۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

اگر شما هم به دلیل مشغله کاری یا هر مشکل دیگری تا نیمه تابستان نتوانستید یک مسافرت عالی را تجربه کنید، ناامید نشوید چون فصل پاییز یک فرصت عالی برای مسافرت است. پاییز فصل تخفیف‌‌های عالی تورها، بلیط هواپیما، نرخ هتل‌ها و مراکز تفریحی است، پس چرا باید تمام مسافرت‌های خود را محدود به فصل تابستان کنید. سفر در پاییز مزیت‌هایی دارد که مهمترین‌ موارد را در ادامه مرور می‌‌کنیم.

آب و هوای پاییز در بسیاری از مقصد‌ها مطلوب است

اگر شما هم اهل مسافرت‌های تابستانه هستید پس با تجربه هوای داغ تابستانی در مسافرت آشنا هستید. تابستان در اکثر نقاط گردشگر پذیر، داغ و سوزان است مگر این که به مناطق مرتفع یا کشورهایی با اقلیم سرد سفر کنید. اینجا نمی‌خواهیم سفر در تابستان را نکوهش کنیم، اما بهتر است پاییز را هم در تقویم سفرهای خود در نظر بگیرید چون در بیشتر مناطق دنیا در فصل پاییز، دمای هوا مطلوب است و از طرف دیگر، مناطقی که در تابستان بسیار گرم هستند در پاییز دمای معتدلی دارند.

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

مقصدهای گردشگری در پاییز خلوت‌تر هستند
یکی از دلایل عمده این که مردم سفر در تابستان را ترجیح می‌دهند تعطیل بودن مدارس و دانشگاه‌ها است اما هر سال تعطیلات چند روزه‌ای در پاییز پیش می‌آید که بسیاری از افراد از آن استفاده نمی‌کنند. با این حال حتی افرادی که مشغول تحصیل نیستند یا فرزندی ندارند هم تابستان را ترجیح می‌دهند و وقتی با انبوه جمعیتی که در صف‌های طولانی ورودی مراکز گردشگری و تفریحی مواجه می‌شوند، آرزو می‌کنند ای کاش در فصل دیگری آمده بودند.

اگر شما هم این فرصت را دارید که در پاییز می‌توانید سفر کنید پس ضرورتی ندارد وارد رقابت با هزاران نفر برای رزرو هتل، بلیط هواپیما یا تورهای تفریحی شوید. شاید باورتان نشود در برخی شهرها و مناطق امکان دارد در فصل پاییز هزینه هتل‌ها تا نصف کاهش یابد چون جمعیت ورودی گردشگران کاهش می‌یابد. مهمترین مزیت سفر در پاییز خلوت شدن و امکان گردش و تفریح با حوصله و به دور از جمعیت است.

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

 

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

صرفه‌جویی با سفر در پاییز
اگر مقصد سفر شما کشورهای اروپایی است بهتر است بدانید سفر در پاییز صرفه جویی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. نرخ هتل‌های اروپایی به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش می‌یابد و حتی در مناطق خاصی که بیشتر درتابستان پر از گردشگر هستند مثل ایتالیا امکان دارد نرخ تورها به شدت کاهش یابند. در بعضی مناطق اروپا به دلیل خنک‌تر شدن هوا در پاییز مثل جنوب فرانسه، اسپانیا، کرواسی و یونان امکان دارد شلوغی همچنان ادامه داشته باشد و قیمت‌ها آنچنان تغییری نکند.

در بخش‌های شمالی اروپا با توجه به اقلیم خاص آن امکان دارد پاییز پر باران باشد اما خوشبختانه سیستم آنلاین پیش‌بینی هوا تا دو هفته از زمانی که تصمیم به سفر دارید را با پایین‌ترین درصد خطا در اختیارتان قرار می‌دهد و به این صورت می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد. سفر در پاییز به شما اجازه می‌دهد وقت کمتری را در صف‌ها تلف کنید و با هزینه کمتر بتوانید لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

پاییز، زیبایی و فرصت‌های خاص خودش را دارد

هیچ چیز از رانندگی در جاده‌های جنگلی و در میان درختانی به رنگ قرمز‌، زرد و نارنجی زیباتر نیست. اگر فکر می‌کنید تابستان و بهار فصل‌های زیبای سال هستند پس حتماً یکبار پاییز مناطق جنگلی را امتحان کنید. علاوه بر مناظر زیبا در بسیاری از کشورها پاییز پر از جشنواره‌های فرهنگی و تفریحی است. اگر اهل خرید هم هستید چه بهتر از تخفیف‌های آخر فصل تابستان و فروشگاه‌های خلوت که منتظر مشتری هستند استفاده کنید. بازارهای معروف شهرهای بزرگ خلوت می‌شوند و فروشگاه‌ برندهای معروف تخفیف‌های باور نکردنی را برای اجناس خود ارائه می‌کنند.

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر کردن است؟

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =