آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات با تبریک اعیاد شعبانیه گفتند: در حال حاضر موضوع فضای مجازی از مسائل درجه نخست جامعه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‎الله مکارم شیرازی، این مرجع عظام تقلید گفت: ما قبلا بارها گفتیم اما خیلی ها گوش نمی دادند، گفته بودیم که این موضوع روزی به مسأله تبدیل خواهد شد که عواملی سبب جدی تر گرفتن این فضا شد، خطرات و ضررها سبب شد حتی کسانی که توجه نداشتند عزم خود را جزم کنند و بدانند که با پیام رسان های خارجی نمی توان کار کرد چرا که خطر آفرین هستند.

وی با ابراز خرسندی از جدی گرفتن همه مسؤولان برای تقویت پیام رسان های داخلی و جایگزینی آن با مدل های خارجی اظهار داشتند: این موضوع تبدیل به خواسته عمومی شده و مردم می خواهند که فضای مجازی سالم و پربار در اختیار داشته باشند.

این مرجع عالیقدر شیعه ادامه دادند: مردم خواستار فضای سالم هستند نه فضایی که دارای بدآموزی، اهانت به مقدسات و برای جاسوسی و ایجاد تفرقه باشد، مردم باور کردند که باید از فضای مجازی خارجی عبور کرد، البته برای هر نفی باید اثبات و جایگزینی وجود داشته باشد والا تأثیری ندارد.

وی با تأکید بر این که همه باید دست به دست هم دهند تا شبکه های مجازی ایرانی پربار و غنی باشد، بیان کرد: باید دسترسی به این پیام رسان ها آسان باشد و به مردم ثابت شود که حریم خصوصی آن ها اهمیت دارد و این موضوع باید تببین شود، شبکه های اجتماعی داخلی باید دسترسی آسان و ارزان داشته باشند و مورد حمایت قرار گیرند.

این مرجع عالیقدر شیعه عنوان کرد: اگر تسهیلات و امکانات لازم برای شبکه های بومی فراهم شود شاید نیازی به فیلتر هم نباشد، دسترسی آسان و ارزان باید مورد تأکید مسؤولان باشد، اگر شبکه های اجتماعی داخلی زیاد و نیروها پخش شوند شاید نتیجه لازم را در پی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید رقابت وجود داشته باشد اما رقابت محدود و این که چندین شبکه راه اندازی و نیروها پخش شود، کار درستی نیست. امیدواریم که مسؤولان با عزم جدی به فضای مجازی سروسامان دهند، اگر به این فضا رسیدگی نشود دیگران سوء استفاده خواهند کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: درباره فعالیت ها و برنامه ریزی ها هم باید اطلاع رسانی و خبررسانی لازم انجام شود تا مردم در جریان باشند و همراهی کنند.

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =