ضرورت توجه دولت در کردستان به روابط عمومی فرمانداری ها

ابراهیم محمد حسینی کارشناس ارشد روابط عمومی با ارسال یاداشتی به خبرگزاری خبرآنلاین به اهمیت و ضرورت توجه دولت در کردستان به روابط عمومی فرمانداری ها پرداخته است.

روزمره زدگی، عدم اعتقاد مدیران نسبت به روابط عمومی ها، غیرمتخصص بودن روابط عمومی فرمانداری ها، دیدگاه کارگزاری، تبلیغاتی و تدارکاتی به روابط عمومی ها از آسیب های جدی روابط عمومی در کردستان است.

بنده که سالهاست در حوزه روابط عمومی فرمانداری های سقز و مریوان فعالیت می کنم بر این باور و عقیده ام که جایگاه روابط عمومی در سیستم اداری استان کردستان ناشناخته مانده است و بخشی از آن به دلیل تلاش نکردن کارشناسان روابط عمومی از جمله بنده برای ارتقای جایگاه روابط عمومی و بی توجهی دست اندرکاران به این حرفه بوده است.

برگزار نشدن دوره های تخصصصی به روز، کمبود نیرو به ویژه نیروهای متخصص، نداشتن راهبرد کاری؛ برنامه های بلندمدت و ..، نبود تشکیلات مناسب، نبود منابع کتابخانه ای و رسانه ای به روز، نداشتن مهارت های حضور در فضای مجازی، تولید نشدن محتوای تصویری از دیگر مواردی است که باید برای تقویت روابط عمومی فرمانداری ها به آن توجه شود.

روابط عمومی همواره به عنوان مشاوری امین محسوب می شود و جایگاه روابط عمومی فرمانداری ها به دلیل اینکه بیشتر ادارات در چارت اداری از روابط عمومی برخوردار نیستند و روابط عمومی فرمانداری به عنوان محور اطلاع رسانی محسوب می شود باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

امروز باید به روابط عمومی برخط توجه داشت، برای استفاده از رسانه های اجتماعی راهبرد تدوین کرد، نقش روابط عمومی به طور اخص و ارتباطات به طور عام در سیاستگذاری های توسعه ای دیده شود و به روزنامه نگاری علم برای ساده سازی اطلاعات جهت مخاطبان نگاه ویژه داشته باشیم.

بر این عقیده مصرم که اجرای برنامه ها و پیکارهای ارتباطی آگاهانه و موثر و کاربرد نظریه های ارتباطات در فعالیت های گوناگون به ویژه پیکارهای ارتباطی تبلیغی، اطلاع رسانی و نوآوری در حوزه های بهداشتی، آموزشی، سیاسی، ترافیک و کشاورزی که باید توسط روابط عمومی ها مورد توجه قرار گیرد به دلیل بی توجهی به این حوزه -هم از سوی متولی و هم از طرف دست اندرکاران -مورد غفلت واقع شده است.

همچنین در حال حاضر باید به مدیریت اطلاع رسانی بحران و نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران توجه ویژه کرد، داشتن راهبرد برای عصر دیجیتال، اهمیت دیتا ژورنالیسم و گزارشگری به کمک رایانه نیز باید در برنامه ریزی جهت دوره های علمی برای روابط عمومی ها مورد توجه واقع شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =