۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
چند تومان بدهم خنک بمانم؟

فصل گرما از رگ گردن بهمان نزدیک‌تر است و حالا یکی از دغدغه‌های همه ما، مجهز شدن خانه، اداره یا شرکتمان به سیستم‌های سرمایشی است.

بعید است پنکه کارگشای خوبی باشد چرا که در بیشتر موارد آنچنان که باید فضا را خنک نمی‌کند و حتی گاهی باعث شرجی شدن محیط پیرامون می‌شود. راه حل نهایی رفتن به سراغ کولرها است. در این بین شاید شما هم جزو کسانی باشید که نیاز به کولر تازه‌ای دارند، آن هم به دلایل مختلف مثل از کار افتادن آن‌ها، جابه‌جایی محل سکونت و ... پس بهتر است زودتر دست به کار شوید و خرید و فروش کولر را در سبد کالایتان قرار دهید؛ چون هر چه بیشتر به تابستان نزدیک شویم احتمالا قیمت آن هم افزایش می‌یابد.

قبلترها کولر تنها یک نوع داشت، آبی بود و هر از گاهی باید روی پوشال‌های آن‌ آب می‌ریختیم که خنک‌تر شود. حالا دیگر اینطور نیست، کولرها هم ارتقا پیدا کردند و نمونه گازی آن‌ها هم روانه بازار شد. بنابراین در انتخاب نوع کولر، علاوه بر مسئله قیمت، یک موضوع دیگر هم مطرح می‌شود؛ گازی بخریم یا آبی؟

کولرهای گازی، همانطور که از اسمشان پیداست منبع اصلیشان گاز است و آن را تبدیل به مایع می‌کنند. این نوع کولرها برای فضاهای بزرگ مناسب‌تر هستند، زیرا سیستم خنک‌کننده قوی‌تری نسبت به کولرهای آبی دارند. برای نصب آن‌ها هم دیگر نیازی به کانال کشی نیست. از سوی دیگر کولرهای گازی سر و صدایی در محیط ندارند و از سوی دیگر در مدت زمان کمی هوای مطبوعی به فضای شما می‌دهند. می‌توان نتیجه گرفت این دست کولرها برای شرکت، اداره یا خانه‌های بزرگ و بعضا ویلایی انتخاب خوبی است. همچنین اگر ساکن بخش شمالی یا جنوبی کشور هستید که اصلا بدون درنگ خرید و فروش کولر گازی را در اولویت قرار دهید. زیرا با انتخاب این نوع کولر دیگر درگیر شرجی بودن فضا نخواهید بود و رطوبت بیرون به خانه درز نمی‌کند. نکته قابل تامل هنگام خرید کولر گازی، قیمت بالای آن است که با انتخاب یک کولر گازی دست دوم در حد نو می‌توانید تا حدودی این مشکل را حل کنید. مثلا در سایت دیوار یک عدد کولر گازی برند جنرال سالم با کیفیت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت این کولر در بازار 4 میلیون و 300 هزار  تومان است. خرید و فروش کولر گازی در بعضی ازمدل‌ها نیز یک تیر و دو نشان هست، هم به عنوان وسیله گرمایشی کاربرد دارند هم به عنوان یک وسیله سرمایشی. در سایت دیوار کولر گازی جنرال دو کاره به قیمت 2 میلیون و 200 هزار تومان آگهی شده است که در بازار چیزی حدود 5 میلیون تومان می‌ارزد.

کولرهای گازی با وجود تمام مزایا، هنوز در رقابت با کولرهای آبی در سکوی دوم قرار گرفته‌اند، آن هم به دلایلی از جمله انرژی بالایی که صرف می‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که آگهی‌های خرید و فروش کولر آبی در سایت دیوار به مراتب بیشتر آگهی‌های کولر گازی است. البته نباید از نقش قیمت پایین‌تر کولرهای آبی نسبت به نوع گازی آن‌ها غافل شد. به عنوان مثال در سایت دیوار ، خرید و فروش کولر آبی عمدتا قیمت‌هایی بین 150 تا 500 هزار تومان دارد. یک کولر آبی 7500 بدون هیچ پوسیدگی به قیمت 400 هزار تومان در این سایت آگهی شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777329