گاهی تصاویری را می‌بینیم که از زیباییشان غرق در تعجب می‌شویم، تصاویری ساده اما رویایی و پر از آرامش. عکاسان زیادی در سراسر دنیا با ثبت لحظاتی ناب از طبیعت و عناصر جذاب موجود در آن تلاش می‌کنند تا شادی و آرامش را به بینندگانشان هدیه بدهند.

امروز می‌خواهیم سری به مجموعه تصاویر عکاسی هلندی به نام آلبرت بزنیم، کسی که عاشق عکاسی از عناصر منحصربه‌فرد است. او در این عکس‌هایش آسیاب‌های بادی و زندگی را در میان مه به ثبت رسانده و حقیقتا هم عکس‌های جذابی جمع‌آوری کرده است.

این عکاس خلاق و هنرمند درباره این مجموعه از عکس‌هایش چنین گفت: چند هفته پیش این تصاویر را صبح زود گرفتم، صبحی که هیچ وقت فراموشش نمی‌کنم. این عکس‌ها در روستایی در هلند به نام Zaanse Schans گرفته شده‌اند روستایی که اغلب در تلفظ نامش مشکل دارند. خیلی خوش شانس بودم که ساعت 5 صبح در این روستا حضور داشتم؛ حسم شبیه به قدم زدن در یک افسانه و رویا بود. البته باید بگویم که این روستا در زمینه گردشگری و جذب توریست معروف و فعال است و روزها همه روستا پر می‌شود از گردشگرانی که در این سو و آن سو پرسه می‌زنند. وقتی خیلی شلوغ باشد قدم زدن در روستا را دوست ندارم حتی اگر مغازه‌ها و رستوران‌ها هم تعطیل باشند. زمانی‌که اتوبوس‌های مخصوص توریست‌ها روستا را ترک می‌کنند همه‌جا خلوت شده و به یکباره خالی می‌شود. فقط عکاسی در هنگام شب یا صبح زود می‌تواند زیبایی این روستا را آنطور که باید و شاید به تصویر بکشد.

در ادامه به تماشای عکس‌های آلبرت می نشینیم، تصاویری که بینندگانشان را به دنیای وهم و خیال می‌برند و افکارشان را قلقلک می‌دهند.

آسیاب های بادی هلند

1-درست پیش از طلوع آفتاب
پیش از طلوع آفتاب ابرها به رنگ بنفش در آمده بودند انگار مه مانند پتوی نرمی روی همه چیز را پوشانده بود.

آسیاب های بادی هلند

2-شکوه مزرعه معروف
اینجا یک مزرعه معروف در هلند است که آن را با نام چیز Cheese یا همان پنیر می‌شناسند. در تصویر پیش‌رو طلوع درخشان و جذاب خورشید را در صبح مشاهده می‌کنید که چون گوی زرینی در آسمان پدیدار می‌شود.

آسیاب های بادی هلند

3-آسیاب های بادی در میان مه
مزرعه و آسیاب‌های بادی زیبایش را از زاویه بالا می‌بینید، منظره‌ای که کمتر کسی شانس تماشایش را پیدا می‌کند.

آسیاب های بادی هلند

4-آسیاب های بادی در میان تلالو خورشید
خورشید تازه در آسمان پیدا شده بود و با نورش ابرها را به رنگ‌ صورتی درمی‌آورد.

آسیاب های بادی هلند

5-تحقق رویا
انوار خورشید از میان مه سرک می‌کشیدند و باعث پدیدار شدن منظره زیبایی می‌شدند.

آسیاب های بادی هلند

6-جلوه‌گری گل‌های وحشی گوناگون
گل‌های وحشتی مختلفی در منظره چیز جلوه‌گری می‌کنند. آیا حقیقتا این زندگی واقعی نیست؟

آسیاب های بادی هلند

7-خانه های پریان دریایی
در روستای توریستی چیز مردمی نیز زندگی می‌کنند، خانه‌های بومیان به‌قدری زیباست که گویی پریان دریایی در این خانه‌ها ساکن هستند.

آسیاب های بادی هلند

8-درخت کهنسال
در این عکس آسیابی بادی را می‌بینید که از پشت یک درخت کهنسال و در میان مه دل بیننده‌ها را می‌برد. این تصویر لحظه‌ای ماورایی و افسانه‌ای را نشان می‌دهد.

آسیاب های بادی هلند

9-خانه مشهور
برخی از خانه‌های روستای چیز طرفداران زیادی دارند زیرا در جایی ساخته شده‌اند که گردشگران اغلب از آن مسیرها عبور می‌کنند. خانه‌ای که در این تصویر می‌بینید هم از همین دست بناهاست که شاید روزانه صدها بار سوژه عکاسان شود.

آسیاب های بادی هلند

10-صبحی پر از سکوت
این جاده‌ای که می‌بینید یکی از مهمترین و محبوبترین گذرگاه‌های روستای چیز در نزد گردشگران است و همیشه در ‏هنگام روز پر می‌شود از رهگذران پر شور و نشاط اما در این تصویر که صبح زود گرفته شده کاملا خالی است.‏

آسیاب های بادی هلند

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =