رییس سازمان غذا و دارو در خصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص، گفت: موضوع تامین داروی این بیماران در اولویت سازمان غذا و دارو قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا اصغری با اعلام این مطلب، افزود: نگرانی اصلی بیماران خاص در مورد برخی داروهای وارداتی خارجی است، البته باید توجه داشت که نمونه تولید داخل برخی از این داروها در کشور موجود است، اما تعدادی از این بیماران انتظار دارند که داروی خارجی در اختیارشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه داروی خارجی به اندازه تامین نیاز سالیانه وارد کشور و در اختیار بیماران قرار می گیرد، تصریح کرد: در ماه های گذشته مشکلی درخصوص تامین داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی وجود داشت و داروی این افراد با تاخیر وارد کشور شد، اما خوشبختانه این مشکل نیز رفع شد و دارو در اختیار این بیماران قرار گرفت و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به دلیل اینکه داروهای بیماری های خاص از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و باید در اختیار بیماران قرار گیرد،وضعیت داروهای این بیماران به طور مرتب رصد می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل برخی مشکلات به وجودآمده در زمینه انتقال ارز، در مواقعی تاخیر در زمینه واردات برخی اقلام دارویی وجود داشته و ممکن است برخی از این داروها دیرتر به دست بیماران رسیده باشد.

اصغری گفت: خوشبختانه برای مدت طولانی مباحث مالی در زمینه تامین داروها انجام شده و واردکنندگان تضمین داده اند که واردات داروی بیماران به اندازه کافی و به موقع انجام شود.

کیانوش جهانپور از دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام داروها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به هنگام در خصوص فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رییس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جستجوی دارو، سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جستجو و بازیابی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: همچنین فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام مورد اشاره از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC به صورت برخط، قابل جستجو و در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت نصب بر روی گوش های همراه را دارد، تصریح کرد: این سامانه بر روی گوشی های تلفن همراه قابل نصب بوده و همزمان استعلام اصالت و سلامت کالا، دسترسی به اطلاعات و بهره گیری از اطلاعات دارویی اعم از قیمت و... از امکانات این نرم افزار به صورت آنلاین می باشد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =