ایسنا نوشت: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه سیاست‌مداری غیر از سیاست‌بازی است، گفت: سیاست به معنای تدبیر است و این که بعضی تا صحبت از سیاست می‌شود می‌گویند ما که اصلا اهل مسائل سیاسی نیستیم، این هنر نیست.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خلال سخنرانی در همایش بانوی مومن انقلابی گفت: اغلب افراد برجسته علمی در کشورهای غربی از مغزهای سایر ملت‌ها هستند، آمریکا پس از جنگ جهانی دوم عادت کرده است که با متوسل شدن به نیروی نظامی خود اموال و سرمایه های ملت‌ها را غارت کند و این موضوع در بحث علمی نیز به نحو دیگری در جریان است.
او همچنین بیان کرد: رئیس جمهور کنونی آمریکا به صراحت اعلام کرد که هدفش از سفر به عربستان گرفتن دلارهای نفتی این کشور به واسطه فروش سلاح به عربستان بوده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: سیاست‌مداری غیر از سیاست بازی است آنهایی که سیاست را ابزار در دست می گیرند و آنهایی که در اداره امور کشور دخالت می کنند تا منافع دنیایی خود را تامین کنند به فکر سیاست بازی هستند ولی کسانی که از سیاست برای کمک به پیشبرد امور کشور استفاده می‌کنند، سیاست مداری می‌کنند.

کسی که سفر ولایتی به مسکو را زیر سوال ببرد انقلابی نیست

روزنامه کیهان امروز با انتشار مطلبی در مورد سفر علی اکبر ولایتی به مسکو نوشت: کسانی که سفر ولایتی به مسکو را زیر سوال بردند، نمی‌خواهند خط انقلاب بر جامعه سایه افکند.{...} مخالفان بهبود شرایط اقتصادی در ایران که متاسفانه فقط دشمنان شناخته شده خارجی ایران نیستند و بعضی جریانات سیاسی که اساسا نمی‌خواهند برکات «خط انقلاب» به جامعه سایه‌افکن شود و بطلان نظریات بدیل آشکار گردد، تلاش کردند تا مانع جلوه این سفر راهبردی به مثابه یک «راه‌حل» مسایل مبتلا‌به مردم شوند از این رو به حاشیه‌سازی پرداخته و موضوع اصلی را به سمت چیزی که از نظر آنان کمتر مورد عنایت مردم است هل دادند. در اینجاهاست که می‌توانیم رابطه نهفته در شعارهای آشوب‌گران با مقاله‌نویسان بعضی از رسانه‌های داخلی را نشان دهیم.
این روزنامه همچنین افزود: سفر «فرستاده ویژه» رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسکو بعد از شکست مذاکرات دوماهه ایران و اروپا بیانگر آن است که برخلاف تصور پیشین اروپایی‌ها، ایران نه تنها در بن‌بست قرار ندارد بلکه گزینه‌ای مهم‌تر از اروپا نیز در دسترس دارد.
(متن کامل آن را اینجا بخوانید)

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =