ابراهیم میرزاپور که سال‌ها پیش حضور در دروازه تیم ملی را هم تجربه کرده است، در گفت‌وگویی از وضعیت این روزهای تیم ملی گفت.

تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه‌شب موفق شد بولیوی را طی یک بازی زیبا شکست دهد. به بهانه برگزاری این دیدار با دروازه‌بان سابق تیم ملی هم‌کلام شدیم، با این توضیح که درخصوص اوضاع و احوال این روزهای برخی گلرهای فوتبال ایران نیز سوالاتی را از وی پرسیدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ابراهیم میرزاپور را در زیر می‌خوانید.


ارزیابی‌تان از دیدار ایران و بولیوی چیست؟

بازی خوب و متفاوتی را از تیم ملی مشاهده کردم و درمجموع پیروزی خوبی به دست آمد. از این جهت می‌گویم متفاوت که برخلاف بازی‌های جام جهانی که تیم ملی از یک‌سوم دفاعی شروع به بازی می‌کرد، در دیدار مقابل بولیوی تاکتیکی تیمی این بود که بچه‌ها از جلوی زمین کار بازی‌سازی را انجام دهند و به نظر می‌رسید تاکتیک تیم به نسبت گذشته از حالت تدافعی به حالت هجومی تغییر پیدا کرده است. بازیکنان تیم ملی در این دیدار فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند و توانستند این دیدار را با برد پشت‌سر بگذارند. در هرصورت بعد از مدت‌ها کیفیت خوب بازیکنان خط هجومی تیم هم به چشم آمد.

برخی‌انتقاد دارند که چرا به مصاف تیم‌های بزرگ‌تر نمی‌رویم. موردی که کی‌روش زیربارش نمی‌رود!

شاید خیلی‌ها ازجمله خود فدراسیون و کادرفنی و البته بازیکنان و هواداران همگی دوست دارند که با تیم‌های مطرح دنیا بازی کنیم تا به‌طور جدی و اساسی‌ محک بخوریم و جذابیتی برای هواداران به وجود بیاید اما در این شرایط، این‌طور بازی‌ها از هیچ بهتر است، چون مهم این است که بازیکنان در چنین دیدارهایی درکنار هم باشند تا بتوانند به تاکتیک‌ها و تدابیر فنی مدنظر کادر فنی برسند. قبل از جام جهانی هم چنین بحثی مطرح بود اما بدون بازی بزرگ هم بچه‌ها در جام جهانی بازی‌های خوب و آبرومندی به نمایش گذاشتند.

در گلی که دریافت کردیم، مقصر بیرانوند بود یا مدافعین؟

اصلا نباید اجازه دهیم بازیکن از آن منطقه شوت‌زنی کند و عجیب اینکه بعد از دریافت گل اول به سراغ گلر رفته و او را مقصر قلمداد می‌کنیم. بازیکن حریف نباید از آن محوطه شوت‌زنی کند، هرچند که شوت زیبایی هم بود که به گل تبدیل شد.

درحال حاضر بهترین گلر ایران کیست؟

با توجه به بازی‌های خوب در جام جهانی و دیدارهای اخیر پرسپولیس، بیرانوند از سایر گلرها بهتر است و اعتمادبه‌نفس خوبی نیز پیدا کرده و از گذشته بهتر شده است. البته هرچه در تورنمنت‌های بزرگ‌تر مثل جام جهانی بازی کنید، طبیعی است که در بازی‌های بعدی خیلی راحت‌تر بازی می‌کنید.

کیفیت امیر عابدزاده چطور است؟ می‌تواند جا پای پدرش بگذارد؟

به نظرم مقداری برای قضاوت زود است. او هنوز جوان است و جای پیشرفت زیادی دارد. پدرش یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران بود و کسی که بخواهد به آن شرایط برسد باید زحمات زیادی را متقبل شود تا به جایگاه عابدزاده برسد. برای سایر گلرهای تیم ملی که اتفاقا گلرهای باکیفیتی نیز هستند، آرزوی موفقیت می‌کنم و آنها نیز شانس همراهی تیم ملی را دارند اما فعلا بیرانوند بهتر از آنهاست.

رضاییان درحالی که به تیم ملی دعوت نشده بود اما در این اردو کنار ملی‌پوشان بود و روی نیمکت هم نشست. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

رضاییان زحمت زیادی را برای تیم ملی کشیده و شاید به‌خاطر برخی موارد هنوز موفق نشده در شرایط باشگاهی باشد. ما نباید سرمایه‌هایمان را به راحتی از دست بدهیم ولی اگر از همان ابتدا به تیم ملی دعوت می‌شد، شرایط بهتری حاصل می‌شد. شاید کی‌روش نگران این بود که اگر رسما او را دعوت می‌کرد، به این موضوع انتقاد می‌شد که چرا بازیکن بدون باشگاه به تیم ملی دعوت شده است. در هر صورت انتقادات وجود داشت و کی‌روش باید از همان ابتدا او را به تیم ملی برای دیدار با بولیوی دعوت می‌کرد.

به حاشیه گلرهای استقلال برسیم. حسین حسینی بازی نکرد و چند‌بار این موضوع او را آشفته کرد و تا آستانه قهر از استقلال پیش برد. خودتان گلر بوده‌اید؛ این رفتارها را می‌پسندید؟

این شرایط برای همه ما گلرها پیش آمده و همه‌مان دوست داریم بازی کنیم. پارسال هم رحمتی چنین شرایطی را داشت اما ایستاد و جنگید و توانست از شانسی که به او دادند، به نحو احسن استفاده کند و جایگاهش را پس بگیرد. حسینی هم با توجه به اینکه با باشگاه بزرگی مثل استقلال که پوشیدن پیراهن آن آرزوی خیلی از بازیکنان است، قرارداد دارد، باید صبوری‌اش را بیشتر کرده و با تلاش بیشتر خودش را اثبات کند. او گلر جوانی است و می‌تواند سال‌های سال برای دروازه استقلال و تیم ملی مثمرثمر و مفید باشد.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    4 4
    تو مواظب باش توپ های کرنر مستقیم توی دروازه ات نروند نظر دادن پیشکش.
  • بی نام FI ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    8 0
    سلام همه میدانیم عدم بازی باتیمهای بزرگ بعلت کمبودبودجه هست چراگردن کی روش می اندازید