جشن سالروز تاسیس سازمان مردم نهاد فانوس

جشن سالروز تاسیس سازمان مردم نهاد فانوس امروز با حضور فعالان اجتماعی در سالن مهتاب در اهواز برپا می شود.

فهیمه صیادی دبیر اجرایی این همایش در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: معرفی سازمان مردم نهاد "فانوس":"فانوس" سازمانی است مردم نهاد، غیر‌ سیاسی، غیر دولتی و مستقل که فعالیت خود را از ابتدای سال 1395 جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگ شهروندی و آموزش و ترویج این شاخص‌ها آغاز نموده است.

مهم‌ترین رویکرد "فانوس" برگزاری جلسات جمع‌خوانی و بررسی کتاب در روز شنبه هر هفته است. 

صیادی افزود: حوزه فعالیت این سازمان مردم نهاد، استان خوزستان می باشد و در سال ۱۳۹۶ اولین شعبه آن در شهرستان بهبهان فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

یکی از شاخص ترین برنامه های فانوس در سال ۹۶، اجرای نذر کتاب در دو مدرسه ابتدایی بوده که طی ۶ جلسه و با بهره گیری از فعالیتهای مشارکت محور و هدفمند، کتابهایی که ضمن مشورت با کارشناسان حوزه کودک و از محل نذورات مردمی خربداری شده بود بین دانش آموزان این دو مدرسه توزیع شد.

در این جلسات، تلاش گردید فعالیتها به گونه ای اجرا شوند که دانش آموزان علاوه بر تمرین کار گروهی با کتاب ارتباط برقرار کرده و نسبت به مطالعه تشویق شوند.

وی درباره هدف از برگزاری بزرگداشت دومین سال تاسیس فانوس توضیح داد: آشنایی خانواده اعضای فانوس با چگونگی فعالیت فانوس، معرفی فانوس به مدیران، مسئولان و علاقمندان کتاب و کتاب خوانی و فعالیتهای حوزه شهروندی و همچنین دعوت از همشهریان جهت شرکت در فعالیتها و برنامه های این سازمان مردم نهاد

 در این بزرگداشت دو میهمان ویژه، دکتر سید مرتضی افقه عضو هئیت علمی دانشگاه چمران و دکتر جبار رحمانی عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و عضو موسسه انسان شناسی و فرهنگبه ایراد سخنرانی می پردازند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =