اقتصاد بر خط نوشت: چندی پیش با استعفای زودهنگام شهردار کرج، این شهر با چالش های جدیدی روبه رو شد و نه تنها شهرداری بلکه شورای شهر کرج را نیز درگیر کرد، تا جایی که پس از گذشت چند هفته هنوز شورای شهر شخصی را به عنوان شهردار انتخاب نکرده است.

اصغر نصیری، شهردار پیشین کرج بعد از گذشت هفت ماه از سمت خود استعفا داد و همین استعفای زودهنگام شهر کرج را از اولین ماه سال جاری با مشکلات زیادی مواجهه کرد، همین امر باعث شده تا شهرداری کرج همچنان با سرپرست اداره شود.

پس از استعفای شهردار کرج، طبق روال همیشگی انتخاب شهردار، شورای شهر کرج وارد عمل شد، این بار اما مشکلی برای اعلام نامزد مورد نظر به وجود آمد؛ چرا که هشت عضو از ۱۳ عضو شورا، مجید غلام سریزدی که در دهه گذشته شهردار کرج بود را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای سمت شهردار کرج معرفی کردند، انتخابی که با مخالفت شدید پنج عضو باقی مانده همراه شد.

این مخالفت اما بدون دلیل نبود، بلکه اعضای مخالف سریزدی، از جمله رئیس و نایب رئیس شورا، معتقد هستند در مورد گذشته گزینه انتخاب شده ابهاماتی وجود دارد که این ابهامات ابتدا باید از جانب دادستان و مقامات مربوطه رفع شود تا شورا بتواند در مورد رد یا تایید وی تصمیم بگیرد.

مساله اما به همین جا ختم نشد، اتفاقات رخ داده در جلسات اخیر شورای شهر کرج توجه تمام رسانه ها را به خود معطوف کرد و حساسیت های بسیاری از برانگیخت؛ چرا که در چند هفته گذشته سه بار جلسه های شوا به حالت نیمه تعطیل درآمد و همین موضوع باعث اعتراض برخی اعضا در صحن علنی مجلس و ایجاد حرف و حدیث های بسیاری شد، تا جایی که محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در پایان جلسه هفته گذشته به دلیل شرایط نامساعد جسمی به بیمارستان منتقل شد.

امروز نیز پنجاه و نهمین جلسه شورا، در حالی برگزار شد که رئیس شورا در آن حضور نداشت و جلسه توسط منصور وحیدی، نایب رئیس شورا اداره شد. علت اصلی برگزاری جلسه امروز انتخاب شهردار برای کرج بود، مساله ای که بار دیگر به دلیل اختلافات میان اعضا نیمه کاره ماند.

وحیدی که اداره جلسه امروز شورا بر عهده وی بود، استعلام شفاهی سریزدی را دارای ابهامات دانست و افزود: در خصوص غلام سریزدی از مراجع مربوطه استعلام شفاهی گرفته شده و متاسفانه دارای ابهاماتی است. لذا می توان برای کرج گزینه های دیگری را مطرح کرد.

احد سلیم نژاد از دیگر اعضای شورا در خصوص ادعای وحیدی گفت: اگر هر عضوی بخواهد استعلام بگیرد هیچ مساله ای به نتیجه نخواهد رسید از همین رو تایید صلاحیت را باید به مراجع ذیصلاح واگذار کرد. وی در ادامه وحیدی را مخالف نامزد اعلام شده دانست و اعلام کرد که اداره جلسه با این روش اشتباه است.

وحیدی اما درخواست استعلام از سوی رئیس شورا را امری قانونی و عادی دانست و افزود تا رسیدن استعلام کتبی، شورا باید منتظر بماند و رای گیری انجام نخواهد شد. وی اعضای موافق سریزدی را مورد خطاب قرار داد و گفت: زمانی که نصیری شهردار پیشین به خوبی کار می کرد چرا او را مجبور به استعفا کردید؟

نایب رئیس شورای شهر کرج، به لایحه دوفوریتی برای انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: اکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند کرجی چشم به ما دوخته اند تا ببینند ما شهرشان را به دست چه کسی می سپاریم.

عباس زارع عضو دیگر شورای شهر برای رفع مشکلات پیش آمده پیشنهاد داد تا فرماندار کرج در جلسه آینده شورا برای انتخاب شهردار حضور داشته باشد، چرا که اولویت شورای شهر کرج انتخاب شهردار برای این شهر است.

در جلسه ی امروز محمد تقی ایرانی و علیرضا عسگری دو نامزدی بودند که توسط منصور وحیدی نایب رئیس شورای اسلامی برای تصدی شهرداری کرج معرفی شدند، از همین رو نامزدهای شورای شهر از تک گزینه ای بودن خارج شده و اکنون سه نامزد برای سمت شهردار کرج متنظر رای گیری اعضای شورا هستند.

علیرضا عسگری که از سوی محمدرضا احمدی نژاد، سمت قائم مقام شهرداری کرج را دارد و محمدتقی ایرانی، نیز دکترای حقوق بین‌ الملل بوده و در سال ۷۱ و ۷۵ کارشناس امور مجلس وزارت کشور بود، علاوه بر این فرمانداری شهرستان تاکستان در استان قزوین و فرمانداری شهرستان بجنورد در مرکز خراسان شمالی در دهه ۸۰ را در رزومه خود دارد. ایرانی در سال ۹۲ به پیشنهاد استاندار البرز و با حکم وزیر کشور به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج منصوب شد.

در انتهای جلسه امروز نایب رئیس شورا به دلیل رای گیری برخی اعضا، جلسه را ترک کرد، تا جلسه پنجاه و نهم نیز ناتمام بماند. این اتفاقات در حالی در شهر کرج رخ می دهد که این شهر نیاز به رسیدگی کامل فعالیت های مختلف شهری را دارد و برخی کارشناسان به طول انجامیدن این وقایع را برای کرج مضر و خطرناک می دانند. امید است هر چه زودتر مشکلات به وجود آمده از بین برود و اعضای شورا برای انتخاب شهردار به نتیجه برسند تا شهرداری نیز از بلاتکلیفی نجات پیدا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =