برخورد جدی با احتکارکنندگان اجناس در البرز انجام شود

در کارگروه تنظیم بازار استان البرز مطرح شد که با کسانی که احتکار اجناس انجام می‌دهند برخورد جدی شود و سازمان‌های نظارتی تکالیف خود را به خوبی به پایان و ثمر برسانند.


به گزارش خبر آنلاین و به نقل از تسنیم ، محمدعلی نجفی در کارگروه تنظیم بازار استان البرز که صبح امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: نباید طوری برخورد کرد که به اصناف ضربه جدی وارد شود و از دید گرانفروشی و تخلف با بازاریان برخورد نشود.
استاندار البرز با بیان اینکه برخی نیز ارز دولتی دریافت کردند ولی کالاها در اختیار مردم قرار نگرفت، افزود: با کسانی که احتکار اجناس انجام می‌دهند برخورد جدی شود و سازمان‌های نظارتی تکالیف خود را به خوبی به پایان و ثمر برسانند.
وی با تاکید بر اینکه از تشکل‌های غیردولتی برای تنظیم بازار استفاده شود، اضافه کرد: درج قیمت از تکالیف است که سازمان‌های تعزیرات و حمایت از مصرف کنندگان به آن خواهند پرداخت که موضوع دارای حائز اهمیت است.
جهانگیر شاهمرادی هم در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه مشکلی در کالاهای اساسی در استان البرز وجود ندارد، اظهار داشت: میانگین قیمت‌های کالاها استان البرز نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه قیمت گوشت البرز نسبت به کشور بالاتر است، افزود: در قیمت شکر، مرغ، برنج و پنیر میانگین البرز از کشور کمتر است و در محصولات کشاورزی سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی نیز قیمت استانی کمتر از میانگین قیمت کشور است.
وی با تاکید بر اینکه باید تمام کالاها درجه‌گذاری قیمت داشته باشند و حوزه اصناف، سازمان صنعت و تعزیرات حکومتی بر روی قیمت‌گذاری نظارت کنند، گفت: نان و لبنیات در جلسات وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد به صورت کشوری قیمت‌گذاری شوند.
در ادامه جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه 60 هزار تن گندم در سیلوهای البرز وجود دارد، اضافه کرد: 88 میلیارد ریال طلب گندمکاران البرز در سال جاری پرداخت شده است.
موسوی با بیان اینکه میزان ذخیره شکر سفید البرز 3000 تن و برنج 4500 تن است، اضافه کرد: میزان ذخیره گوشت مرغ 2100 تن، گوشت منجمد گوساله 400 تن، جو 1500 تن، ذرت 8000 و سویا 169 تن نیز در البرز است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =