مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران از ضریب نفوذ 125 درصدی تلفن همراه بالاتر از ضریب کشوری در استان گیلان خبر داد.

یه گزارش خبرآنلاین گیلان؛ فرزاد توکلی در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران، ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان را بالاتر از متوسط کشوری و 125 درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آمار مذکور از ضریب نفوذ متوسط کشوری بالاتر است، افزود: در کشور ضریب نفوذ تلفن همراه 97 درصد است که آمار مذکور نشان می‌دهد در استان گیلان عده‌ای دارای چند سیم‌کارت هستند.

وی با تاکید بر تعداد 1907289 مشترک اینترنت همراه در استان اظهار داشت: دسترسی به اینترنت همراه در استان را 71/74 درصد اعلام و گفت: ضریب نفوذ اینترنت همراه در گیلان کمی بالاتر از با متوسط کشوری است.

توکلی ورود تلفن‌های همراه را یکی از دلایل کاهش مقبولیت زیرساخت تلفن ثابت دانست و اظهار داشت: با وجود تمام این ملاحظات،‌ استان گیلان از لحاظ پوشش تلفن ثابت در نقاط مختلف شهری و روستایی،‌ در حال حاضر با 41/74 درصد رتبه هفتم و بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

فرزاد توکلی

مدیرکل ICT استان به تعداد 310 هزار نفری مشترکین اینترنت ثابت در استان اشاره و افزود: ضریب نفوذ این شاخص در استان 12/18 درصد بوده که استان گیلان در این شاخص از متوسط کشوری پایین تر بوده و از معضلات گسترش پهنای باند اینترنت ثابت به مواردی همچون تراکم جمعیتی بالا در شهرهای مختلف استان، وضعیت جوی و جغرافیایی و استهلاک سریع سیم های مسی اشاره و استفاده از فیبر نوری به عنوان یکی از فناوری‌های روز دنیا برای ارتقاء این مهم را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 727 روستا از تعداد دو هزار و 529 روستا دارای اینترنت پرسرعت می باشند، یادآور شد: 541 روستای نیز تا پایان سال جاری دارای اینترنت پرسرعت خواهند شد.

فرزاد توکلی در پایان به پرداخت تسهیلات به حوزه روستایی و شهری اشاره و تصریح کرد: در حوزه روستایی، برای توسعه نرم افزاری بازار فروش محصولات خرد کشاورزی، تسهیلات با نرخ بهره 6 درصد و در حال حاضر 25 طرح در روستاهای مختلف استان در حوزه های بوم گردی و گردشگری در دست اقدام می باشد. در حوزه شهری برای تولید نرم افزارهای بستر تلفن همراه از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبادرت به پرداخت تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان برای هر اپلیکیشن با نرخ بهره 4 درصد و برای شرکت ها این تسهیلات تا سقف 200 میلیون تومان در استان و در سطح وزارت ارتباطات تا سقف 2 میلیارد تومان قابل پرداخت می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =