محمدحسین قمری مدیرعامل موسسه میزان گستران شریف مجری برگزاری مسابقات تخصصی حل مساله فن آورد و آزمون استخدام بخش خصوصی کشور، طی نامه‌ای به حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد این شرکت می تواند از خدمات تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد، به مدت یک سال رایگان استفاده کند.

به همین منظور بهانه‌ای شد تا با آقای مهندس محمد حسین قمری مصاحبه‌ای پیرامون نامه انجام دهیم.

جناب آقای قمری لطفا پیرامون نامه به مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه توضیح بفرمایید.
در پی اقدام ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و تحریم شرکت‌های فعال و بومی، ما به این نتیجه رسیدیم که شرکت‌‌های دانش بنیان و صنعتی باید ظرفیت‌های خود را هم‌افزایی کنند تا انشالله بتوانیم از این تحریم‌ها عبور کرده و شاهد پیشرفت و آبادانی روز افزون کشور باشیم. لذا ما نیز به نوبه خود طی نامه‌‌ای به شرکت فولاد مبارکه اعلام کردیم این شرکت می‌تواند از تمامی ظرفیت‌های موسسه دانش‌بنیان میزان گستران شریف نظیر حل مساله در فن‌آورد به دست نخبگان و فارغ‌ التحصیلان کشور و همچنین تامین نیروی انسانی کار آزموده و کارآمد توسط آزمون استخدام بخش خصوصی به مدت یک سال و تماما رایگان استفاده کند. البته این امکان، صرفا برای شرکت فولاد مبارکه ایجاد نشده است و همه شرکت‌ های تحریم‌ شده نیز میتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. امیدواریم این حرکت، نقطه شروع حرکت بزرگی از سوی شرکت‌‌ها و موسسات صنعتی و دانش‌ بنیان باشد تا بتوانند کارهای بزرگ لاینحل در کشور را عزت‌ مندانه انجام دهند.

https://inre.ir/
طراحی و اجرای مسابقات فن آورد که به حل مسائل صنعت می‌پردازد، چگونه است؟
مسابقات فن‌آورد از سال ۱۳۹۳ و در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد. در اقصی نقاط کشورهای جهان، مسابقات گوناگون و متفاوتی برگزار می‌شود که می‌توان همه آن‌ها را در یک خصوصیت مشترک دانست و آن، برگزاری بر مبنای تامین نیاز بخش‌های مختلف صنایع آن کشور است؛ چیزی که در مسابقات داخلی، معمولا کمتر به آن توجه می‌شود. ما سعی کردیم فن‌آورد را ناظر به نیاز صنایع بومی، طراحی و اجرا کنیم و این رویکرد منجر به گسترش روزافزون فن‌آورد میان نخبگان و فارغ‌التحصیلان از یک سو و صنایع فعال کشور از سوی دیگر شده است.


فن‌آورد چه ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان دارد؟
موسسه میزان گستران شریف مفتخر است طی برگزاری چهار دوره مسابقات تخصصی فن‌آورد و رتبه‌بندی بیش از ۲۵۰۰۰ نفر، امسال به تایید رسمی بنیاد ملی نخبگان رسیده تا برگزیدگانش مشمول امتیاز نخبگانی شوند و از این حیث در رده رویدادهایی نظیر مسابقات خوارزمی، جشنواره شیخ بهایی، فارابی و ... شود.

درباره روند برگزاری آزمون استخدام بخش خصوصی مختصرا بفرمایید.
موسسه میزان گستران شریف مجری آزمون استخدام بخش خصوصی و البته رویدادهای دیگری نظیر پیام‌آورد و ... است که این آزمون استخدام بخش خصوصی ناظر به تقاضاهای واصله بیش از ۱۱۰۰ شرکت صنعتی تجاری و فناور از سراسر کشور جهت تامین نیروی انسانی کارآمد و متخصص طراحی شده است که سال گذشته، دور اول آن با موفقیت برگزار شد و امسال نیز دور دوم آن در حال برگزاری است.
موسسه میزان‌ گستران شریف مجوزهای لازم برای برگزاری آزمون‌ها و مسابقات مختلف را دارا است. این موسسه هم‌چنین با دارا بودن مجوز کاریابی مجازی در زمره کاریابی‌های فعال کشور قرار داشته و نیروی انسانی شرکت‌ها را در اقصی‌نقاط مختلف تامین می‌کند. لازم به ذکر است این موسسه با توجه به بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، مجوزهای لازم در این زمینه نظیر نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را نیز داراست و یکی از اعضای انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی است.

 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =