فراخوان پویش مردمی حمایت از کالای ایرانی اقدامی مناسب در تحقق بخشی به شعار سال

اولین جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با حضور حضرت آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه   استان مازندران ، خلیل صالحی دبیر این ستاد در اولین جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و انس با قرآن، بر بهره گیری معنوی از آثار و برکات این ماه ضیافت الهی تاکید کرد.

صالحی در ادامه با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر ارائه گزارش اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال 1396 به اهم اقدامات این ستاد در سال گذشته اشاره و افزود: یکی از مهمترین برنامه های ستاد جذب، سازماندهی و به کارگیری آمران به معروف و ناهیان از منکر در قالب طلایه داران معروف می باشد که در سال گذشته بیش از 3700 نفر از این عزیزان در سامانه طلایه داران ستاد مازندران ثبت و سازماندهی شدند .
وی افزود: در خصوص صدور کارت طلایه داران نیز در سال 1396، پس از سیر کامل مراحل آموزش و اخذ استعلام های لازم برای 3490 نفر کارت شناسایی آمرین به معروف و ناهیان از منکر صادر که از این تعداد2700 نفر برادر و 790 نفر خواهر می باشند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه هرگونه تغییر رفتار و بهبود اوضاع فرهنگی در سطح جامعه مستلزم آموزش های موثر است، عنوان کرد: در سال گذشته با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر میر محمدی معاون فرهنگ،تحقیقات و آموزش ستاد مرکز و همچنین دکتر فروهر مسئول فضای مجازی حوزه علمیه قم اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان نموده که تعداد116 نفر از نخبگان و صاحب نظران استان در این آموزش شرکت و در حال حاضر بعنوان اساتید ستاد در سطح استان در زمینه ترویج و تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می نمایند.

صالحی به برگزاری 4 جلسه شورای هماهنگی و 12 جلسه شورای معاونین ستاد در استان اشاره و افزود: متناظر با جلسات و برنامه های ستاد استان، بالغ بر60 جلسه ستادی و همچنین بیش از 50 همایش مرتبط با فریضتین امر به معروف و نهی از منکر توسط ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان های مازندران نیز برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم پویایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی و سازمان ها و تشکل های مردمی بمنظور پیشبرد هرچه بهتر برنامه های ابلاغی ستاد، خاطرنشان ساخت: در سال 96، 120 شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، سازمانها و مراکز آموزشی و درمانی و همچنین بیش از 130 شورای فریضتین تشکلهای مردمی بازمهندسی و بروز رسانی شده که در همین راستا 4 گردهمایی تخصصی و توجیهی در سطح استان برگزار گردید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تشریح ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نظارت و ارزیابی از وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه های دولتی و غیردولتی، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 70 سازمان، اداره کل و مراکز آموزشی و درمانی در سراسر استان توسط تیم های تخصصی نظارت و ارزیابی این ستاد مورد بازرسی قرار گرفت.


صالحی با عنوان این مطلب که در تهیه و تدوین برنامه سال جاری، ظرفیت های موجود در استان، لحاظ گردید، افزود: از مهمترین برنامه های ستاد استان در سال جاری، تحرک بخشی به ستاد های شهرستانی، اثرگذاری شوراهای فریضتین سازمان ها، ادارات و مراکز آموزشی و درمانی در بحث تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از تخلفات اداری، نظارت دقیق تر بر مراکز تفریحی و گردشگری، حضور فعال تر گروه های طلایه داران معروف در طرح سالم سازی دریا و برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای اقشار مختلف جامعه می باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری خصوصا در بحث شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، لزوم فراخوان پویش مردمی حمایت از کالای ایرانی را اقدامی ضروری و تاثیر گذار در این امر مهم عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =