ایسنا نوشت: خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: موقعیت امروز انقلاب موقعیت حساسی است. آمریکا از هیچ جنایتی فروگذاری نمی‌کند، ماهیت آمریکا ماهیت ظلم و ستم است و ما امیدواریم این قلدر، امروز به دست علی زمان ما نابود شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران اظهار کرد: موقعیت امروز انقلاب موقعیت حساسی است و این حساسیت را باید ما به خوبی درک کنیم و به دنبال درک حساسیت می بینیم که چه وظایفی داریم و نوعا هم وظایف سنگینی است.

وی افزود: موقعیت امروز ما یعنی موقعیت مردم ایران انقلاب اسلامی با دشمن، موقعیت احزاب در زمان رسول خداست. در یک مقطعی تمام دشمنان اسلام تصمیم گرفتند و گفتند باید یکدفعه حمله کنیم و ریشه اسلام را بخشکانیم و این تصمیم را گرفتند و مشرکین و اهل کفار و اهل کتاب را با خود همراه کردند و اهل کتاب نیز پیمان خود را با پیامبر شکستند و همه یکدست شدند. امتحان سخت متوجه مسلمین شد و گرفتاری که اینها احساس می کنند گرفتاری بزرگی است. آنچنان متزلزل شدند و آنچنان گرفتار زلزله فکری شدند که حتی بیماردلان و آنهایی که ایمان در دل آنها نفوذ نکرده بود، گفتند خدا و پیامبر ما را گول زدند و نعوذبالله که انسان با یک امتحان سختی مواجه شود و در این امتحان روفوزه شود.

اهم اظهارات موحدی کرمانی به شرح زیر است:

*جهان اسلام که علمدارش ایران انقلابی است با یک حمله گسترده از ناحیه دشمنان مواجه شده است. همه دست به دست هم دادند با رهبری آمریکا تا این انقلاب را نابود کنند.آنها با ما دشمنی می کنند، ما بفهمیم که آنها دشمن ما هستند و مبادا گولمان بزنند لذا حواسمان جمع باشد.

*من در مقام احصای توطئه های دشمنان به ویژه آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی نیستم و آنها کم ضربه به ما نزدند و کم توطئه نکردند و کم خیانت نکردند. شما دیدید هزاران فرزند را از مادرانشان در آمریکا جدا کردند و فرزندان و مادران ناله می زدند و آنها می گفتند مادران مهاجرند و فرزندان نباید با آنها باشند.

* آمریکا از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کند، ماهیت آمریکا ماهیت ظلم و ستم است و ما امیدواریم این قلدر، امروز به دست علی زمان ما نابود شود.

* اشکال اصلی این ستمگران این است که راه را گم کرده اند. هم کورند و هم کرند. نه می فهمند و نه می بینند و پندهای تاریخ را نمی بینند و به مسایلی که قرآن به آنها می گوید ایمان ندارند. آنها با این جنایات و مظالمشان چه فکر می کنند. آنها فکر می کنند و می گویند که دنیا دست ماست. ما می توانیم مخالفین مان را سرکوب کنیم. می توانیم آنقدر خونریزی کنیم که قدرت یگانه شویم ولی این فکر اشتباه آنهاست. مگر تدبیر عالم به دست اینهاست. مدبر خداست و خدا می خواهد ظالمین را نابود کند. دشمنان دست به کشتار و حمله به یمن و فلسطین و مظلومین می زنند و ظلم را ادامه می دهند، به امید اینکه حکومتشان بماند؛ در حالی که با این ظلم ها حکومتشان نابود می شود.

*داستان کهف داستان عده ای است که در مقابل موقعیت زمان گفتند که ما نمی توانیم طاغوت را تحمل کنیم و از شهر بیرون می رویم ولی تسلیم طاغوت نمی شویم. ببینید چه عزتی خداوند به اصحاب کهف داد. افرادی می گویند با مذاکره با آمریکا باید مشکل را حل کنیم، ولی از آمریکا باید با تمام وجود متنفر و منزجر بود، او غیر از جنایت و ظلم و ستمکاری کاری نکرده و او به هیچ یک از وعده هایش عمل نکرده و به دنبال منافع خودش است. مگر ندیدید چطور خداوند در جریان طبس آمریکایی ها را نابود کرد اگر درست عمل کنیم خدا با ماست و نباید نگران باشیم.

*حضرت زینب (س) در مجلس یزید فرمود هر چه می توانی در ضربه زدن به ما و اهانت و جسارت به ما و به برادرم و بالاخره به اسرا تلاش کن، اما بدان زورت به سر نور خدا نمی رسد. آقای ترامپ هر چه می خواهی تحریم کن اما بدان که نتیجه تحریم رسوایی خود توست.

*باید دایما انسان بین خوف و رجا باشد یعنی آیا آنچه که در ماه رمضان انجام دادیم و آیا چیزی از ماه رمضان نصیب ما شده است یا خیر؟ هم بترسیم که شاید نصیبمان نشده باشد و هم امیدوار باشیم که ان‌شاءالله رحمت خدا حتما به ما رسیده است. مبادا کسی کار خوبی کرده باشد و به کار خودش مغرور شده باشد. وای به حال این انسان و اگر مغرور شود بسیار خطرناک است؛ البته نقطه مقابلش این است که باید امیدوار هم باشد و بگوید که خدایا رحمتت شامل همه می شود نصیب من هم بفرما.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =