تشکیل کارگروه مشترک توسعه چهارمحال‌وبختیاری و لرستان تصویب شد

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل کارگروه مشترک توسعه این استان و لرستان در جهت رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار و توسعه گردشگری به تصویب مسوولان دو استان رسید.

اقبال عباسی شامگاه جمعه در نشست با موسی خادمی استاندار و مسئولان لرستان به میزبانی سد و نیروگاه رودبار الیگودرز تاکید کرد: این کارگروه با هدف تسریع در انجام هماهنگی و پیشبرد امور عمرانی و توسعه گردشگری هر 2 استان تشکیل و فعال می شود.
وی افزود: کارگروه مشترک توسعه استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان با عضویت معاونان استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی هر 2 استان فعالیت خود را آغاز می کند.

عباسی تصریح کرد: مشکلات استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان با حضور کارشناسان خبره این دو استان بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی می شود.

وی یادآور شد: یک گروه کارشناسی نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه، وزیران و مسئولان ملی با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر جذب اعتبارات مختص برنامه های مشترک چهارمحال و بختیاری و لرستان می شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توسعه طرح های مشترک گردشگری و فرهنگی بین هر دو استان می تواند در رشد همه جانبه و پیشرفت آن ها مؤثر باشد.

عباسی تاکید کرد: توسعه کشاورزی، اجرای طرح های گردشگری و حفظ محیط زیست، به طور ویژه در دستورکار مسئولان استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان قرار می گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اجرای طرح های توسعه ای دهستان موگویی این استان و بخش بزنوید شهرستان الیگودرز لرستان از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی دست نخورده و بکر در چهارمحال و بختیاری و لرستان بهترین زیرساخت برای توسعه گردشگری این دو استان است.
استاندار لرستان نیز گفت: ارتقای جاده 87 کیلومتری شهرستان الیگودرز که 12 کیلومتر آن در بخش زلقی و 75 کیلومتر آن در دهستان موگویی چهارمحال و بختیاری قرار دارد، اجرا خواهد شد.

سید موسی خادمی تاکید کرد: مدیران حوزه های عمرانی بخش زلقی و دهستان موگویی در 2 استان چهارمحال و بختیاری و لرستان این موضوع را بررسی و برآوردها و طرح های اولیه برای تخصیص بودجه اعتباری در سال 1398 را پیش بینی خواهد کرد.

وی افزود: طرح های توجیهی با این موضوع تا 10 روز دیگر ارائه و با همکاری مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان در بودجه سال 1398 مشخص و نتایج آن معین شود.

خادمی تصریح کرد: منطقه بزنوید بخش زلقی لرستان و دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری با وجود دریافت تمامی خدمات دولتی، هنوز در محرومیت به سر می بردند.

وی یادآور شد:استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان می توانند در حوزه ارتباطات مرزی سرمایه گذار جذب کنند.

استاندار لرستان اظهار داشت: وجود 55 کیلومتر مرز مشترک بین این استان و چهارمحال و بختیاری این منطقه را برای اجرای طرح های توریستی و گردشگری مستعد کرده است.

وی گفت: اشتراکات فرهنگی و قومی بین استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان، باعث تسریع در روند اجرای طرحهای مشترک می شود.

خادمی تاکید کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری و لرستان برای جذب اعتبارات ملی طرحهای این دو منطقه، از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

وی افزود: احداث جاده مناسب و تامین طرح های آب رسانی، برق رسانی، گازرسانی و تلفن جزو مهمترین نیازهای اساسی و زیرساخت های توسعه ای لرستان و شهرستان الیگودرز است.

خادمی یادآور شد: وجود سد رودبار در لرستان زیرساخت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

گفتنی است ، دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری حدود 4 هزار و 500 جمعیت جمعیت دارد و مرز مشترک این استان با لرستان است.

در این سفر یک روزه عملیات اجرایی 3 پروژه در روستاهای تلو و صالح کوتاه دهستان موگویی آغاز شد.

دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و بزنوید لرستان از طریق یک دستگاه پل به همدیگر متصل هستند.

تشکیل کارگروه مشترک توسعه چهارمحال و بختیاری و لرستان تصویب شد

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =