باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره شائبه درآمد 8 هزار میلیاردی سازمان سنجش از برگزاری کنکور سراسری توضیحاتی داد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگویی، درباره اینکه برخی معتقدند با توجه به گردش مالی 8 هزار میلیاردی کنکور سراسری، عملا امکان حذف آن وجود ندارد، گفت: این رقم درست نیست؛ چرا که سازمان سنجش مجموعه آزمون‌های کشور اعم از آزمون‌های استخدامی، زبان و... را برگزار می‌کند و فقط برگزارکننده کنکور سراسری نیست.

وی ادامه داد: یکی از وظایف سازمان سنجش برگزاری امتحان‌ها و آزمون‌های استاندارد است و برای این موضوع نیز هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اگر از مجموعه سازمان سنجش بازدید کنید، متوجه خواهید شد که این سازمان برای ایجاد فناوری و فضای لازم به منظور تامین امنیت سوالات آزمون‌ها هزینه‌های زیادی می‌کند.

وزارت علوم در مورد طرح‌های کلان ملی مشوق دانشگا‌هاست

غلامی درباره حمایت از طرح‌های کلان ملی در دانشگاه‌ها، گفت: وزارت علوم در مورد طرح‌های کلان مشوق دانشگا‌هاست تا برای حل چالش‌های ملی مشارکت و اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم از محققان حمایت می‌کند، اظهار کرد: حمایت‌های وزارت علوم تشویقی است و قطعا در امتیازدهی دانشگاه‌ها به این موضوع هم توجه می‌شود اما وزارتخانه ما اعتبار و بودجه خاصی برای حمایت از طرح ‌های ملی ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دیگر معمولا خودشان متولی اجرا برخی پروژه‌های ملی می شوند و دانشگاه‌ها نیز آمادگی انجام فعالیت‌ها علمی و مشاوره فنی در مورد پروژه‌های کلان ملی را دارند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =