ایسنا نوشت: تلاش‌های امارات و عربستان برای سیطره بر فرودگاه الحدیده ناکام مانده و نیروهای انصارالله برای ممانعت از پیشروی نیروهای متخاصم خندق‌هایی را در مسیرها حفر کرده‌ و ورودی‌های شهر را با خاکریز و موانع بتنی و خندق بسته‌اند.

به گزارش سایت شبکه المسیره، در پنجمین روز عملیات عربستان و امارات برای سیطره بر شهر الحدیده نیروهای انصارالله یمن توانستند مسیرهای امداد را به روی نیروهای متجاوز در جنوب شهر ببندند و ضد حملاتی را علیه آن‌ها در چندین منطقه انجام دهند.

نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن به رغم پشتیبانی بالگردها و جنگنده‌های ائتلاف سعودی نتوانستند کنترل فرودگاه شهر را به دست بگیرند.

منابع محلی در شهر الحدیده گفتند، گروه انصارالله روز یکشنبه مسیرهای منتهی به جنوب فرودگاه الحدیده به سمت منطقه "کیلو ۱۶" را بستند و تعدادی خندق را در دو طرف جاده به منظور مانع تراشی در مسیر پیشروی نیروهای منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن حفر کردند.

منابع نظامی یمنی گفتند، انصارالله مسیرهای امدادرسانی به نیروهای مزدور را که شنبه به دیوارهای فرودگاه رسیده بودند، بستند. این نیروها در پی حملات انصارالله مجبور به عقب‌نشینی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد، تردیدهای بسیاری درباره امکان تسلط نیروهای متجاوز بر مناطق استراتژیک در الحدیده وجود دارد چراکه پیشروی صورت گرفته در مناطق تقریبا غیرمسکونی بوده است.

نیروهای مشترک تحت امر دولت مستعفی یمن در ابتدا به لحاظ میدانی پیشروی به سمت فرودگاه الحدیده داشتند اما با مقاومت شدید انصارالله روبه‌رو شدند که روز جمعه مسیر ساحلی در منطقه التحیتا در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر را به روی آنها مسدود کردند.

یک مقام دولت مستعفی به خبرگزاری فرانسه گفت: بسته شدن جاده در التحیتا بر عملیات نظامی ما و ارسال تجهیزات نظامی برای درگیری‌های اطراف فرودگاه تاثیر می‌گذارد.

روز یکشنبه نیز درگیری‌های شدیدی در اطراف دیوارهای فرودگاه الحدیده در جریان بود و آنها با اینکه جنگنده‌های ائتلاف بیش از ۲۰ حمله را علیه این فرودگاه انجام دادند،‌ نتوانستند پیشروی خاصی در این محور داشته باشند.

منابع میدانی وابسته به مزدوران ائتلاف عربی عدم پیشروی خود را این گونه توجیه می‌کنند که این نیروها روز گذشته سعی کردند محاصره صورت گرفته در اطراف فرودگاه الحدیده از جنوب، غرب و شرق را مستحکم‌تر کنند و در عین حال در هم‌جواری دیوارهای جنوب شرقی پیشروی کنند تا مسیر اصلی صنعا، ریمه، تعز، اب و ذمار را ببندند.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن اعلام کرد، ۱۶۰ مزدور ائتلاف سعودی در درگیری‌های ساحل غربی یمن به اسارت این نیروها درآمده‌اند و آنها همچنان الحدیده را به طور کامل در تسلط خود دارند و نیروهای ائتلاف سعودی را که قصد حمله به مناطق مختلف دارند به محاصره درآورده‌اند.

ارتش یمن گفت: این اسیران به خارج از الحدیده منتقل شده‌اند.

سازمان ملل نیز اعلام کرده که از اوایل ژوئن ۴۴۰۰ خانواده از استان الحدیده کوچ کرده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =