ممانعت از خروپف شبانه با قراردادن توپ تنیس در کمر

وب‌سایت سرویس سلامت و بهداشت ملی / NHS برای ممانعت از خروپف شبانه پیشنهاد متفاوتی دارد: قرار دادن یک توپ تنیس در لباس‌خواب و در قسمت کمر!

 

به گزارش خبرآنلاین، این راه‌حل ساده برای جلوگیری از خروپف است، چراکه به پشت خوابیدن و خروپف کردن هم‌زمان باهم شکل می‌گیرد که می‌توان بدون جراحی و صرف هزینه گزاف با ممانعت از خوابیدن به پشت، جلوی آن را ره همین راحتی گرفت.

هرچند این راه‌حل ساده به نظر می‌رسد، اما دستمایه طنز برای «سم وُلاستون» در گاردین شده تا ببیند به چه ترتیبی می‌توان توپ را به لباس وصل کرد که هم خروپف نکرد و هم بتوان توپ را در موقعیت مناسب تا صبح نگه داشت! {لینک}

به نوشته وب‌سایت سلامت و بهداشت ملی {لینک}، وقتی فردی وزن اضافه داشته باشد یا سیگار کشیده و الکل زیادی مصرف کند و همچنین به پشت بخوابد؛ بیشتر دچار خروپف می‌شود و بدتر از همه اینکه در درازمدت باعث برهم خوردن روابط عادی در زندگی زناشویی هم می‌شود.

برخی توصیه‌های قابل‌توجه در مبارزه با خروپف نیز به شرح زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد:{لینک}

-        هنگام خواب دهان خود را ببندید. هوای ورودی در بافت نرم پشت گلو موجب ارتعاش شده و نویز ایجاد می‌کند. بنابراین با عادت کردن به بستن دهان می‌توان مانع از خروپف شد.

-        بررسی باز بودن راه تنفس از بینی قبل از خواب و اسپری با آب‌نمک می‌تواند باعث شود تا خروپف ایجاد نشود. الکل و سیگار موجب انسداد بینی می‌شود. بنابراین قبل از خواب سیگار نکشید و نوشیدنی را به دوبار در هفته کاهش دهید.

-        جراحی Septoplasty می‌تواند راه بینی را باز کند.

-        گردن پرچربی باعث فشرده شدن راه هوایی می‌شود و درنتیجه کاهش وزن و کم کردن چربی گردن می‌تواند راه هوایی را بازکرده و مانع از خروپف شود.

-        آیا فک شما عقب‌تر است؟ پدیده retrognathia باعث می‌شود تا زبان به عقب‌تر متمایل بوده و هنگام خواب راه هوایی را مسدود کند. ابزار کشنده فک پایینی/ mandibular advancement device و نصب آن توسط دندان‌پزشک می‌تواند مؤثر واقع شود.

-        فراموش کردن خواب به پشت و خوابیدن به بغل بهترین راه‌حل برای درمان بدون دردسر خروپف است. برای این کار استفاده از توپ تنیس و قراردادن در پشت کمر شاید بهتر از ضربه ناگهانی شریک زندگی که ظاهراً عصبانی هم شده، باشد.

-        آپنه انسداد خواب / OSA زمانی اتفاق می‌افتد که گلو به‌طور کامل بسته‌شده و برای 10 ثانیه نتوان نفس کشید. سطح اکسیژن کاهش‌یافته  و مغز شروع به تنفس می‌کند. این پدیده برای سلامت فردی خطرناک بوده و ممکن است همراه با فشارخون بالا منجر به سکته شود. دانلود برنامه SnoreLab و بررسی بدن خود می‌تواند کمک‌کننده باشد.

-        اما آخرین راهکار خریدن یا اجاره پمپ CPAP است که شامل یک ماسک بوده تا هوا را به دماغ می‌فرستد. البته هر کسی راضی می‌شود تا از چنین پمپی برای خواب استفاده کند.

به‌هرحال برای داشتن یا زندگی زناشویی خوب با خواب آرام شبانه چاره‌ای جز استفاده از یک توپ تنیس ندارید تا همه‌چیز تضمین شود.

ممانعت از خروپف شبانه با قراردادن توپ تنیس در کمر

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =