اکباتان اولین شهرک مسکونی دارای برنامه شهرسازی در غرب آسیا محسوب می‌شود که توسط شرکتی خصوصی ساخته شد. مصالح ساخت اکباتان عمدتا از خارج کشور وارد شد. به همین دلیل برج‌ها استحکامی بی‌نظیر دارند و به مقاومت در برابر زلزله (تا 9 ریشتر) شهره هستند.

 تا جایی که گفته می‌شود پس از آخرین زلزله تهران نرخ خرید، رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان افزایش پیدا کرد.

 جلوه شاخصه‌های معماری و طراحی این شهرک را در نقطه‌نقطه فازها و بلوک‌ها می‌توان مشاهده کرد. فازهای 1 و 3 مشابه یکدیگر هستند. طراحی پلکانی بلوک‌ها در این دو فاز، به صورت پنج، نه و دوازده طبقه است. اما بلوک‌های فاز دو، به‌ صورت باکس‌های عظیم ۱۲ طبقه ساخته شده‌اند که حس خفه و محصور بودن فضا را بیشتر القا می‌کند. این نکته در مورد برج‌های فاز یک و سه وجود ندارد. فازهای یک و سه بیشتر مناسب زندگی خانوادگی و فاز دو مدرن‌تر و مطلوب سکونت جوانان است. آپارتمان‌های اکباتان بر اساس تیپ و میزان هزینه‌ای که برای بازسازی شده ارزش‌گذاری می‌شوند و افزایش عمر برج‌های اکباتان کاهش در قیمت آنها ایجاد نمی‌کند.

یک‌خوابه‌های محبوب

پرطرفدارترین واحدهای شهرک اکباتان، آپارتمان‌های یک‌خوابه هستند که در تیپ‌ها و نقشه‌های متفاوتی ساخته شده‌اند و در هر سه فاز شهرک موجود هستند. مجردها و زوج‌های جوان برای اجاره آپارتمان در اکباتان، می‌توانند به سراغ این واحدها بروند. مساحت این واحدها از 55 متر شروع می‌شود و به 85 متر می‌رسد. واحد‌های یک‌اتاقه علی‌رغم متراژ پایین، فضایی باز، نورگیری بالا و پنجره‌های بزرگی دارند و از فضاها در آنها حداکثر استفاده شده است. در سال‌های اخیر بسیاری از این واحد‌ها تحت بازسازی هم قرار گرفته‌اند و مثلا آشپرخانه‌هایشان اوپن شده است. در ادامه قیمت برخی از تیپ‌های یک‌اتاقه اکباتان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تیپ E

آپارتمان‌های یک‌خوابه تیپ E، 66 متری و در بلوک‌های A یک تا A پنج فاز یک قرار دارند. در سایت دیوار، برای یک واحد تیپ E، 70 میلیون تومان ودیعه و 1 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهانه درخواست شده است. این آپارتمان کاملا بازسازی شده و دارای کف سرامیک، کابینت MDF، آشپزخانه اوپن، پارکینگ و انباری است.

اجاره آپارتمان در اکباتان

تیپ B

این واحدها حدودا 55 متری هستند و چون در طبقه اول واقع شده‎‌اند یک بالکن بزرگ مشرف به محوطه و فضای سبز دارند. در دیوار یک مورد تیپ بی، با ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان ودیعه و ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان پرداخت ماهانه اجاره داده می‌شود.

تیپ A

این واحدها 58 متری هستند و بر طبق آگهی‌های دیوار با 21 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره می‌توان در یکی از آنها ساکن شد.

تیپ H

این تیپ شامل گران‌ترین واحدهای اکباتان (بر اساس قیمت به ازای هر متر) است که بسیار دلبازند و بهترین نقشه، پنجره‌های سرتاسری و از هر دوطرف دید دارند. تیپ اچ فقط در فازهای 1 و 3 موجود است 74 مترمربع مساحت دارد. برای یکی از این واحدها، واقع در فاز یک، بدون پارکینگ و انباری در دیوار با 40 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 200 تومان اجاره ماهانه لازم است. در حالی که با این مبلغ می‌توان به اجاره آپارتمان در اکباتان در متراژ 80 تا 90 متری نمود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810527