزوار با شماره ثبت ۹۹۵» با سرمایه اولیه ۶۳ میلیون ریال (منقسم به ۲۱۰ سهم ۳۰۰۰۰۰ ریالی) و ۴۲ نفر عضو (شخص حقیقی) در تاریخ 1380/3/16 در اداره ثبت اسناد شهرستان سبزوار (خراسان رضوی) به ثبت رسید. 

ثبت تعاونی مزبور به موجب تأییدیه شماره ۱۳۷۸/۸۰ مورخ 1380/3/12 اداره تعاون شهرستان سبزوار صورت پذیرفته است.

احمد توکلی در دی ماه ۱۳۹۴ در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت: باید مشخص شود که چه‌کسانی از این فرد حمایت می‌کنند که هرچه می‌گذرد به تخلفات‌‌‌‌شان ادامه می‌دهند. وی با بیان "در سال ۹۳ که عضوی از شورای پول و اعتبار بودم، پرونده مؤسسه مالی ثامن‌الحجج مطرح شد" گفت: در آن زمان با توضیحات مسئولان قرار بر بسته شدن این مؤسسه گذاشته شد، اما از آن تاریخ یعنی از ۱۰ تیرماه ۹۳ تاکنون کار این مؤسسه بین زمین و هوا مانده و بانک مرکزی در این رابطه به هر مرجعی که لازم بوده نامه‌نگاری کرده و در حال حاضر نیز تلاش‌ها ادامه دارد.

او با بیان اینکه ولخرجی‌های بسیار مؤسسه ثامن‌الحجج در امور ورزشی و تبلیغات گسترده، امکان پاسخگویی به تمامی سپرده‌گذاران را سلب کرده است، افزود: این مؤسسه در همه‌جا نفوذ کرده و با استفاده از بیلبوردهای رسمی شهرداری‌ها و استفاده از نام امام رضا(ع) سوءاستفاده کرده است.

توکلی با اشاره به نسبت مؤسس مؤسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج با امام جمعه سبزوار، گفت: هرچند وی داماد امام جمعه سبزوار است، اما با ملاقات‌هایی که با امام‌جمعه این شهرستان داشتم، ایشان را آدم معقولی می‌دانم و نمی‌دانم که از نفوذ وی در تخلفات استفاده شده یا خیر.

ابوالفضل میرعلی قبلا در تیرماه ۱۳۹۵ به عنوان متهم اصلی ماجرای ثامن الحجج بازداشت شده بود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    41 0
    بعد از اين همه خرابكاري تازه بازداشت شده؟