۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
سفرهای سبک با موبایل‌های مناسب

« هم عکاسی دوست داشتم و هم متوجه شدم نمی‌توانم دوربین عکاسی چند کیلویی‌ام را از در سفرهایم حمل کنم» این را اوولینا، توریست سوئدی در وبلاگ خودش نوشته است.

 اوولینا بعد از مدتی توانست یک تلفن همراه را جایگزین دوربین عکاسی‌اش کرد. او در این‌باره می‌گوید:« من سفرنامه‌نویسم و درآمد اصلی‌ام از راه نوشتن و عکسبرداری از کشورهای موردنظرم می‌گذرد. چند هفته‌ای در سایت‌های آنلاین خرید و فروش گوشی موبایل پرسه زدم تا در نهایت یکی را انتخاب کردم.»

ال جی

برای بسیاری از طبیعت‌گردها یا توریست‌ها، داشتن گوشی هوشمند خوب یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازی است که حمل می‌کنند. موبایل‌ها می‌توانند جایگزین خیلی چیزها شوند؛ از چراغ قوه، دفترچه خاطرات برای روزمره‌نویسی، خواندن کتاب تا رزرو بلیط؛ و به این ترتیب سفرشان را هیجان‌انگیزتر کند. تفاوت زیادی میان انواع مختلف تلفن‌های همراه است و «قیمت» همیشه یک فاکتور مناسب برای سنجش کیفیت هنگام خرید و فروش گوشی موبایل برای توریست‌ها نیست. ویژگی‌هایی مانند طول عمر، ظرفیت نگه‌ داشتن شارژ، دوربین و البته حافظه داخلی بالا از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب یک موبایل برای سفر است.

طول عمر

عمر مفید یک گوشی موبایل، به طور متوسط 3 سال است. در این میان، سامسونگ و اپل رکورد بیشترین عمر یک تلفن همراه را دارند. در سایت‌های آنلاین خرید و فروش گوشی موبایل می‌توان از چند و چون قیمت‌های این دو شرکت مطلع شد.

گلکسی اس 8 با مشخصاتی از قبیل صفحه نمایش 5.8 اینچ، دوربین 12 پیکسل اصلی و 8 پیکسل سلفی، رم 4 گیگ، حافظه 64داخلی  گیگ یکی از بهترین تلفن‌های همراه سامسونگ است. این موبایل برای مسافرانی خوب است که عکس‌های حرفه‌ای نمی‌خواهند اما از تلفن همراه خود، توقع سرعت بالا و عمر مفید استاندارد دارند. کارایی فوق العاده و طراحی زیبا از دیگر مزیت‌های این دستگاه است. در حال حاضر در سایت دیوار یک گلکسی اس 8 در حد نو، دو میلیون و 750 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

باتری

یکی از مهم‌ترین  فاکتورهای انتخاب گوشی‌های هوشمند مناسب برای توریست‌ها، طول عمر باتری و مدت زمان نگاه داشتن شارژ است. اپلیکیشن‌های مختلف مانند مسیریاب‌، چمدان، آی بنزین، جهانگرد و چارترز احتیاج به تلفن‌های همراهی دارند که عمر باتری آن‌ها طولانی باشد. یک جهانگرد یا ایرانگرد که در حال ثبت و به اشتراک گذاشتن لحظات سفر خود با خانواده و دوستانش است، نمی‌تواند وقت خود را صرف پیدا کردن برق جهت شارژ تلفن همراهش بکند.

سامسونگ در مدل گلکسی اس 7 توانست موبایل‌هایی به بازار وارد کند که به گفته مدیرانش، میزان عمر باتری آن 18 ساعت است. یک موبایل سامسونگ در این مدل در سایت دیوار، از 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان به حراج گذاشته شده است. به عنوان مثال یک گلکسی اس 7 در این سایت مشکی رنگ در این سایت، یک میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. این تلفن همراه به درد مسافرانی می‌خورد که عمدتا کوله‌گرد هستند و از نرم‌افزارهایی مانند گوگل مپ استفاده زیادی می‌کنند.

دوربین

عکاسی، یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های یک سفر است. سفرنامه‌نویسان اینترنتی، با فراگیر شدن شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و توییتر مخاطبان زیادی به خود جذب می‌کنند. آن‌ها عکس‌هایشان را با معرفی مناطق، توصیف یک محل و ... به اشتراک می‌گذارند.

ال جی یکی از پرچمدارانی است که تمرکز خود را در چند سال اخیر بر کیفیت دوربین تلفن‌های همراهش گذاشت. سری جی 5 و جی 6، به عقیده بسیاری کار را در زمینه موبایل‌گرافی تمام کرده است. این دو مدل، با قابلیت‌هایی تصویربرداری عریض، طیف گسترده‌ای از مناظر را ثبت می‌کنند. این تمام ماجرا نیست، دوربین‌های جی 5 و جی 6، لرزش را حذف می‌کنند و رنگ‌های عکس را شفاف‌ جلوه می‌دهند. خرید و فروش گوشی موبایل ال جی در این مدل‌ها در یک سال گذشته در ایران هوادار زیادی پیدا کرده است. یک دستگاه گوشی موبایل ال جی در سری جی 5 در سایت دیوار، به قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759845