فرهیختگان نوشت: استقلال با وجود شایستگی در بازی برگشت مقابل السد نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

از سوی دیگر این تیم در لیگ برتر هم در هفته‌های ابتدایی نتوانسته نتایج لازم را بگیرد و در ادامه مسیر کار سختی را پیش رو دارد. این در حالی است که استقلالی‌ها از هفته هفتم لیگ برتر امروز به مصاف نساجی قائمشهر خواهند رفت و این دیدار می‌تواند به نوعی شروع دوباره این تیم باشد. بر همین اساس با حنیف عمران‌زاده، مدافع سابق شمالی و سابق استقلال همکلام شدیم که متن اظهاراتش را در ادامه می‌خوانید:

از بازی با السد قطر و حذف استقلال از آسیا آغاز کنیم.
در همان بازی رفت که شکست خوردیم، کار تمام شد. در واقع اشتباهات دیدار رفت و استفاده نکردن از امتیاز میزبانی باعث شد برای بازی برگشت هم امیدی نباشد. اگر حتی در تهران یک گل کمتر می‌خوردیم، شاید این موضوع کمک‌مان می‌کرد، اما متاسفانه همان نتیجه دیدار رفت باعث شد شیرازه تیم از هم پاشیده و دیگر استقلال نتوانست برگردد، هرچند تیم در قطر ایستاده مرد و بازی خوبی را ارائه داد، اما اتفاقات و شرایط بازی و اخراجی که پیش آمد، باعث شد درنهایت نتیجه لازم برای صعود محقق نشود.

خودت مدافع استقلال بوده‌ای، به نظرت کار روزبه در آن شرایط و اعتراض به داور منطقی بود؟
آن صحنه‌ها از روزبه بعید بود، هرچند آن را باید به حساب تعصب و غیرتش بگذاریم. برای من هم چنین اتفاقاتی رخ داده بود و گاهی وقت‌ها تعصب و غیرت زیاد باعث می‌شود چنین شرایطی پیش بیاید، از شانس بد روزبه در آن لحظات حساس، این اتفاق رخ داد.

اگر اخراج نمی‌شد، استقلال می‌توانست گل سوم و صعود را هم بزند؟
نمی‌توان احتمالات را این‌گونه سنجید. استقلال باید در دیدار رفت با دقت بیشتری بازی می‌کرد و گل‌های کمتری می‌خورد. البته اگر روزبه هم اخراج نمی‌شد، شاید می‌بردیم، اما همان‌طور که گفتم، اینها همه احتمالات است. البته ایرانی‌ها یک ضرب‌المثل دارند مبنی‌بر اینکه هر چقدر پول بدهی، آش می‌خوری! وقتی تیمی مثل السد بازیکنانی مانند ژاوی و گابی از ستاره‌های فوتبال اسپانیا را جذب می‌کنند و از سوی دیگر تیمی مثل استقلال ستون فقرات فصل گذشته‌اش را از دست می‌دهد، این اتفاقات هم طبیعی است. گفتند جباروف سنش بالاست، اما مگر گابی سنش بالا نبود؟! البته این هم برمی‌گردد به بی‌عرضگی مدیریت قبلی که این اتفاقات افتاد.

حتما مصاحبه توفیقی که گفته بود دیگر نتایج استقلال را دنبال نمی‌کند و فوتبال ارزش پاسخ دادن ندارد را خواندی!
او در زمان حضورش در استقلال زحماتش را کشید، هرچند اشتباهات زیادی هم داشت، اما معتقدم خانه از پای‌بست ویران است و همه چیز از بالا خراب است، پس نباید توفیقی را مقصر دانست!

منظورت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستند یا بالاتر؟!
کلا اوضاع از بالا خراب است! وقتی بخواهند تیمی مثل استقلال در آسیا افتخارآفرینی کند، باید همه شرایط را مهیا کنند. وقتی هم که نخواهند باز هم شرایط را برای ناکامی مهیا می‌کنند. وقتی استقلال به آسیا می‌رود، دیگر استقلال تهران نیست و در اسکوربورد درج می‌کنند استقلال ایران و اینجا دیگر تیم باشگاهی حکم تیم ملی را دارد. وقتی به تیم ملی اهمیت نمی‌دهند، می‌خواهید به استقلال و پرسپولیس برسند؟!

امروز استقلال با نساجی بازی دارد و به‌عنوان یک مازندرانی می‌خواهیم نظرت را در مورد این بازی بدانیم.
از گذشته طرفدار نساجی بودم، هرچند به خاطر سوءتفاهم و اشتباه مدتی لباس خونه به خونه را هم پوشیدم. در واقع از بعد از استقلال که همیشه تیم اول و محبوبم بود، تیم دومم نساجی به شمار می‌رود و صددرصد دوست دارم امشب هم تیم اولم برنده شود، هرچند به جز این بازی دوست دارم نساجی در همه دیدارهایش برنده باشد، چون تیم شهرم به شمار می‌رود. از طرفی این بازی برای استقلال خیلی سخت است، چون نساجی بازیکنان جوانی دارد و می‌تواند تیم خطرسازی باشد. بازی آنها مقابل پرسپولیس را دیدم و شاید اگر اشتباهات داوری نبود، حتی نتیجه برعکس هم می‌شد. نساجی چند بازی کلیدی مثل عباس‌زاده را هم دارد و استقلال هم برای این دیدار مصدومان زیادی دارد که همین موضوع می‌تواند کار این تیم را سخت کند.

فکر می‌کنی این استقلال به لیگ برتر بازگردد؟ طی چند فصل اخیر همواره موتور استقلال زمانی روشن شده که امتیازات زیادی از دست رفته بوده و درنهایت باعث عدم قهرمانی این تیم شده است.
درست است وقتی موتور تیم دیر روشن شود، قهرمانی را هم از دست می‌دهیم. به قول امیر قلعه‌نویی، لیگ برتر 6 هفته اول و 6 هفته آخر است که امتیازات آن می‌تواند قهرمان را مشخص کند.

شرایط استقلال بهتر خواهد شد؟
خداکند این‌طور شود. اما چیزی که من می‌بینم خیلی سخت است، هرچند تمام امیدم این است که بتواند به لیگ برتر بازگردد تا دیگر مردم حرص نخورند. ما دعا می‌کنیم این اتفاق بیفتد تا حداقل لیگ هم جذاب‌تر شود.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =