معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای تکمیل بخش دیگری از کریدور آزادراهی شرق به غرب، ۳۵ کیلومتر دیگر از آزادراه ارومیه- تبریز در نیمه اول سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، «خیراله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی نقش آزادراه ارومیه -تبریز در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی را حیاتی دانست و گفت: استان آذربایجان غربی به وسیله کوه‌ها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با این توضیح افزود: بخش‌هایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سال‌ها‌ی گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.

خادمی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه- تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر بین دو استان گفت: نقش این محور در توسعه اقتصادی استان های آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقه‌ای و رونق سایر بخش‌‌های اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاه‌های منطقه نیز نقش آفرینی می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش ۱۲۵ کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهره‌مندی از این آزادراه عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =