ایسنا نوشت: سنای آمریکا با اکثریتی بالا لایحه بودجه نظامی این کشور برای سال مالی 2019 را با اکثریت آرا تصویب کرد.

به گزارش پایگاه هیل، سناتورهای آمریکایی در رای‌گیری بر سر "قانون اختیارات دفاعی" با 85 رای موافق در مقابل 10 رای مخالف آن را تصویب کردند.

سناتورهایی که در این رای‌گیری به لایحه رای منفی دادند شامل سناتورهای دموکرات دیان فاینستاین، کرستن گیلیبراند،‌ کامالا هریس، اد مارلی، جف مرکلی، الیزابت وارن و سناتورهای جمهوری‌خواه رند پال، مایک لی و سناتور مستقل برنی سندرز بودند.

مقام‌های آمریکایی لایحه مربوط به قانون اختیارات دفاع ملی در سنا را به نام سناتور جان مک‌کین،‌ رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا که با سرطان مبارزه می‌کند، نام گذاری کردند.

سناتور جیمز اینهوف که این لایحه را در غیاب مک‌کین مدیریت می‌کرد، گفت: ما امروز در مجلس سنا صدای او را کم داریم اما رای‌گیری امروز ادای دین واقعی به میراث پایدار او برای کشور ما بود.

این قانون جامع شامل 716 میلیارد دلار در حوزه بودجه نظامی از جمله 617.6 میلیارد دلار برای بودجه پایه‌ای پنتاگون و 21.6 میلیارد دلار برای برنامه‌های دفاعی مرتبط در سازمان انرژی می‌شود.

همچنین این لایحه شامل 68.5 میلیارد دلار برای یک صندوق جنگی به نام حساب عملیات‌های احتیاطی خارجی و 8.2 میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی مرتبط در خارج از حوزه قانون اختیارات دفاع ملی می‌شود.

رای‌گیری سنای آمریکا بر سر این لایحه راه را برای کنفرانسی با قانونگذاران مجلس نمایندگان باز می‌کند. این کنفرانس برای ادغام نسخه‌های مختلف قانونگذاران از این لایحه برگزار می‌شود.

مارک تورنبری، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته نیروهای مسلح این مجلس نیز به خبرنگاران گفت: خواهان اتمام این کنفرانس بر سر لایحه‌های هر دو مجلس کنگره تا پایان ماه ژوئیه است. از جمله مواردی که در این کنفرانس می‌بایست حل و فصل شود بندی در لایحه سنا است که جلوی معامله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای نجات شرکت ارتباطاتی بزرگ چینی ZTE را می‌گیرد.

کاخ سفید و هم‌پیمانان ارشد آن در کنگره متعهد شده‌اند که کاری کنند این بند حذف شود.

این در حالی است که اخیرا نارضایتی‌هایی از جمله میان جمهوری‌خواهان در سنا بر سر تمایلات اصلاحی بالا گرفته است.

سناتورهای جمهوری‌خواه چند روز پیش در صحن این مجلس به دلیل تلاش‌های متقابلشان به منظور جلوگیری از آرا مربوط به اصلاحیه‌های پیشنهادی به یکدیگر تاختند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =