مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای کاهش ۹۴.۱ مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق استان در سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو از برنامه ریزی برای کاهش ۹۴.۱ مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق در سالجاری خبر داد .
وی افزود : تعداد ۹ هزار و ۷۲۵ مشترک دیماندی در استان وجود دارد که انتظار می رود ۹۴.۱ مگاوات از میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه کاهش میزان برق مصرفی مشترکین دیماندی جزء اهداف اصلی این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق است گفت: مشترکین دیماندی آن دسته از متقاضیانی هستند که برق درخواستی آن ها ۳۰کیلووات و بیشتر بوده و اکثرا" شامل متقاضیان صنعتی، تجاری و کشاورزی می شود.
حسن بکلو ادامه داد: تعداد ۱هزار و۳۷۰ مشترک صنعتی ۱۰۰کیلووات و بیشتر در استان داریم که دارای دیماند مصرفی ۱۷۵مگاواتی می باشند که سهمیه تعیین شده برای کاهش مصرف آن ها ۲۸ مگاوات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به میزان مشترکین بخش کشاورزی- دیماندی اشاره کرد وگفت: بخش کشاورزی- دیماندی با۶ هزار و۱۰۷مشترک با دیماند مصرفی ۱۷۲ مگاواتی است وسهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن ها ۵۴ مگاوات است.
ایشان با بیان اینکه برای ۱هزار و۴۱۵مشترک بخش اداری-تجاری استان، سهمیه کاهش مصرف ۲ مگاواتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخش تجاری- دیماندی استان نیز با ۷۰۵ مشترک، ۱۳ مگاوات مصرف دارند که سهمیه کاهش مصرف این مشترکین نیز ۴مگاوات اعلام شده است.
وی اضافه کرد: در سطح استان تعداد ۱۱۳ مشترک CNG وجود دارد که دیماند مصرفی ۱۶ مگاواتی دارند وسهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن ها دو مگاوات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد : در راستای برنامه های پاسخگویی بار در سال گذشته تعداد ۲۹۹۵ تفاهم نامه با مشترکین بخش های مختلف منعقد شده بودکه از این تعداد ۳۹۴ تفاهم نامه منجر به عملکرد(پاداش) شده بود که در مجموع ۸۰.۶ مگاوات کاهش دیماند مصرفی به دنبال داشت .
حسن بکلو اظهار داشت: برنامه پاسخ گویی بار یکی از عمده ترین روش های مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است که برای بازارهای برق طراحی شده وبه وسیله آن می توان میزان مصرف برق را کنترل نمود و اين كار از طريق جلب مشاركت مشتركين و انعقاد تفاهم نامه هاي همكاري در ساعات اوج مصرف برق انجام مي شود.
وی اظهارکرد: از این تعداد تفاهم نامه هاي منعقد شده جهت پاسخ گویی بار، ۸۶ مورد مربوط به جابه جایی تعطيلات روز جمعه، ۳۰۰ مورد مربوط به کاهش اوج بارصنعتی، ۱۹مورد مربوط به کاهش۲۴ساعته صنعتی، ۱۱۰مورد اداری و سی ان جی، ۸۱ مورد تجاری، ۸ مورد مولدهای خود تامین و۲هزار و۳۲۸ مورد مربوط به تفاهم نامه بخش کشاورزی است که اين همكاري در سال گذشته منجر به كاهش۸۰.۶ مگاواتی مصرف برق شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد : پیک بار شرکت در سال گذشته ۹۹۰ مگاوات بود که با همکاری و همراهی مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری در طرح های تشویقی پیک سایی و با مدیریت و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین خانگی، در تابستان سال گذشته از بابت کمبود تولید، خاموشی نداشتیم که امیدواریم با همکاری مردم، از پیک برق تابستان سال جاری نیز به خوبی گذر نماییم .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =