آخرین گزارش درباره میزان تسهیلات پرداختی بانک ها منتشر شد که براساس آن، در فروردین امسال به بخش های اقتصادی در حدود 257.3 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 14.9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن طور که بانک مرکزی اعلام کرده، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی فروردین ماه سال جاری مبلغ 175.7 هزار میلیارد ریال معادل 68.3 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 17.3 هزار میلیارد ریال معادل 10.9 درصد افزایش داشته است. همچنین از این مبلغ، سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن معادل 63.4 هزار میلیارد ریال معادل 36.1 درصد بوده است.

از 73.8 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 85.9 درصد آن با مبلغ 63.4 هزار میلیارد ریال در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

از سوی دیگر، تعداد 7264 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 10.2 میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. در ضمن در بخش خدمات تعداد 112 هزار و 44 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره یک میلیارد ریال پرداخت شده است.


بنا به گزارش بانک مرکزی، همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تامین مالی طرح‌های اقتصادی توجه ویژه‌ای کرد.


35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 0
    مشکلی نیست هر قدر اختلاس شود بانکها با تعریف کارمزدها و نرخ های یالای سود تسهیلات تلافیش را در می اوند.همین قدر که حقوق چهارشنهب صبح واریز می شود ولی تا شبنه ظهر در حساب مستمری بگیر نمی اید یعنی تقلب بانکی
  • بی نام RO ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    0 0
    با گزارش انتخاب مقایسه کنید تا ببینید میل به گسترش و تعمیق هر چه بیشتر خود سانسوری با سایت شما چه کرده است . خدا آخر و عاقبت همه را به خیر گرداند با این حجم از سانسور ...