ایرنا نوشت: کره جنوبی می گوید تاسیسات هسته ای کره شمالی همچنان فعال است و این کشور به طور معمول فعالیت هسته ای و موشکی را ادامه می دهد.

به گزارش یونهاپ، شماری از نمایندگان احزاب مخالف دولت کره جنوبی بر این باورند وزارت دفاع کره جنوبی مساله متوقف نشدن فعالیت این تاسیسات را می داند و آن را تایید می کند.

در کمیته دفاعی پارلمان کره جنوبی این موضوع مورد رایزنی و بحث قرار گرفت و از این بابت که کره شمالی تاسیسات هسته ای و موشکی بالستیک را متوقف نکرده ابراز نگرانی شد.

'کیم هاک یونگ' از حزب مخالف لایبرتی کره جنوبی خاطر نشان کرد در کره شمالی هیچ تغییری صورت نگرفته است ومراکز موشکی و اتمی این کشور به طور معمول فعال است.

او افزود در کنار فعالیت این تاسیسات اخبار و اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه کره شمالی در حال ساخت زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک های بالستیک است.

نماینده حزب مخالف در کره جنوبی گفت که این کشور این زیردریایی را در بندر سینپو در شرق می سازد و تاسیسات مهم راکتور 'یونگ بیون' این کشور در شمال پیونگ یانگ هم فعال است.

او گفت که بر خلاف آمریکا و کره جنوبی که رزمایش هایشان را متوقف کرده اند کره شمالی کماکان مانند سال های قبل، تمرینات نظامی برگزار می کند و ایدیولوژی ضد آمریکایی دایما به ارتش تزریق می شود.

در کمیته دفاعی پارلمان مطرح شد ارتش این کشور باید با آمادگی بیشتر فشار بر کره شمالی را برای خلع سلاح اتمی افزایش دهد.

این اخبار و اظهار نظرها در شرایطی مطرح می شود که آمریکا دور تازه ای از فشارهای دیپلماتیک را برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی با سفر وزیر خارجه اش به این کشور شروع کرده است.

'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه راهی کره شمالی می شود و گفته است یک روز و نیم این سفر به طول می انجامد که سومین سفر این دیپلمات ارشد به پیونگ یانگ محسوب می شود.

او را در این سفر شش خبرنگار نیز همراهی می کنند اصلی ترین محور گفت و گوهای وی مساله خلع سلاح هسته ای کره شمالی است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =