رییس سازمان انرژی اتمی از انجام اولین آزمایش در هم تنیدگی فتونی در ماههای آینده در ایران خبر داد و گفت: این آزمایش برای نخستین بار است که در یک کشور غرب آسیا و جهان اسلام انجام می شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز یکشنبه در نخستین همایش ملی فناوری کوانتومی افزود: آزمایش در هم تنیدگی فتون ها و یون ها نخستین آزمایشی است که ما باید در راستای موضوع فناوری کوآنتومی انجام دهیم.
وی ادامه داد: همکاران در سازمان انرژی اتمی قول دادند تا اقدامات لازم را انجام دهند که در ماه های آینده شاهد اولین آزمایش در هم تنیدگی فتونی باشیم.


رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد اگر در این آزمایش موفقیت حاصل شود ایران نخستین کشوری خواهد بود که در غرب آسیا و جهان اسلام این آزمایش را با موفقیت انجام می دهد.
صالحی یادآور شد: البته در این زمینه با اروپایی ها نیز صحبت هایی شده است، ما هم اکنون در کلوپ یور اتم که در زمینه با فناوری های پیشرفته است، عضو هستیم.


وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از توافق برجام و در پسابرجام به عضویت این کلوپ درآمد.
معاون رییس جمهوری ابرازامیدواری کرد: فعالیت های این سازمان سامان بگیرد تا بتوانیم تعدادی از دانشمندان را برای کسب تجربه بیشتر در این عرصه به اروپا اعزام کنیم.


صالحی با یادآوری این که سازمان انرژی اتمی با نهادها و موسسات ذیربط دولتی، سازمان های تحقیقاتی و پژوهشی از جمله مخابرات، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و دانشگاه های مختلف همکاری ها و تعامل لازم را دارد، یادآور شد:امیدواریم با هم افزایی دست اندرکاران و عزم رییس جمهوری در حمایت از فعالیت ها در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شاهد تحقق فناوری های کوآنتومی باشیم.


وی تصریح کرد فاصله متخصصان ایرانی در عرصه کوآنتومی با دیگر کشورها زیاد نیست، برای مثال اتحادیه اروپا کار خود را از سال 2015 یا 2016 آغاز کردند. همچنین کشور انگلیس در این سال ها کار خود را در راستای فناوری کوآنتومی آغاز کرد.
وی همچنین گفت: این نشان می دهد ما دیر نکرده ایم و اگر همین گونه پیش برویم پیشرفت زیادی می کنیم.
وی در بخشی از سخنانش از دکتر جواد صالحی از متخصصان ایرانی که در راستای فناوری کوآنتومی فعالیت های زیادی کرده تشکر کرد.


رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: ما باید دنبال روش های گوناگون برای ایجاد تحول در کشور باشیم.ما نمی توانیم همچنان به صورت سنتی و عادی نسبت به مسائل فناوری نگاه کنیم زیرا این نگاه ما را به مقصد نمی رساند از این رو باید به دنبال روش های مختلف برای ایجاد تحول باشیم.


صالحی افزود: ما در حوزه های فناوری و علمی راه زیادی را در پیش داریم در این راستا باید ابتکار و گاهی ریسک داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی فناوری کوانتومی امروز با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از متخصصان ،کارشناسان و صاحبنظران این حوزه در بیش از دهها دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، نهاد‌ها و سازمان‌ها آغاز به کار کرد.


این همایش با همکاری سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و با هدف ایجاد بستر لازم برای معرفی فناوری‌های کوانتومی در کشور و آشنایی با آخرین دستاورد‌ها در این زمینه برگزار شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    اعزام به اروپا .یکی نیست به اینا بگه اگر قرار بود اینها چیزی به ما بدن برجام رو به ما تحمیل کنند. بس کنید ساده اندیشی رو.انگلیس بزرگترین شانسش این است که در همان انگلیس برای دانشجویان ما برنامه دارد.