۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

ایرنا نوشت: کلانشهر کرج که به واسطه محدودیت منابع مالی و درآمدی روند عمرانی آن به سختی پیش می رود این روزها در پس اختلاف ها برای انتخاب شهردار، مشکلات آن به حاشیه رفته است.

بنا به گفته برخی کارشناسان، استعفای زودهنگام اصغر نصیری شهردار کرج سرآغازی برای چالش های جدید و مشکلات در مسیر اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی کرج به شمار می رود، موضوعی که این روزها اعضای شورای شهر را درگیر چالش و اختلاف بر سر انتخاب شهردار جدید کرده است.
نصیری پس از حدود 7 ماه مسئولیت شهرداری کرج به علت مخالفت اعضای شورای شهر با ادامه فعالیت 4 معاون و مدیر وی ، اواخر فروردین ماه امسال استعفا کرد.
به دنبال این استعفا، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مجید غلام سریزدی شهردار دهه 80 کرج را برای انتخاب دوباره به صحن علنی شورا آوردند که از 13 عضو شورای شهر 5 عضو از جمله رئیس شورا با این انتخاب موافق نیستند.
مخالفان می گویند: تنها گزینه شهرداری کرج دارای ابهاماتی بوده که باید پس از تائید صلاحیت از سوی مراجع ذیصلاح انتخاب وی به رای گذاشته شود.
از حدود 25 روز پیش به این طرف که موضوع انتخاب سریزدی در شورا مطرح شده ، حدود 3 بار نشست های شورا نیمه تمام یا تعطیل شده است.
با این حال نشست امروز یکشنبه اعضای شورای اسلامی شهر کرج برای انتخاب شهردار این کلانشهر بار دیگر در میان اختلاف و حواشی بی نتیجه ماند.
از 13عضوشورا 12 عضو آن امروز در نشست علنی این شورا گردهم آمدند تا برای انتخاب تنها گزینه شهرداری تصمیم بگیرند لیکن بار دیگر مخالفت ها و حواشی بر این نشست سایه انداخت و ناتمام ماند.
نشست امروز شورای شهر کرج درحالی برگزار شد که محمد نبیونی رئیس شورای شهر که گفته می شود براثر بیماری در استراحت پزشکی به سر می برد، حضور نداشت و ریاست جلسه بر عهده منصور وحیدی نایب رئیس شورا بود.
رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج به عنوان نخستین سخنران دراین نشست خطاب به مخالفان تنها گزینه شهرداری گفت: قرار نیست، گفت وگو در خصوص تنها گزینه شهرداری صورت بگیرد و نباید فضای شورا را به تنش کشاند.
وی با اشاره به بستری شدن رئیس شورا درهفته گذشته، افزود: طبق قانون در صورت عدم حضور رئیس شورا، نشست ها باید با حضور نایب رئیس و با اختیارات تام برگزار شود.
وحیدی نایب رئیس شورا درادامه سخنان خستو به موضوع انتخاب شهردار پرداخت و گفت: استعلام شفاهی در خصوص غلام سریزدی از مراجع ذیصلاح دریافت شده و انتخاب این فرد ابهاماتی دارد.
وی ادامه داد: استان البرز و کلانشهر کرج دارای گزینه های زیادی برای شهردار شدن است که باید از میان آنان یک نفر انتخاب کرد.
احد سلیم نژاد عضو شورای شهر گفت: اگر قرار باشد هرعضو شورا به تنهایی استعلام کند هیچ موضوعی به سرانجام نمی رسد.
وی خطاب به وحیدی اظهار داشت: شما نمی خواهید شهردار انتخاب شود و این روش اداره جلسه نیست.
سلیم نژاد افزود: اینکه این فرد ( سریزدی ) صلاحیت دارد یا نه، باید قانون تصمیم بگیرد، قانون گفته که شما جلسه شورا را اداره کن و به رای اکثریت احترام بگذار.
وحیدی در پاسخ به سلیم نژاد گفت که رئیس شورا استعلام کرده و تا جواب کتبی استعلام دریافت نشود در مورد انتخاب تنها گزینه شهرداری نمی توان نظر نهایی داد.
فاضل محمدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: زمانی که در مورد نصیری (شهردار مستعفی کرج) رای گیری شد ما یک هفته فرصت خواستیم که مهلت ندادند، اما تمکین کردیم و باید به گذشته
برگردیم.
وی ادامه داد: روندی که اکنون برای انتخاب سریزدی طی می شود درگذشته برای هیچ یک از شهرداران کرج نبوده است.
وحیدی نایب رئیس شورای شهر بار دیگر تاکید کرد که با توجه به اینکه دستگاه های ذیصلاح ابهاماتی در خصوص تنها گزینه شهرداری کرج به صورت شفاهی به ما اعلام کرده اند، ما منتظر نظرکتبی آنها هستیم .
وی گفت: من 2 نامزد برای احراز مسئولیت شهرداری کرج معرفی می کنم و هفته آِینده در صحن شورا حضور می یابند.
وحیدی خطاب به اعضای موافق سریزدی اظهار داشت: زمانی که شهردار نصیری به خوبی کار می کرد چرا شما او را مجبور به استعفا کردید؟
وی در خصوص پیشنهاد لایحه دوفوریتی برای انتخاب شهردار گفت: باید با صداقت، سلامت و شفافیت کار کرد، اکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار شهروند کرجی منتظر انتخاب شهردار اصلح هستند ، ما می خواهیم شهر را به کسی بسپاریم که ابهام نداشته باشد.
خستو سنخگوی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به وحیدی بیان داشت: اگر نمی خواستید شهردار انتخاب کنید چرا در دستور جلسه امروز قرار دادید.
عباس زارع عضو دیگر شورای شهر پیشنهاد داد که جلسه آینده شورا با حضور فرماندار کرج برای انتخاب شهردار برگزار شود.
وی ادامه داد: اولویت جلسات ما انتخاب شهردار است و باید شهردار انتخاب کرد تا وارد دستور کار بعدی شویم.
در پایان خستو سخنگوی شورای پیشنهاد داد که اعضایی که به سریزدی رای می دهند، آراء خود را اعلام کنند که وحیدی نایب رئیس نشست را ترک کرد و جلسه شورا نیمه تمام ماند.
در این نشست طرح دو فوریتی توسط هشت نفر از اعضا ارائه شد که نایب رئیس شورا حاضر به قرائت آن نشد.
محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی پیش از این اعلام کرد که انتخاب سریزدی به عنوان شهردار کرج باید پس از طی شدن مراحل استعلام قانونی به رای گذاشته شود.
وی افزود: در صورت تائید نشدن صلاحیت وی، شورای شهر باید گزینه های دیگری برای شهرداری کرج بررسی کند.
همچنین بنا به گفته برخی کارشناسان ، فصل بهار شروع فعالیت های عمرانی شهرداری کرج محسوب می شود که ضرورت دارد شورای شهر هر چه زودتر برای انتخاب شهردار و پیش بردن طرح های عمرانی اقدام لازم به عمل آورد.
شهرداری کرج 10 منطقه شهری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =