استاندار ایلام گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی در این استان بین 15 تا 20 هزار شغل ایجاد می کند.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی استانداری ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: طرح شهرک های صنعتی تخصصی از کارهای جدیدی است که از طرف سرمایه گذار بخش خصوصی ارائه شده است.
وی یادآور شد: در این شهرک ها سرمایه گذار بخش خصوصی زیرساخت های شهرک را تامین کرده و مشارکت دیگر سرمایه گذاران برای فعالیت در شهرک صنعتی تخصصی را جلب می کند.
استاندار ایلام با اشاره به نشست های متعدد با سرمایه گذاران در سطح ملی و استانی، تاکید کرد: این نشست ها منجر به شروع برخی از پروژه ها شده که با توجه به مزیت های بالای استان برای سرمایه گذاری از جمله نفت، گاز، مرز، گردشگری و اربعین می تواند برای کاهش نرخ بالای بیکاری، متناسب کردن هزینه و درآمد خانوارها و تولید ثروت در استان بسیار موثر باشد.
سلیمانی دشتکی، تسهیل بروکراسی اداری را برای فعال کردن سرمایه گذاران از جمله سرمایه گذاران شهرک صنعتی تخصصی ضروری دانست و اظهار کرد: موفقیت این طرح زمینه لازم برای انجام کارهای دیگر در استان را فراهم خواهد کرد.
وی یادآور شد: با توجه به وجود واحدهای پتروشیمی در ایلام این ظرفیت برای ایجاد صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی وجود دارد و خوراک در محل تأمین و نیروی کار منطقه نیز مناسب است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به این که شهرک صنعتی تخصصی به خوبی می تواند از ظرفیت های پتروشیمی استاده کند، ادامه داد: مراحل راه اندازی آن نیز ساده است و امکان پیشرفت آن در استان وجود دارد.
استاندار ایلام از تمامی دستگاه های اجرایی خواست در راستای وظایف سازمانی خود همکاری لازم را در این زمینه به عمل آورند.
وی همچنین در خصوص ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی نیز افزود: ایجاد مجتمع های گردشگری که خدمات جانبی مورد نیاز گردشگران را ارائه دهد در استان ایلام با توجیه اقتصادی همراه است و لازم است به شکل جامع به آن پرداخته شود.
سلیمانی دشتکی با تأکید بر تسریع در روند اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی، اضافه کرد: ستاد سرمایه گذاری استان اخذ مجوز ها از دستگاه ها را پیگیری کند و باید این فرصت ها را قدر بدانیم از آنها استفاده کنیم.
ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی و مجتمع توریستی، تفریحی، فرهنگی ورزشی بام لند ایلام مورد بررسی قرار گرفت. 

 

46 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =