ایرنا نوشت: در راستای سیاست های ضد ایرانی دولت ترامپ، وزارت خارجه آمریکا خبر داد که تشکیل «گروه اقدام ایران» عصر امروز به وقت واشنگتن از سوی وزیر خارجه این کشور اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا عصر امروز به وقت واشنگتن تشکیل «گروه اقدام ایران» را اعلام می کند.

به گفته مقام های وزارت خارجه آمریکا، این گروه ویژه که برای هماهنگی و اجرای سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در قبال ایران ایجاد شده، از سوی «برایان هوک» که در حال حاضر مدیر بخش سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا است، هدایت می شود.

تشکیل این گروه در راستای راهبرد پمپئو علیه ایران است که وی آن را در نشست 31 اردیبهشت ماه امسال در بنیاد محافظه کار «هریتیج» تحت عنوان «پس از توافق؛ استراتژی جدید پیرامون ایران» اعلام کرد.

پمپئو در این نشست 12 شرط برای توافق جدید با ایران که حاکی از عدم شناخت ایران و تاریخ جهان از سوی وی و دیگر سیاست‌مداران تازه‌کار دولت آمریکا بود، تعیین کرد.

راهبرد جدید پمپئو پس از آن اعلام شد که ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه واشنگتن را از توافق هسته ای با ایران خارج و تحریم های رفع شده به مدد این توافق را دوباره بازگرداند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =