مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام شده ضایعات خون در استان اردبیل به کمتر از دو درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل: بابک رضازاده در آئین معارفه رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان خلخال اظهار داشت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده مرکز جامع خون و پایگاه فرآورده‌های نوین خونی در اردبیل ایجاد می‌شود که برای تحقق آن به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساختمان این مرکز خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی اهدای خون در اردبیل در سال گذشته بیان کرد: این در حالی است که براساس اعلام انتقال خون کشور برای استان اردبیل افزایش دو درصدی اهدای خون در سال ۹۶ برای استان اردبیل پیش‌بینی شده بود و توانستیم بیش از میزان تعیین شده افزایش اهدای خون را در منطقه شاهد باشیم.

رضازاده اردبیل را از استان‌های برتر در حوزه اهدای خون در کشور معرفی کرد و افزود: در حالی که شاخص اهدای خون در کشور ۲۵ درصد در یک هزار نفر است اما این شاخص در استان اردبیل ۲۹٫۵ درصد بوده به طوری که علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از خون و فراورده‌های خونی به استان‌های دیگر کشور ارسال می‌شود که در کنار این امر ضایعات خون نیز در استان به کمتر از دو درصد کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه سلامت خون و فراورده‌های خونی جزو استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند که تلاش و جدیت بر این است تا با فرهنگسازی اطلاع‌رسانی بتوانیم میزان این افراد را افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد تصریح کرد: از نظر تجهیزات و امکانات نگهداری خون و فراورده‌های خونی در این پایگاه‌ها در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در این زمینه استفاده می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =