شنبه 27 مرداد 1397
یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:00:00 چاپ

شما نظر بدهید/ با دریافت مالیات از خانه‌های خالی موافق هستید؟

اقتصاد > مسکن - بهای اجاره بها در حالی از تورم پیشی گرفته است که بررسی ها نشان می دهد بیش از دو میلیون و ششصد هزار خانه خالی در کشور وجود دارد و بدیهی است تهران رکورددار خانه های خالی در کشور است .

سئوال اینجاست ؛ آیا با دریافت مالیات از خانه های خالی موافق هستید و دلیل موافقت یا مخالفت شما چیست؟ شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منعکس کنید. 

223223

 

112 دیدگاه
  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:16:07
    پاسخ
    216 150

    مخالفم چون درنهایت این مالیاتو باز مستاجر بیچاره باید پرداخت کنه...

    • رضا
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 18:59:29
      46 10

      چرا دولت فکر کرده واسه ساماندهی هر مسئله اقتصادی از هر چیزی مالیات بگیره درست میشه ؟یه روز سکه یه روز خانه خالی و ...دولت اینطوری میگه کجا پول هست منم بیام سهم بگیرم .اسمشم میذارن حل مشکل

    • فرهاد
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:37:33
      130 4

      تیترو دوباره بخون، مالیات از خونه خالی اگر مالیات اخذ شده از خونه خالی بیش از مالیات از خونه در اختیار مستاجر باشه، باعث کاهش رقم اجاره هم میشه، اما ازونجا که دست مسئولان ایران به هرچی بخوره، گندی عظیم ببار میاد، بهتره همشون استعفا بدن مملکت یه مدت نفس بکشه راحت باشیم.

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:42:50
      47 17

      خانه خالی آی کیو

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 21:17:04
      19 0

      گفتند خانه خالی

    • علی
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 23:38:00
      36 11

      واسه جلوگیری از بروز این مشکل هم راهکارهایی هست. در نهایت طرح خوبیه ولی باید کارشناسی بشه

    • هادی
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 00:44:15
      25 5

      مخالفم چون شما هر طرحی بدی مردم ایران مثل گربه اند هرطور بندازیشون چهار دست و پا میان پایین دولت مالیات برارزش افزوده رو گذاشت بدبخت خریدار فقط ضررمیکنه تو ایران هرکاری کنی به نفع سرمایه دارهاست پس کاری نکنی بهتره

    • بی نام
      سه شنبه 2 مرداد 1397 - 10:57:17
      2 1

      موافق

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:18:42
    پاسخ
    268 89

    مخالفم ، به این دلیل که مالیات رو صرف امور نامعلوم خواهند کرد

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:00:04
      59 9

      احسنت

    • محسن
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 00:36:48
      34 8

      بهترین راه اینست که ازکسانیکه بیش ازیک منزل مسکونی دارند مالیات بردارایی معادل دوبرابرارزش افزوده وتورم ملکش بگیرند تاهیچکس بخصوص معاملات ملکی ودلال ومحتکربراش صرف نکنه آپارتمان اضافی بخره واحتکارکنه

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:20:24
    پاسخ
    172 71

    مستاجر بیچاره باید جورش رو بکشه

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:21:15
    پاسخ
    245 10

    صد در صد لازمه ولی در ایران به دلیل وجود مافیای قدرتمند و لابی این جماعت با نمایندگان مجلس و دولت چنین قانونی تصویب و اجرا نخواهد شد . کلا" کشور ما محل مناسبی برای بچاپ بچاپ و غارت مردم عادی و ثروت اندوزی های بی حسابه تا وقتی که کشور بر رو هوا که اون زمان معلوم نیست چی بشه

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 09:02:18
      35 0

      بهشت تبهكار انه

  • اقتصاد خوانده
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:23:25
    پاسخ
    54 20

    اگر هدف از گرفتن مالیات خانه خالی، کسب درآمد دولت باشد بله موافقم. وگرنه گرفتن این مالیات بر بازار اجاره تاثیر نخواهد داشت. مثالی میزنم. اگر فردی یک واحد یک میلیارد تومانی داشته باشد و خالی نگاه بدارد هزینه فرصت از دست رفته ماهی شش میلیون تومان خواهد داشت. یعنی فرد هر ماه شش میلیون تومان رو از به دست نمیآورد که میشود سالی هفتاد و دو میلیون تومان پس اگر دولت بخواهد با گرفتن مالیات این فرد را مجبور به اجاره دادن خانه اش کند باید بیش از هفتاد و دومیلیون تومن مالیات بگیرد که نشدنی است.

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 18:39:33
      15 1

      خوب اينطوري هم فرصت از دست رفته هم ماليات داده در ضمن فرصت از دست رفته نيست چون خونه 1 ميلياردي سال بعد ميشه 1400 و اون 72 تومن شما توش گمه

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:50:26
      37 0

      بحث فقط مجبور کردن به اجاره دادن نیست. بحث اینه که پولهایی که باید در صنعت و کشاورزی سرمایه گذاری بشن، باهاش ملک و مسکن خریداری میشه. البته باید پیش بینی کرد که مثلا اگر کسی برای ندادن مالیات اضافه ملکش رو فروخت، الان بره کجا سرمایه گذاری کنه. وگرنه یک عالمه پول دیگه وارد بازار میشه و احتمالا میره سمت ارز و سکه و این یعنی بدتر شدن اوضاع.

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:52:16
      14 4

      برادر این چجور محاسبه عجیب غریبیه که انجام دادی؟ مالیاتی که دولت می گیره به اون عدد فرصت سوزی که شما حساب کردی اضافه میشه. یعنی ضرر صاحب ملک از اجاره ندادن بیشتر تر میشه که این قراره باعث تشویق افراد به خالی نگذاشتن منزلشون بشه.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:23:39
    پاسخ
    84 46

    چرا نباید مالیات بدهند 30 درصد گرانی مسکن مربوط به همین موضوع

  • ولید
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:24:25
    پاسخ
    60 46

    چطوره برای هوای الوده که تنفس می کنیم هم مالیات بگیرید،از همه چی میخوان پول دربیارن دلار شد نه هزار تومان دیگه رمقی برای مردم نمونده،اگر راست می گید و میخوایید مالیات بگیرید از اونا بگیرید که خودتون می دونید من نمیخوام بگم

  • علی
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:25:08
    پاسخ
    129 7

    اصل این کار درسته اما خانه های خالی احتکار شده که مال مردم عادی نیست. همش پولشوییه... اگر تونستید بهشون بگید بالا چشمشون ابرو است، مالیات هم ازشون میتونید بگیرید.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:28:26
    پاسخ
    72 15

    اگر واقعیت داشته باشد خیلی خبر مثبتی میتواند داشته باشد چون مالکان از فرار مالیاتی به پایین آوردن اجار ه بهاء میپردازند واین میتواند در اقتضاد و مبارزه با حباب اجاره بهاء کمک شایانی داشته باشد

  • م ر
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:35:59
    پاسخ
    57 5

    بله ولی آیا مکانیسم شفافی برای پیدا کردن آنها وجود دارد؟

  • پژمان
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:37:04
    پاسخ
    73 2

    اگر به نظر ما بود كه الان وضعمون اين نبود حاجي نظر سنجي

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:38:39
    پاسخ
    25 5

    بلی اما راهکار آقایان چیست؟

  • محمد علی
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:39:20
    پاسخ
    24 2

    برای جلو گیری از گرانیها و رفاه شهروندان خیلی اقدامات دیگر باید صورت پذیرد که مدیریت های نا توان از اجرا آنها عاجزند وما با دعاها و آرزوها منتظر اصلاح امور هستیم

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:43:03
    پاسخ
    29 1

    موافقت و مخالفت من چه تغییری ایجاد میکنه؟ الان برای اینکه مالیات واحد اجاره داده شونو ندن اجازه نمیدن کد رهگیری برای اجاره نامه صادر بشه، برای اونم یه فکری میکنن خیالتون راحت. سیستم مالی ما بسیار ضعیفه اینم باعث میشه فساد زیاد باشه. این جور برنامه ها نیازمند یه مجری قوی و سالمه که اینجا پیدا نمیشه. تو کشوری مثل آمریکا اداره مالیات مو رو از ماست بیرون میکشه اما اینجا ابزار اجرایی برای این برنامه ها وجود نداره. نهایتا اینم میشه یه بهانه دیگه برای بیشتر فشار دادن گلوی قشر مستاجر بدبخت. برای کم کردن قیمت اجاره ها یه سری پروانه مشاور املاک ها رو باطل کنید، تعدادشون که کمتر بشه کمتر میتونن بازار رو به هم بزنن.

    • علی
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 23:40:56
      15 0

      در تایید صحبت شما: تو آمریکا خودرو رئیس‌جمهور هم باید عوارض عبور از بزرگراه بده. اینجا راننده‌های بین شهری با بعضی ماموران عوارضی رفیق شدند و به جای دادن عوارض بوق می‌زنند و رد می‌شوند

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:45:47
    پاسخ
    47 3

    بعضا رسم شده میشود پزشکان محترم هم پول ویزیت ها را برای اینکه از زیر بار مالیات در رفته باشند از بیماران نقدی طلب می کنند

    • محمد
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:57:22
      1 10

      بالاخره میرود در حساب بانک، حق بیمه پرداختی هم که مشخص هست

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:49:47
    پاسخ
    27 15

    در کنار مالیات بر خانه های خالی باید مالیات بر عایدی مسکن هم انجام بشه که کسن نتونه با خرید و فروش مسکن سود کسب کنه...

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:50:32
    پاسخ
    23 4

    مگه میشه مخالف بود؟

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:52:40
    پاسخ
    21 15

    یه ضرورته‌. اصلا بستگی به نظرخواهی نداره

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:54:09
    پاسخ
    26 14

    موافق هستم

  • حسین
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:57:04
    پاسخ
    10 4

    بله ولی اولش با این بهونه قیمت رو میبرن بالا البته فرقی نمیکنه با هر بهونه ای میبرن بالا تنها فایده ش اینه که کسی که محیط شهری رو مصاحب کرده و از امکانات شهری استفاده میکنه مالیاتش رو هم بده. امکانات شهری که متعلق به شخص خاصی نیست. میتونه بره وسط بیابان زمین بخره ولش کنه به امان خدا

  • بدون نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 15:57:37
    پاسخ
    29 0

    ببخشید از کی تا حالا نظرات ما مهم شده !!!!

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:00:53
    پاسخ
    31 35

    این اقدامات یعنی باجگیری از مردم . چرا افراد نباید اختیار مالشان را داشته باشند ؟؟؟

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 17:06:47
      15 12

      چون ما داریم عوارض نگهداری از مالشون رو میدیم هر خونه حجم زیادی از خدمات عموم رو مصرف میکنه

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 03:17:58
      10 2

      بی نام محترم ، عوارض نگهداری از خانه های خالی را دولت نمی دهد خودشان میدهند . تمام خانه های خالی عوراض نوسازی و جمع آوری زباله میدهند . شارژ ماهانه هم طبق قانون میدهند . بعلاوه اگر این مالیا ت صرف ساختن مدرسه و دانشگاه و راه و جاده و مراکز فرهنگی و ورزشی و درمانی میشد ، از شیر مادربرای دولت حلاتر بود اما این مالیاتها کجا میرود ؟؟؟ به جاها و چا ه ها و گودالهای نامعلوم بعلاوه در ماجرای ارز و در واقع تهدید و محرومیت مردم از خرید ارز ، داریم مثل کشورکوبا و کره شمالی می شویم . تنبیه مردم بخاطر خالی بودن خانه شان هم تیر خلاص دیگریست بر اختیار افراد براموالشان . برای کنترل جمعیت تهران باید به استانهای محروم برسند تا هرکس با میل و رغبت به شهر خودش برگردد .

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:01:02
    پاسخ
    29 13

    نه چون باعث گرانی بیشتر میشه

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:07:15
    پاسخ
    17 33

    بلی صدردصد

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:09:38
    پاسخ
    34 1

    خجالت نمیکشید برای چندمین بار این سوال ها رو میپرسید؟ آقا هیچ اراده ای برای حل این گونه مسائل وجود نداره. وگرنه تمام دنیا چجوری اقتصادشون رو کنترل و شفاف میکنند ما هم همون کارها رو میکردیم. اراده ای نیست چون منافع شخصی آقایون اینطوری ایجاب میکنه که شفافیتی نباشه.

  • مرتضی پهلوانزاده
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:09:38
    پاسخ
    21 4

    سلام این سوال جدیدی نیست بلکه سالهاست در بین مسئولین ، مردم ، مجلس و ... پرسیده میشود ولی هیچ اقدام عملی در خصوص آن نمیشود چرا که منافع همه به آن گره خورده است از جمله ؛ مهندسین ، طلافروشان ، دکترها ، متخصصین ، بعضی از نمایندگان مردم ، شورای شهر ، سرمایه داران خرد و کلان و ... همه شده اند بساز بفروش در تهران و هرکدام با توجه به سکونت در استانی دیگر ، تعدادی ملک خالی و یا در حال ساخت در تهران دارند چرا ؟؟؟؟؟ البته مالیات بر خانه خالی یا تعدد داشتن ملک با کارشناسی خوب و دقیق میتواند بخشی از مشکلات مسکن را حل کند . یاعلی به امید پیگیری و اجرایی شدن آن

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:11:51
    پاسخ
    36 20

    نه معلومه که موافق نیستم. اصولا باید یک سودی از یک جایی داشته باشی که مالیات سودتو بدی بعدم اگر هم سودی باشه باید دید که این سود واقعی است یا غیرواقعی حاصل از تورم و بی ارزش شدن پول ملی؟ در صورتی که سود واقعی باشد اونوقت مالیات توجیه پذیر میشود در غیر اینصورت گرفتن مالیات مانند پول زور و نامشروع است از نظر من.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:21:48
    پاسخ
    29 20

    مالیات فقط باعث گرانتر شدن قیمت مسکن و اجاره بها میشود و باز هم باعث کاهش قدرت خرید یا اجاره میشود

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:21:50
    پاسخ
    27 23

    ۱۰۰ در صد موافق چرا مثله کشورای توسعه یافته تا الانم گرفته نشده؟ و عده ای که سرمایه دارن دائما به فکر اضافه کردن ملک باشن. اینطوری بخشی از التهاب بازار گرفته میشه و دولتم میتونه کنترل کنه این مسئله رو . سرمایه ای هم که میره سمت ملک رو میشه با روش درست سوق داد سمت صنعت و سود متناسب .

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:18:32
      16 15

      بفرمائیدکدام کشورپیشرفته وپیش نرفته ازخانه ای که اجاره نمیرود ودرآمدی ندارد مالیات میگیرد؟،اگرچنین کنند مطمئن باشید کشورپیشرفته بسرعت پس رفت میکند، دریافت مالیات بایستی عقلانی باشدونه احساسی.

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 08:59:57
      4 5

      این طرحی هست که در کانادا هم در حال بررسی هست.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:30:45
    پاسخ
    30 19

    بلی حتما چون تعدادزیادی از آپارتمانهای شهرهای بزرگ خالیه

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:31:16
    پاسخ
    27 20

    بلی حتما

  • کوروش
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:37:50
    پاسخ
    20 14

    قطعا بله ؛ اما نه واسه بازه یک ماهه یا دوماهه , چون شاید صاحب خونه در حال بازسازی با برای فروش گذاشته است

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:43:48
    پاسخ
    22 33

    بله ، باعث کم شدن مبلغ اجاره می شود بنظر من باید مبالغ زیادی هم بابت املاک و زمین گرفت تا رکود از مسکن خارج بشه سود مسکن و املاک که کم بشه به نفع تولید و صنعت و اشتغال و بیمه هست کم کم باید سبک نرمال جهانی رو جایگزین این سبک فعلی کنیم البته این مطالب زمانی به ظهور می رسد که شفافیت باشه ، رانت نباشه ، قانون حاکم باشه ، فساد در ادارات از بین بره و روابط با دنیا نرمال باشه

    • فرهاد
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:07:42
      4 7

      اخذ مالیات باعث میشه مالکین هنگام فروش ملک جمع کل مالیاتهای مربوطه به ملک را روی قیمت ملک اعمال کنند و این باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:44:18
    پاسخ
    32 1

    درد ما از بیسوادی‌وبی‌کفایتی‌مسئولین است‌ و تلاطم‌ بازار بخاطر اینه‌ که‌ ایران‌ متعلق‌ به ۵ درصداقازاده‌هاس‌ و ما اصلا ادم‌ و ایرانی‌ به‌ حساب‌ نمیایم

  • امید
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:46:24
    پاسخ
    52 19

    شما چرا همیشه درکمین مردم هستین که باج ازمردم بگیرین پول یک دزد کلان برابر باصدتا همچین نظریه ای هست .پارسال من خونمو دادم ۲۰ ملیون رهن با ۸۰۰تومن اجاره حالا که تحویل گرفتم چاه فاضلابو پرکردن ۷ملیون خرج حفر یه چاهدیگه ودرست کردنش شده .بجز چیزای دیگه تصمیم گرفتم خونم خالی باشه.

    • بی نام
      یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:45:32
      9 15

      خوب دوست عزیز شما حتما جای دیگه ای هم برای زندگی کردن دارید پس این خونه دوم یک چیز اضافی هست و مالیات باید بهش تعلق بگیره. این که غیر عادی نیست. حالا اینکه مستاجر شما بی فرهنگ بوده دلیل انجام ندادن یک کار درست و اصولی که در همه جای دنیا مرسومه، نباید باشه.

  • حسین
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:49:39
    پاسخ
    22 18

    صددرصد موافقم

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:51:36
    پاسخ
    15 8

    فقط دولت نباید که پدر شرکتها و کارمندان عادی رو در بیاره.

  • شهلا
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 16:52:23
    پاسخ
    14 4

    ایتدا باید مقدار اجاره منطقی و قانونمند شود بعد این کار را کرد و الا قشر ضعیف ضعیفتر و ضعیفتر می شود.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 17:03:46
    پاسخ
    12 10

    خیر؛ خالیه که خالیه به کسی چه مربوطه مالشه دوس نداره مستاجر درب و داغونش کنه

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 17:38:08
    پاسخ
    7 8

    شورش در اورديد

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 17:47:53
    پاسخ
    7 4

    این کار باعث قراردادهای صوری می شه و هیچ تاثیر نداره بجز افزایش قیمت ها که اونم از مستاجر بنده خدا می گیرن . این دوستمون فکر کرده تو سوئیس زندگی می کنه که همه چیز قانون مند باشه ؛ اینجا واسه هر قانونی یه راه دور زدن ایجاد می کنن و از هر ترفندی به نفع خودشون استفاده می کنند . همین که این دولت هیچ کاری نکن و بذاره فقط دوره اش تموم شه بهترین کار می باشد .

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 17:47:57
    پاسخ
    8 5

    کاملا مخالفم چون فقط باعث پر شدن جیب مشاوران املاک برای نوشتن اجاره نامه های صوری برای فرار از این مالیات میشود و دیگر هیچ.

  • حسام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 17:49:30
    پاسخ
    10 7

    ۱۰۰درصد مخالفم، چون باعث افزایش اجاره و فشار به اقشار آسیب‌پذیر خواهد شد

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 18:42:01
    پاسخ
    8 7

    من موافقم

  • بدون نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:01:14
    پاسخ
    3 4

    صددرصد لازمه بايد قانوني باشه كسي كه خونه ميخره تا گرون ميشه به علتي !وميخواد ازاين راه كسب درآمد كنه بايد ماليات سنگيني بده

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:09:24
    پاسخ
    6 4

    متاسفانه مالیات از خانه های خالی فقط باعث افزایش قیمت میشه اونم در شرایطی که قیمتها مرتب در حال افزایشه

  • کیوان
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:30:15
    پاسخ
    16 7

    با این روشهای روسی و شبهه کمونیستی مشکل ایران حل نمی شود و بدتر هم می شود.

  • رها
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:50:27
    پاسخ
    2 4

    اگر بر اساس مکانیزم درست و شفاف باشد به جلوگیری از افزایش اجاره بها و طمع صاحبخانه ها کمک می‌کند . مساله دیگر که به افزایش قیمت مسکن دامن میزند زیاده خواهی آژانس های املاک است. اگر قانونی تصویب و اجرا شود که کمیسیون دریافتی بر اساس متراژ مسکن و نه اجاره بهای منزل باشد ، می‌تواند مانع طمع آنها باشد.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 19:51:47
    پاسخ
    4 3

    طبق روال هر ساله ، پایان سال ۲۰۱۷ یکی از دوستان فراموش کرد اطلاع بدهد آپارتمانش اجاره است و مستندات نبرد ۶۵۰۰ دلار واسه یک آپارتمان ۷۵ متری جریمه شد که البته بعدش با بردن مدارک پسش گرفت ، اینکار واسه جایی خوبه که زیر ساخت سیستم کامپیوتریش دارند و پارتی بازی صورت نمیگیره قانون برای همه اجرا میشه

  • فرهاد
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:00:25
    پاسخ
    10 5

    مخالفم. این حق هر شخصی است که درباره اموال خودش تصمیم بگیرد. اگر کسی ملکی دارد و اجاره نمیدهد، اصولا تمایلی به درگیر کردن خودش به معقوله اجاره و مستاجر ندارد و به ملک خالی خودش به عنوان یک سرمایه ذخیره شده برای آینده خودش و فرزندانش نگاه میکند. اخذ مالیات و وادارکردن مالک به اجاره دادن ملک اش جز افزایش بهای اجاره مسکن اثر دیگری نخواهد داشت...

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:43:31
    پاسخ
    2 7

    این کاری هست که توی خیلی از کشورها انجام میشه و درست هم هست. ولی باید چهارچوبهای قانونی و نظارتی هم باشه. باید کاری کرد که مسکن یک کالای سرمایه ای نباشه.

  • منوچهر
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:51:35
    پاسخ
    4 6

    موافقم به شرطيكه مقادير دريافت شده جهت رفاه مستأجرين از جمله كاهش كارمزد بنگاه املاك هزينه شود

  • ایرانی
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:53:26
    پاسخ
    7 1

    اگر گمرک محصولات خارجی حذف شود و رقابت ایجاد شود اگر گرفتن بهره در بانک ها ممنوع شود اگر مردم به تمام داده های اقتصادی کشور دسترسی داشته باشند اگر مسئولان برای گرفتن مسئولیت مجبور به انتشار لیست اموال خود و بستگان تا درجه دو باشند اگر قوانین برای تمام شهروندان کشور یکی باشد بله

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:54:39
    پاسخ
    5 6

    حجم منفی ها در این نظرات دقیقا نشان از تعداد بالای افرادی داره که با اجاره دادن منزل ارتزاق می کن و اوقات بیکاریونو میان اینجا به نظرهایی که سودشونو حتی یک مقدار کوچک کم بکنه منفی میدن

  • محمد
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 20:55:45
    پاسخ
    2 5

    اگر تنها برای کسانی باشد 3 یا بیشتر خانه یدر صورت داشتن مغازه تنها 1 خانه یا بیشتر دارند، بله

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 21:12:27
    پاسخ
    0 6

    اگر مالیات صرف بهبود وضع مسکن بشه خوبه .

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 21:37:46
    پاسخ
    4 6

    بله

  • رضا
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 21:49:18
    پاسخ
    0 7

    ب: وضع مالیات بر مالکیت صرف نظر از آنکه توسط مالک مورد استفاده است یا مستاجر، بر اساس متوسط یک کشور صنعتی به طور مثال برای یک واحد یا قیمت پنج میلیارد تومان معادل پنج میلیون تومان خواهد بود که میتواند بر اساس رسم اغلب کشورهای صنعتی به صورت ماهیانه، هر سه ماه یا اول هر سال یکجا توسط مالک به دولت پرداخت شود. ج: بدون فشار اقتصادی به بیش از حداقل هشتاد تا نود درصد از جامعه و ایجاد نا رضایتی، دولت میتواند با این روش درآمد مالیاتی حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال از قشر توانمند کشور به نفع خزانه دولت اضافه کند.د: با توجه به مفاد قانون مالیات بر مستغلات با اصلاحیه مورخ ۳۱ تیر ۹۴ عملا راه برای فرار از پرداخت مالیات و الزام به اجاره واحدهای خالی برای مالکین وجود دارد

  • منصور
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 21:54:08
    پاسخ
    5 7

    من با این مساله بسیار موافقم چون اولا صاحب ملک مجبور به اجاره دادن خانه میشه و عرضه و تقاضا در بازار ملک متعادلتر میشه ثانیا مالک بدلیل فرار مالیاتی ممکنه بصورت صوری خانه رو به فردی با مبلغ پایین اجاره بده تا هم اسما خانه خالی نمونده باشه و هم با این ترفند از مالیات دادن فرار کنه که این باعث نفع بردن مستاجر و پایین اومدن نرخ بهای اجاره تو بازار مسکن هم میشه

  • رضا
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:00:40
    پاسخ
    2 5

    اصولا قوانین مالیاتی کشور جهت فرار از مالیات تدوین شده اند و نه اخذ آن ج: الزام مالکین به اجاره دادن واحدهای خالی با قوانین عجیب و غریب مالیاتی کشور عملا ممکن نیست. الزام به اجاره و حتی در مواردی در جنگ در به اختیار گذاشتن مشترک واحدهای مسکونی فقط در طی جنگ دوم در برخی کشورهای صنعتی تجربه شده است. د: الزام به اجاره با استناد به قوانین احتکار و فقط از طریق اقدامات قضایی قابل تصور است به این طریق که اولا واحدهای خالی بر اساس میزان مصرف برق، آب و گاز در یک بازه سه ماهه شناسایی میشوند و نه بر اساس ادعای واهی، صوری و ساختگی مالکین. ثانیا پس از شناسایی واحدها، قوه قضاییه طی ارسال اخطاریه به مالک واحد با ذکر و ارایه دلایل از جمله عدم مصرف برق، آب و گاز در سه ماه مالک را الزام به درج آگهی اجاره واحد

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:03:55
    پاسخ
    10 0

    آقای اقتصادخوانده عزیزاینرانمیگویند مالیات بردرآمد میگویند جریمه بردرنیامداین نوعی جریمه هست برای کسی که خانه ای داردوقادر به اجاره دادن آن نیست مگرآنکه دولت خودش اقدام کندبرایش باقیمتی منصفانه به فردی موجه اجاره دهد درغیراینصورت سرمایه گذاری بااین بگیروببندها ازصنعت مسکن بیشتر به خرید ارزمیرودکه ازدست دولت درامان باشد ونتیجتابیکاری بیشتر کاهش بیشترارزش پول ملی وگرانی وفقر بیشتر، که مرتباباتهدید سرمایه گذاری درکارهای تولیدی وضع اقتصادی ازبدبدتر میشود.ایکاش کمی واقع بینانه ترفکرشودبخدا مملکت خودمانست باحرکات عامه پسندوضعمان راخرابتر نکنیم تصمیماتی خلق الساعه اکثرا جواب نمیدهد یاجواب بد میدهد بهتراست بفکرآینده مملکت باشیم تابگیر وببندوتنبیه سرمایه گذاردرهربخشی ودرشرائط اقتصادی نه خیلی خوب.

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:24:51
    پاسخ
    8 5

    پدرم وما با وام وقرض ۳ طبقه ساختیم برای من وداداشم وخودش.گفته ازدواج کنین برین توخونتون.وجدانان با این وضع مملکت وبدبختی چطور میشه ازدواج کرد.حالا شما بیا مالیات هم از خونه ما بگیر.ما چه گناهی کردیم تو این مملکت دنیا اومدیم.پول وام و به زور داریم در میاریم. میگن میخوان از انبوه ساز هامالیات بگیرن ولی وقتی انبوه ساز ببینه مشتری نیست واسه خونش روز به روز کمتر میسازه و کوچیکتر سوای بحث روانشناسی و مشکلات اجتماعی و ... شغل های ساختمونی کمتر میشه و نا امیدی تو مردم بیشتر .بهتر دولت به جا این کار ها به شهرداری ها و ادارات بگه که واسه جواز ساخت و... چند ساله قسط ببندندچرا چون وقتی شما میخوای پروانه ساخت بگیری هنوز کلنگ نزده حدود ۲۰ تومن خالی میشی.بعد میای بسازی که میبینی مصالح گرون شده.

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10:38:43
      2 2

      اجاره بده پول ازدواجت رو جمع کن.

  • کاتوزی
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:57:31
    پاسخ
    9 8

    صد درصد موافقم

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 22:57:56
    پاسخ
    10 6

    خیلی از مستاجر ها برای مالکین مشکلاتی درست میکنند بارها دیدم به دلیل عدم پرداخت کرایه از طرف مستاجر یا عدم تخلیه سر موعد و .... مجبور میکنن مالکین به دادگاه مراجعه کنند هم وقت بزارن هم هزینه کنن هم توهین های کارمندان دادگاه رو بشنون خوده همین دلایل باعث میشه افرادی که تمکن مالی دارن از اجاره دادن املاک خود امتنا کنن

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 23:23:11
    پاسخ
    8 15

    باید هر خانه خالی پیدا شد از طرف دولت به مردم اجاره داده شود و اگر کسی تمرد کرد خانه به نفع دولت ضبط بشه

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 07:59:23
      7 6

      احسنت

  • بی نام
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 23:24:36
    پاسخ
    8 13

    سلام من مخالف با گرفتن مالیات از خونه خالی

  • هادی
    یکشنبه 31 تیر 1397 - 23:56:57
    پاسخ
    7 6

    من به هیچ وجه موافق نیستم .و همینطور از دریافت مالیات بر اجاره هم موافق نیستم و دلیل گرانی مسکن و اجاره بها همین مالیاتهایی است که در اخر قشر ضعیف و مستاجر مجبور به پرداخت ان میشود

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 00:21:13
    پاسخ
    6 4

    مالیات بر خانه ها و زمینهای رها شده در شهر ها طرح خوب و لازمی است اما در کشور ما از مالیات فقط برای پرداخت به حقوق بگیران استفاده میشه یعنی هزینه ادارات چنان زیاده که هر چی مالیات هم بگیرن کفاف هزینه دولت و ارگان های حاکمیت را نمی‌دهد. در حالی که در دیگر کشورها با پول مالیات برای شهروندان امکانات زیادی فراهم می شود و از مالیات جهت رفاه مردم استفاده می‌شود.

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 00:31:27
    پاسخ
    1 5

    چطور بعضی ها این همه خونه دارند؟ مالیات بگیرید آقا

  • رضا
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 00:39:55
    پاسخ
    6 5

    دو میلیون و ششصد خانه خالی یعنی مسکن بیش از ده میلیون نفر پس به نظر من مالیات هم کمه برای این قضیه زیرا این دیگر کار سرمایه ای و تولید نیست احتکار است پس باید یک قانون همه جانبه برای جلوگیری از احتکار مسکن به تصویب برسد که جلوی این اتفاق را بگیرد

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 01:08:34
    پاسخ
    0 4

    والا نه چون شیر اب و لامپو روشن میزارن بگن کونتور کار کرده و اسرافه . قرار داد سوری هم مینویسند. ولی به اسم اینکه مالیات میدن پولشو از خریدار و مستاجر میگیرند. بهترین کار اینه مالیات بر تعدد املاک بگیرند. البته اگر جایی برای سرمایه گذاری توی اقتصاد باشه وگرنه بهتره توی همون ملک بخوابه پول. مثلا بگن هر فرد یک یا دوتا ملکش بدون مالیاته الباقیش با مالیاته

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 01:20:04
    پاسخ
    4 4

    موافق

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 02:01:27
    پاسخ
    4 2

    وقتی الزامی برای قرارداد اجاره نیست و بدون قرارداد هم مالک می تواند ملک ش را اجاره دهد مالیات بی معنی است

  • رضا
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 04:46:31
    پاسخ
    6 7

    نخيرموافق نيستم

  • رضا
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 04:46:48
    پاسخ
    6 6

    نه

  • رضا
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 04:46:54
    پاسخ
    6 5

    نه

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10:35:27
      1 5

      احتمالن دلت نمیاد خونه هات رو اجاره بدیا طوری نیست . خوبه خوبه بده

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 07:29:22
    پاسخ
    8 4

    مخالفم . چون هرچقدر مالیات بگیرند به جای اینچه خرج عمران و ابادانی کشور بشه . خرج حقوق کارمندها و مدیران خواهد شد.

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10:34:53
      3 4

      خب شما اجاره بده تا نشه

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 07:58:39
    پاسخ
    8 5

    زمان اين طرح هم گذشت ديگه ديره فقط حراج خانه هاي خالي و احتكار شده .نجنبيد اين كار هم وقتش ميگذره ميرسه به تصرف خانه هاي احتكاري

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 08:35:27
    پاسخ
    4 10

    خیر مخالفم . هر کسی اختیار مالش رو داره. یعنی چی ؟

    • بی نام
      دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10:34:17
      6 4

      خب مالیات مالش رو باید بده دیگه.

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 08:40:54
    پاسخ
    4 3

    اگه 100 هزارتومن مالیت ببندند چه فایده ؟ باید نیمی از ارزش ملک مبلغ مالیات باشه و خودی و نخودی هم نداشته باشه.

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 09:18:14
    پاسخ
    5 3

    واي بروزي كه مستاجرين بزنن سيم اخر

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 09:47:53
    پاسخ
    5 4

    بسیار طرح خوبی است اگر آدم های خوب بگذارند و از آن بهتر ، دریافت مالیات بالا برای اجاره های بالا و بخشودگی مالیاتی برای اجاره ای پائین البته اگر در این موضوع هم دست نبرند و دورش نزنند.

  • بی نام
    دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10:28:49
    پاسخ
    9 6

    بله بله بله

  • بی نام
    سه شنبه 2 مرداد 1397 - 08:27:46
    پاسخ
    2 2

    سلام به نظر من باید برای هر منطقه قیمت حداقل و حداکثر برای خانه های نوساز و چند سال ساخت بدهد تا هرکس قیمت خون باباش را روی ملک نگذارد

  • maziyar
    سه شنبه 2 مرداد 1397 - 10:32:31
    پاسخ
    0 0

    با عرض سلام به جای مالیات گرفتن مثل داروغه ناتینگهام از مردم به فکر سازوکاری قانونمند در خصوص اجاره بها باشند اگرهم بلد نیستند از کشورهای دیگر یاد بگیرند.

  • عرفان
    چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 14:41:28
    پاسخ
    0 0

    به نظرم در وهله اول طرحی خوبی به نظر میرسه چون باعث عرضه بیشتر مسکن به بازار و کاهش قیمت میشه و به نفع صاحب ملکم هس چون به جای پرداخت مالیات در عوض صاحب درآدمش میشه. ولی قاعدتا راه های فرارش هم پیدا می شه مثلا مالک میتونه قراردادای صوری ببنده ولی راه های اونم میتونه با کنترل قراردادهای اجاره و اخذ درآمد بر اجاره بسته بشه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700