۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
ترامپ، ایران را تهدید کرد

ترامپ ایران را تهدید کرد که در صورت از سرگیری برنامه هسته ای با مشکلاتی روبه رو خواهد شد که تاکنون نداشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعي شد اگر ايران برنامه هسته اي خود را از سر بگيرد با مشکلاتي به مراتب بزرگتر روبرو مي شود.

رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با همتای فرانسوی در کاخ سفید گفت: ما درباره ايران و بسياري از مسائل ديگر و بيشتر درباره تروريسم گفتگو خواهيم کرد. ما درباره توافقنامه ايران صحبت خواهيم کرد. من مي دانم رئيس جمهور مکرون مي خواهد درباره اين مسئله با من صحبت کند. ما احتمالا درباره توافقنامه پاريس و بسياري مسائل ديگر نيز صحبت خواهيم کرد. ما وقت زيادي براي گفتگو و بحث نداريم اما سعي مي کنيم درباره بسياري از مسائل صحبت و آنها را حل و فصل کنيم.

ما روابط بسيار ويژه اي داريم و فکر نمي کنم هرگز در تاريخ دو کشور تا اين حد روابط نزديک بوده باشد. تاريخ مشترک ما تاريخي طولاني و زيباست. بنابراين ما درباره مسائل مختلفي گفتگو خواهيم کرد اما توافق ايران يکي از آنها خواهد بود.

خبرنگاري پرسيد آيا در نظر داريد در توافق ايران بمانيد؟

ترامپ گفت: ما درباره اين مسئله صحبت خواهيم کرد و ببينيم چه خواهد شد. مردم نظرات من را درباره اين توافقنامه مي دانند. توافقنامه اي بسيار بد بود. اين توافقنامه هرگز نمي بايست ايجاد مي شد. ما مي توانستيم توافقنامه اي بهتر داشته باشيم که منطقي باشد. اما توافقنامه ايران توافقنامه اي وحشتناک است. ما صد و پنجاه ميليارد دلار پرداخت کرديم. ما يک ميليارد و هشتصد ميليون دلار پول نقد به ايران داديم. ما بسته هاي بزرگ پول نقد به ايران داديم. آن کار ديوانگي و مضحک بود و نمي بايست هرگز اتفاق مي افتاد. در هر حال ما درباره اين مسئله گفتگو خواهيم کرد.

ترامپ گفت: فرقي نمي کند کجا برويد، به ويژه در خاورميانه، ايران در پس مشکلات در هر جايي است، ايران پشت مشکلات در يمن و سوريه است. فرقي نمي کند اين مشکلات کجا باشند، ايران پشت آنهاست. اکنون هم متاسفانه روسيه بيشتر و بيشتر دخيل و درگير اين مسائل مي شود اما به نظر مي رسد ايران پشت هر مشکلي هست. کافي است فقط نگاه کنيد و ببينيد چه اتفاقي مي افتد. هر جايي که جنگجويان هستند، ايران نيز آنجا حضور دارد.

ما اجازه نمي دهيم برخي اتفاقاتي که دارد مي افتد، ادامه پيدا کند. توافق ايران يک فاجعه است. آنها موشک آزمايش مي کنند. اصلا اين آزمايش هاي موشکي براي چيست. نگاه کنيد آنها موشک هاي بالستيک را آزمايش مي کنند. اين ديگر چه توافقي است که شما اجازه داريد در هر جايي موشک آزمايش کنيد. اين ديگر چه توافقي است که (در چارچوب آن) شما درباره يمن و مشکلات ديگري که ما درباره ايران داريم، صحبت نمي کنيد. به ويژه نگاه کنيد آنها در عراق چه کار مي کنند.

تقريبا در هر جايي در خاورميانه ، ايران پشت مشکلات است. پس اين ديگر چه توافقي است که حتي درباره اين مسائل صحبت نمي شود. من مي دانم که جان کري گفت که نمي خواست در حالي که دارد با ايران توافق مي کند، درباره مسائل ديگر صحبت کند. با وجود همه پول هايي که به آنها داديم، او نمي خواست درباره مسائل ديگر با ايران صحبت کند زيرا به گفته او قضيه خيلي پيچيده بود. به نظر من اين راهش نبود که بگوييم چون خيلي پيچيده بود درباره آن صحبت نکرديم. در نتيجه ما اين توافقنامه بد را حاصل کرديم. در هر حال ما درباره آن گفتگو خواهيم کرد.

خبرنگاري گفت: ايراني ها مي گويند برنامه هسته اي خود را از سر مي گيرند اگر توافقنامه ( نقض شود)..

ترامپ گفت: خواهيم ديد. براي آنها از سرگيري خيلي راحت نخواهد بود. آنها قرار نيست چيزي را از سر بگيرند و دوباره آغاز کنند. اگر آنها از سر بگيرند، با مشکلات بزرگي روبرو خواهند شد، مشکلاتي بزرگتر از مشکلاتي که تا کنون داشته اند. اگر آنها برنامه هسته اي خود را دوباره شروع کنند، با مشکلات بزرگي روبرو خواهند شد که بزرگتر از مشکلاتي خواهد بود که قبلا داشته اند.

لازکم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با همتای فرانسوی با وجود آنکه تا کنون هیچ مدرک مستندی دال بر استفاده حکومت سوریه از سلاح‌های شیمیایی ارائه نشده است؛ بار دیگر مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی شد.

ترامپ افزود: دوستی فوق العاده میان دو کشور که ما در یک سال گذشته ایجاد کرده ایم، گواه دوستی پایداری است که دو کشور را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

وی گفت: سفر شما آقای رئیس جمهور در زمان حساس و حیاتی برای ائتلاف ما انجام می‌شود. آمریکا به همراه دوستان خود فرانسه و انگلیس اخیرا در پاسخ به استفاده رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی اقدامی قاطع صورت دادند. من شخصا از مکرون و ارتش فرانسه و مردم فرانسه برای این مشارکت با صلابت تشکر می‌کنم. دوستی طولانی میان آمریکا و فرانسه دویست و چهل و یک سال پیش آغاز شد.

ترامپ افزود: دوستی زیبا میان آمریکا و فرانسه مسیر تاریخ را تغییر داد. دقیقا یکصد سال پیش در فصل بهار آمریکایی‌ها در کنار فرانسوی‌ها در جنگ جهانی اول جنگید. یک نسل بعد در جنگ جهانی دوم، صد‌ها هزار نفر از جوانان آمریکا و فرانسه به همراه یکدیگر جانفشانی کردند تا تمدن را در زمانی که شدیدا به کمک نیاز داشت، نجات دهند.
وی گفت: دوستی میان فرانسه و آمریکا برای بیش از دو قرن الگویی برای جهان بوده است. جمهوری‌های باعظمت ما با پیوند‌های بدون زمان تاریخی، فرهنگی و سرنوشت به یکدیگر متصل است.

اکنون، مردم فرانسه و مردم آمریکا، زمان قدرت است بنابراین بیایید قوی و متحد باشیم. بیایید به گذشته خود افتخار کنیم و با اعتماد به نفس و غرور با آینده مواجه شویم و بیایید کاری کنیم که آمریکا و فرانسه برای همیشه برای آرمان مقدس آزادی و صلح در کنار هم بمانند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    4 8
    یه غلطی بکن که به قواره ت بخوره با اون موهای میزامپلی ت.
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    7 6
    اى بالا خسته شديم انقدر تهديد شديم. اخه مردك يه بار هم اين عربستان رو تهديد كن كه خاورميانه رو به گند كشونده.
    • rr RU ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      0 2
      مطمئنی عربستان به گند کشیده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام RO ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      2 0
      بله مطمئنم ، داعش رو كه تقريبا جنايت و كثافت كاري نيست كه نكرده باشه رو عربستان ساخت، از مدرسه هاي وهابي كه در پاكستان انتحاري انجام ميدن حمايت مالي و فكري مي كنه، لب مرز ما در سيستان و بلوچستان بارها گروهك تروريستي رو تغذيه كرده و مرزبانان ما رو شهيد كرده، نفتش رو يكدفعه با خيانت و ناجوانمردي توليدش رو دو برابر كرد تا قيمتش بشكنه و به ما ضربه بزنه، كثيف تر از اين كار رو كدوم كشور مسلمان مي كنه، چندين هزار كودك فقط در يمن كشته سوريه و عراق بماند، خيلي از سران و مفتي هاي داعش عربستاني هستند، بازم بگم؟؟ البته اين به معناي حمايت من از حكومت خودمون نيست اما من اينايي رو گفتم هر روز شاهدم و وجدانم نميذاره نگم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    2 7
    قابل توجه اقای روحانی و ظریف: مثل اینکه ماکرون وبهتره بگیم سه کشور اروپایی توافق اصلاحیه یا مکمل برجام رو هم به برجام اضافه کردند..وضعیتی به مراتب بد تر از خروج امریکا از برجام در انتظار ایران هست.این یک واقعیت هست ..چون برجام فقط روی برنامه هسته ای بود اما این توافق مکمل که ماکرون از اون نام برده شامل موشکی و محدودیت دائمی هسته ای که رفع ان به ایران بعد از سال 2025 داه شده رو هم شامل میشه به عبارتی یعنی اینکه آنها خواسته های خود در ابعاد دیگه رو با زیرکی وبا استفاده از همین برجام دارند به برجام اضافه میکنند به نوعی دارن برجام رو دور میزنند.در نتیجه کلیه بار حقوقی که برجام جاری شده شامل این مفادِ توافقِ تازه نیز خواهد شد.
  • بدون نام ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    5 5
    بيخود كرده
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    2 8
    یک حرفی بزن که با قیافه ت جور دربیاد. قبل از سخن گنده گفتن اگر خودت رو در آینه تماشا کنی حتمی منصرف خواهی شد
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    5 6
    آمریکا بد عهدی خود را ثابت کرد
  • بی نام DE ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    7 0
    جواب زور رو با زور میدن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    2 8
    حالمون بهم خورد از این ترامپ و برجام و...همش تهدید یکبار حرفتو مثل مرد بزن تا جوابتو هم بگیری
  • رضا EU ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    4 7
    اطلاع رسانی و در واقع شفاف سازی این نکته عقلانی است که ایران نه امریکا بلکه هیچ کشوری را تهدید نکرده و نمیکند. بر عکس این دولت امریکا است که با تبدیل منطقه به انبار باروت و با قصد خروج از یک پیمان اتمی بین المللی و تایید و ثبت شده در سازمان ملل، مقدمات شروع یک نزاع با ایران را فراهم میکند. با توجه به تلاش برای تخریب برجام توسط دستگاه مدیریت ترامپ و شخص او، تهدید به خروج از برجام، تلاش و تهدید برای خلع سلاح ایران و اعمال تحریم به عنوان شروع یک نزاع گرم، در صورت عملی کردن کوچکترین تهدیدی از جانب آمریکا، بر اساس اصول و عرف معتبر بین المللی و اصل ۵۱ منشور سازمان ملل ایران ناگزیر است برای دفاع از امنیت و موجودیت مورد تهدید قرار گرفته خود، کلیه ابزار لازم برای دفاع از کشور را تولید و تهیه نماید.
  • رضا EU ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    2 6
    شفاف سازی این نکته عقلانی است، که خروج آمریکا از برجام به عنوان یک قرارداد اتمی بین المللی و مصوب در سازمان ملل به عنوان تهدید مستقیم ایران توسط آمریکا تلقی شده و راه ایران برای خروج مشروع و قانونی از قرارداد عدم اشاعه بر اساس بند ۱۰ منع اشاعه هموار میکند. بر اساس بند ۱۰ قرارداد منع اشاعه، کشورهای امضا کننده میتوانند در صورت برخورد با قوه قهریه و به منظور دفاع از موجودیت و تمامیت عرضی خود از این پیمان خارج شوند.این موضوع باید سه ماه قبل به اعضاء اطلاع داده شود. از طرف دیگر به منظور جلوگیری از افزایش تنش شفاف سازی این نکته لازم است، که در صورت انجام تعهد طرفین به قرارداد ایران همچون گذشته به قرارداد پایبند خودهد بود و انجام با حسن نیت برجام گزینه مطلوب ایران است.
  • رضا EU ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    1 4
    نهایتا اینکه، خواسته های فرانسه برای مذاکره در مورد برجام بیشتر یک مانور سیاسی و تبلیغاتی برای رضایت ترامپ از یک طرف، و از طرف دیگر وادار کردن ایران و روسیه برای پیوند دادن موضوعات دیگر از قبیل سوریه به برجام و ایجاد فشار است که اساسا در حال حاضر شایسته توجه و تاکید قابل توجهی نیست. اما نشاندهنده اهمیت بالای استراتژیک شکست تروریستهای آمریکایی سعودی در سوریه است. تجهییز و تقویت هر چه بیشتر سوریه و پاک سازی هر چه سریعتر مناطق تحت نفوذ تروریستها در کمترین زمان ممکن وقبل از عملی شدن یک سناریوی جدید اساسی است. نکته بسیار مهم دیگر بهینه سازی حداکثری امنیتی اسد و نزدیکان او است. با توجه به وضعیت میدانی و سیاسی در سوریه احتمال اجرای بالفعل ترور اسد
  • رضا A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    1 1
    افزایش پیدا کرده است. نفوذ به کانالهای مخابراتی ارتباطی و اطلاع دقیق از مسیر حرکت و محل حضور اسد و بمباران شدید یا انفجار بمبهای قبلا تعبیه شده، تطمیع و نفوذ به نزدیکان محافظان و اشخاص معتمد و قتل اسد، مسمومیت خطوط آبرسانی کاخ اسد یا مواد غذایی و یا ایجاد و یا انتشار مسمومیت تماسی یا تنفسی و یا انجام عملیات ضربتی هلی برن نظیر عملیات ترور بن لادن، از جمله گزینه های محتمل هستند.
  • مهدیه IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    2 6
    متشکر خیلی خبر را بد نوشتید خیلی مبتدی ترجمه شده
  • رضا احمدي A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 0
    ما ايرانيا ديگه خسته شديم بسه ديگه بخدا از جنگ و مردن نميترسيم آماده جنگ با آمريكا باشيد تمام از چيزي نترسيد كه اين اتفاق خواهد افتاد امريكا بايد ايران رو به عنوان قدرت مطلق بشناسه يا در صورت تحريم و تهديد ها نزاريم كره زميني باقي بمونه