ایسنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح عملیات امدادگران در 13 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی از رسیدن آمار فوتی‌های سیل و آبگرفتگی در هفته اخیر به 7 نفر خبر داد.

مرتضی سلیمی ، با تشریح امدادرسانی در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی از تاریخ 30 اردیبهشت تا ساعت 6 صبح امروز(5خرداد)، اظهار کرد:در این مدت در 69 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین 13 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان امدادرسانی شد و در حال حاضر امدادرسانی در استان های آذربایجان شرقی و غربی همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه به 2900 نفر امدادرسانی شده است، افزود: 135 نفر اسکان اضطراری داده شدند و 28 نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی درباره آمار فوتی‌ها نیز گفت: در این مدت 7 نفر فوت کردند که چهار نفر آنها در استان‌های آذربایجان غربی، تهران و کردستان به دلیل غریق سیلاب جان خود را از دست دادند. همچنین بر اثر صاعقه نیز سه نفر دیگر در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری فوت کردند.

سلیمی همچنین گفت: یک نفر نیز در میانه استان آذربایجان شرقی مفقود شده که جست و جو برای یافتن این فرد ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به اینکه 665 نفر امدادگر در قالب 160 تیم کار امدادرسانی را انجام دادند، گفت: امدادگران همچنین 15 دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کردند و علاوه بر آن اقلام مختلفی از جمله چادر،‌ پتو، موکت و مواد غذایی میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =