۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۲
ایجاد 700 طرح مشاغل خانگی در اردبیل

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال تعداد ۷۰۲ طرح در زمینه مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ پنج میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه بررسی فعالیت‌های حوزه اشتغال و تعاون در اردبیل اظهار داشت: در حوزه روابط کار در یک سال گذشته برای دو هزار و 121 نفر بیمه بیکاری برقرار شده و برای 550 نفر دوره آموزشی نظام مهندسی برگزار شده و تعداد یک هزار و 314 پرونده در خصوص مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته است و 23 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون نیز توانسته‌ایم 126 شرکت تعاونی را در گرایش‌های مختلف تاسیس و برای یک هزار و 100 نفر از ابتدای سال فرصت شغلی در بخش تعاون استان ایجاد کنیم، گفت: فعالیت صادراتی بخش تعاون در یک سال گذشته حدود 5 میلیون دلار بوده و در راستای بهره وری بیشتر در بخش تعاون 66 هزار و 495 نفرساعت دوره آموزشی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه حوزه اشتغال در استان از اهمیت خاصی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان برخوردار است، افزود: در حوزه اشتغال استان برای یک هزار و 233 طرح مبلغ 470 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال فراگیر اختصاص یافته و این طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و به تعداد 702 طرح در زمینه مشاغل خانگی مبلغ پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافته است و تعداد 481 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای پذیرنده در قالب طرح کارورزی جذب شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: به منظور افزایش دانش و سطح آگاهی جوانان تحصیلکرده دانشگاهی استان دوره‌های آموزشی کارآفرینی به میزان سه هزار و 375 نفرساعت برگزار شده و دو مرکز مشاوره کار آفرینی جدید تاسیس شده و یک دوره فستیوال کودکان کار آفرین نیز در استان برگزار شده است.

وی در ارتباط با عملکرد حوزه امور اجتماعی تصریح کرد: دو دوره توزیع سبد غذایی را در راستای رفاه 97 هزار و 500 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان به ارزش تقریبی 5.2 میلیارد تومان انجام داده و چهار هزار و 500 نفر از کارگران از امکانات رفاهی، تفریحی و زیارتی استفاده کرده‌اند و 300 خانواده کارگری از امکانات استراحتگاه‌ها و زایرسراها برخوردار شده‌اند و در خصوص تامین هزینه‌های مازاد درمان کارگران، برای 13 هزار نفر بیمه تکمیلی برقرار و 11 هزار نفر در سامانه رفاهی ثبت‌نام شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای نشاط و تندرستی جامعه کارگری 55 مسابقه ورزشی در بین کارگران برگزار و 20 تیم کارگران استان به مسابقات قهرمانی کشوری اعزام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =