قبل از خرید خانه در هر محله‌ای باید از آن خوشمان بیایید و سرگذشت آن را بدانیم. سرگذشت محله‌‌های شرقی تهران با قنات‌ها، چاه‌ها و به طور کلی آب پیوند عمیق و قدیمی دارند.

اصولا در تاریخ نیز هر جا آب و رودی وجود داشته است، تمدن از آنجا شروع به جان گرفتن کرده است. همه می‌دانیم که صدها سال قبل محلات تهران روستاهایی پراکنده بودند که به دلیل داشتن آب توانسته بودند بر پایه‌ی کشاورزی رشد کنند. یکی از این روستاها که بعدا توسط خارجی‌ها آباد شد و به شکل امروزی درآمد محله‌ی نارمک است که میدان اصلی آن هفت حوض یا میدان نبوت نام دارد. این میدان هسته‌ی اصلی محله‌ی  صد میدان نارمک است؛ محله‌ای که یکی از شاهکارهای طراحی شهری توسط فرانسوی‌ها در تهران است. خرید خانه در هفت حوض به معنی دسترسی به امکاناتی است که تقریبا تمام آنها دور یک میدان بزرگ متمرکز شده‌اند.

جذابیت‌های هفت حوض

هفت حوض یکی از میدان‌هایی است که صرفا نقش ترافیکی ندارند و مردم از فضای آن برای معاشرت‌های اجتماعی‌ خود استفاده می‌کنند. به این نوع میدان‌ها در اصطلاح شهرسازی، میدان‌های شهری گفته می‌شود. روی تابلوی میدان، نام میدان نبوت نوشته شده است؛ اما تقریبا همه این میدان را با نام هفت حوض می‌شناسند.

ساختمان بزرگ مسجد النبی هفت حوض که از مشهورترین و قدیمی‌ترین مساجد تهران است، کلانتری نارمک و تعداد بسیار زیادی مغازه و مرکز خرید در اطراف این میدان وجود دارند. متروی سرسبز نزدیک‌ترین ایستگاه به میدان هفت حوض است. از مترو که خارج شوید؛ پس از ۷ یا ۸ دقیقه پیاده روی در خیابان آیت به سمت جنوب می‌توانید به این میدان مهم و تاریخی پایتخت برسید.

در اطراف میدان هفت حوض می‌توانید تقریبا تمام خرید‌های مربوط به پوشاک، کفش، طلا و جواهر، ساعت، آرایشی و بهداشتی، خوراکی، فرهنگی، لوازم منزل و ... را انجام دهید. اگر به شمال میدان بروید چند پاساژ قدیمی و بزرگ می‌بینید و اگر به سمت جنوب بروید مرکز خرید تازه ساز و جدید سون سنتر را می‌بینید. این مرکز خرید یک فودکورت نیز دارد که می‌توانید برای صرف غذا به آن مراجعه کنید. علاوه بر این فودکورد در اطراف میدان چند فست فود فروشی، رستوران و سرای سنتی وجود دارد.

تمام امکاناتی که ذکر شدند، هفت حوض را به مکانی مناسب برای سکونت تبدیل کرده کرده‌اند. قیمت‌های خرید خانه در هفت‌حوض در مقایسه با سایر محله‌های تهران متوسط رو به بالا هستند، به همین دلیل قیمت رهن و اجاره در هفت حوض نیز پایین نیست. البته این موضوع به محل قرارگیری ساختمان و امکانات خود آن نیز مربوط می‌شود. مسلما اگر خانه‌ای که برای سکونت انتخاب می‌کنید به میدان هفت حوض نزدیک باشد، دسترسی راحت‌تری به امکاناتی که اطراف میدان متمرکز هستند، خواهید داشت. اگر از میدان دورتر شوید نیز جای نگرانی نیست. می‌توانید به راحتی در خیابان آیت تاکسی پیدا کنید. با همین تاکسی‌ها می‌توانید به فاصله‌ی کمتر از ده دقیقه به میدان رسالت برسید و پایانه‌ی تاکسیرانی آن به هر جای تهران که بخواهید دسترسی خواهید داشت.

اگر از سمت این میدان به جنوب خیابان بروید؛ در قسمت‌هایی که همسایه‌ی محله‌ی نظام آباد است می‌توانید ساختمان‌هایی با قیمت اقتصادی‌تر پیدا کنید و اگر به سمت شمال و خیابان فرجام بروید، قیمت‌های خرید و اجاره‌ی آپارتمان در هفت حوض یا همان محله‌ی نارمک  بالاتر خواهند رفت. در سایت دیوار خیابان‌های مختلف محله را بررسی کنید و مناسب‌ترین مورد را بیابید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780605