نظر کاربران خبرآنلاین درباره چالش‌های معیشتی معلمان/ «هرکاری که کشورهای پیشرفته کردند ماهم بکنیم!»

پاسخ کاربران خبرآنلاین به سوال «برای ارتقای سطح معیشت معلمان چه راهکارهایی وجود دارد؟» را می‌شود به ۴ دسته تقسیم کرد؛ مخالفان اعتراض معلم‌ها، موافقان آنها و توجه به مقام فرهنگیان، پیشنهاد افزایش حقوق و مخالفان وزیر.

به گزارش خبرآنلاین، پس از اعتصاب فرهنگیان در اعتراض به مشکلات معیشتی، سوالی با عنوان «برای ارتقای سطح معیشت معلمان چه راهکارهایی وجود دارد؟» منتشر شد تا کاربران نظرات خود را بنویسند. از بین نظرات زیاد کاربران می‌توان آنها را به ۴ دسته تقسیم کرد. گروه اول آنهایی که معتقد بودند وضعیت معلم‌ها از دیگر قشرها خیلی بهتر است، گروه دوم آنهایی که علت اصلی همه مشکلات معلمان را وزیر آموزش‌وپرورش می‌دانستند، گروه سوم معتقد بودند توجهی به شان، مقام و سختی کار معلمان نمی‌شود و گروه آخر هم راه حل افزایش حقوق را پیشنهاد داده بودند.

در ادامه نظرات کاربران را می‌خوانید:

 

نظر کاربران خبرآنلاین درباره اعتراض معلمان و فرهنگیان به وضعیت معیشتی

  

وضعیت معلم‌ها از دیگر قشرها خیلی بهتر است

اونها به اندازه کافی درآمد دارن فقط مظلوم‌نمایی می‌کنن؛ سه ماه سال هم که تعطیلن. به درد کارگران و کارمندان بخش خصوصی برسید.

والا معلما که ۳ ماه تابستون تعطیل هستند و حقوقشون سر جاشه. دم به دیقه هم که تو ۹ ماه سال، تعطیلی دارند. وام فرهنگیان هم که دارن و ... همیشه هم گله دارند.

الان وضعیت معیشت کدوم قشر از جامعه خوبه که معلمان معتصب هستند؟ اقشار ضعیف‌تر و کم‌درآمدتر هم داریم که حقوقشان خیلی کمتر از معلمان سخت‌کوشمون هست ولی با این وضع جامعه واقعا با تحصن و اعتصاب مشکل قشری حل می‌شه؟

  

وزیر باید عوض شود

مهم‌ترین راهکار اینکه آقای بطحایی بره مدرسه‌داری کنه و بذاره مدیران با انگیزه و توانمند وزارت کنند.

بطحایی نشون داده به درد معلمان نمی‌تونه برسه. ایشون معاون دست چندم فانی بود، حالا فانی که خودش وزیر دست چندم بود چیکار کرد که معاون دست چندمش کاری بکنه.

آقای روحانی بهتره که یک وزیر مدبر برای آموزش‌وپرورش بذاره. واقعا بطحایی هیچ کاری برای معلمان نکرد فقط شعار شعار شعار شعار

  

  

توجهی به شان، مقام و سختی کار معلمان نمی‌شود

نیازی به نظرخواهی نیست؛ اگر به کشورهای پیشرفته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که نتیجه توجه و اعتباربخشی به کار معلم چیست؟ نتیجه بی‌توجهی به حقوق مسلم معلم هم که در کشوری مثل کشور ما نگفته پیداست.

بهترین کار این است که مسئولین هرچه سریع‌تر به خواسته‌های مطرح شده رسیدگی کنند.

اگه معلم نبود شما این بچه‌های زلزله را به کی می‌سپردید؟ سر و کله زدن با بچه‌ها واقعا سخت است و بخش زیادی از این کار را معلمان انجام می‌دهند و به وضعیت معیشتشان هم رسیدگی نمی‌شود.

  

لزوم افزایش حقوق معلمان

تنها راهش اضافه کردن حقوق‌هاست. دیگه انقدر صغرا کبری نداره که. مگه کارمندایی که حقوق خوب می‌گیرن چطوری گرفتن که به معلم‌ها نمی‌تونن بدن.

اضافه کار معلمان باید با حقوق هر ماه پرداخت شود.

اگر حقوق معلم همپایه مشاغل اول جامعه بود هم شان معلم حفظ می‌شد هم سطح علمی کشور بالا می‌رفت. باید حقوق معلم را بالا ببرند.

 

۴۲۲۳۸

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =