برند MG متعلق به آذربایجان شرقی است/ تلاش برخی استان‌ها برای ربودن میدان تولید MG از آذربایجان

ترجمان صبح نوشت:مدیرعامل و سهامدار شرکت ایران خودروی آذربایجان اظهار داشت: برند MG متعلق به آذربایجان‌شرقی بوده و باید با حمایت مسئولان استانی در مقابل کسانی که درصدد خارج کردن این برند از استان ما هستند بایستیم.

 امیررضا خسروشاهی: حسین نقدی، اظهار داشت: برند تازه وارد MG برای اولین بار در کشور با قرارداد 10ساله فیمابین شرکت خودروسازی ام جی و شرکت صنعت خودرو آذربایجان بسته شد.
وی افزود: با توجه به مدت کوتاه شروع به کار خط تولید مدل MG360 در شهرستان ممقان توانسته‌ایم با ایجاد ۵۳ دفتر نمایندگی فروش در سراسر کشور و تبریز محصولات تولیدی خود را به استانهای دیگر نیز ارسال کرده و شبکه فروش پایدار ایجاد کنیم.
نقدی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری مستمر برای پیشبرد طرح تبدیل تبریز به عنوان سومین قطب خودروسازی در کشور، اظهار داشت: شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان دارای پتانسیل بالایی درخصوص افزایش ظرفیت خط تولید و همچنین افزایش تنوع محصولات تولیدی کارخانه دارد.

 شرکت ایران خودروی آذربایجان


مدیرعامل صنعت خودرو آذربایجان ادامه داد: این شرکت با تمام توان خود در حال آماده‌سازی سفارش‌های مشتریان و تحویل این خودروها تا عید است.
وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ این برند در استان گفت: برند MG متعلق به آذربایجان‌شرقی بوده و باید با حمایت مسئولان استانی در مقابل کسانی که درصدد خارج کردن این برند از استان ما هستند بایستیم.
نقدی از تعداد قرارداد 10 ساله این مجموعه خبرداد و گفت: بنا به قرارداد 10 ساله این مجموعه با شرکت خودرورسازی MG در سال اول قرارداد یعنی 2018، 10 هزار دستگاه از مدل MG360 را تولید و روانه بازار خواهیم کرد و در 3 سال آینده ظرفیت این خط تولید به 50 هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه کل ظرفیت تولید کارخانه را در اختیار یک برند قرار داده ایم، افزود: از قرارداد سال اول شرکت تا امروز 4 هزار و 688 دستگاه خودرو تولید و روانه بازار کردیم و امید داریم که ظرفیت را در سال های بعدی بالاتر ببریم.
مدیرعامل صنعت خودرو آذربایجان ضمن اشاره به قرارداد رساندن ظرفیت تولید MG360 به 50 هزار دستگاه خودرو در سال های آتی گفت: این تعداد در حالی است که شرکتهای خودروسازی دیگری که در داخل ایران فعالیت می کنند هنوز نتوانسته اند به تولد 50 هزار دستگاه خودرو در سال برسند.
وی اعلام کرد: خوشبختانه یا متاسفانه در ساخت این شرکت از هیچ گونه تسهیلاتی استفاده نکردیم و هر آنچه امروز می بینید از تلاش و پشتکار خود اعضای این مجموعه شروع شده است.

 شرکت ایران خودروی آذربایجان


نقدی تاکید کرد: تنها تسهیلاتی که ما به عنوان یک کارخانه با این عظمت از آن استفاده کردیم، 50 میلیارد تومان وام سرمایه در گردش بود.
مدیرعامل صنعت خودرو آذربایجان افزود: یکی از مظلومیت های استان ما این مورد بود که این وام را مستقیما به خود ما نداده و به اسم شرکت سایپا ریخته شد ولی متاسفانه به دلیل بدقولی این شرکت هنوز موفق به دریافت این مبلغ نشده ایم.
وی ادامه داد: طبق قرارداد ما با شرکت چینی و صاحب 100درصدی برند MG یعنی سایک موتور، 2 درصد از قیمت تمام شده خودروهای تولیدی را به عنوان حق برند به آنها پرداخت می کنیم.
نقدی افزود: قطعات مورد نیاز این شرکت بدون هیچگونه مشکل به دست ما رسیده و در روزهای آینده ترخیص تعدادی از قطعات وارد شده از گمرک را انجام خواهیم داد.
وی اظهارداشت: 517 نفر که مجموع کارکنان و عوامل این مجموعه هستند از استاندار محترم درخواست داریم تا از ما برای حفظ برند MG در استان حمایت کنند.
گفتنی است شرکت خودرسازی صنعت خودرو آذربایجان، برند MG را با مذاکرات فشرده با شرکت طرف قرارداد و قبول شروط مندرج درخصوص مونتاژ این خودروها و به عبارتی گذشتن از هفت خان رستم توانسته امتیاز این برند را به دست آورد و علاوه بر اشغالزایی 517 نفره تاکنون، یک درآمد پرسود برای استان نیز رقم بزند.
شرکت های خودروسازی استان سمنان درصدد ربودن میدان تولید خودرو MG و قرارداد این شرکت از آذربایجانی ها هستند.
گفتنی است، این برند با سرمایه گذاری مدیران و سرمایه گذاران به آذربایجان شرقی آورده شده و امروز در کنار توجیه اقتصادی، این صنعت در استان نیازمند حمایتهای مسئولان استاني و کشوری و بویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ این برند در آذربایجان شرقی و تبریز است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =